סרטים שחייב לראות

סרטים שחייב לראות


אז חשבתי אולי לפתוח שרשור בו נמליץ על סרטים שהיינו ממש ממליצות לכל אחד לראות, בין אם חדשים או ישנים, הוליוודים, ישראלים או זרים, דרמה, קומדיה, מתח אימה וכו'. אם יש טריילר ביוטיוב - זה יהיה נחמד. בא לכן/לכם? אז הסרט שבעיני הוא חובה לראות נקרא "המבוך של פאן" - סרט זר (ספרדי), פנטזיית אימה (אבל לא מהסוג הדוחה) תקציר הסרט: על הרקע האפל והכואב של מלחמת האזרחים הספרדית במחצית הראשונה של המאה העשרים, לוקח אותנו הבמאי המכסיקני גיירמו דל טורו, אל עולם האגדות של ילדה בת עשר, בשילוב מפעים של ריאליזם ופנטזיה. כרמן, שלאחרונה נישאה בשנית, עוברת עם ביתה אופליה לביתו של בעלה החדש – וידאל,קצין בכיר ואכזר בצבאו של פרנקו. אופליה, שמתקשה להתמודד עם חייה החדשים, מוצאת מפלט במבוך מיסתורי שהיא מוצאת ליד בית המשפחה. המבוך הוא עולם שבו שוכנים יצורים פנטסטיים, קסמים וכישופים הנלחמים במפלצות המתקיימות בחייה האמיתיים. פאן, יצור מיתולוגי ששומר על המבוך,מגלה לה שהיא הנסיכה האבודה של הממלכה הקסומה. כדי לגלות את האמת, אופליה תצטרך להשלים שלוש משימות מסוכנות – שאליהן אף אחד מעולם לא הכין אותה... "המבוך של פאן" הוא סרטו האישי והשלם ביותר של דל טורו. זוהי יצירה מורכבת וטעונה המעניקה חוויה מטלטלת בנוף הקולנוע העכשווי וגורמת לנו להיסחף אל עולם שבו אין אנו מבדילים עוד בין מציאות לדמיון. אני מאוד נהנתי מהסרט, הייתי מהופנטת במשך כל הצפייה. ממליצה++++ בנוסף סרטים חדשים יחסית שהמליצו לי לראות זה: "אנחנו צריכים לדבר על קווין" וסרטו החדש של אלמדובר - ברח לי השם מישהי ראתה את הסרטים וממליצה?
 

yaeli123

New member
לגבי אלמודובר - "העור שבו אני חי"

אין ספק שמדובר בסרט מומלץ מאוד, אבל חייבת לסייג - זה רק למי שמכיר - ואוהב - את אלמודובר ואת הסגנון שלו. בשביל מי שלא מכיר, ללכת לראות סרט כזה יכול להיות עינוי או סתם שוק..
 

shal0mshal0m

New member
אני אוהבת את אלמודובר

ובעיני זה היה סרט מיותר לחלוטין. פשוט סתם משעמם. אסתטי להחריד. אבל משעמם.
 

קליספרה

New member
מממ

לבירינת, הנסיכה הקסומה, אישה יפה, נוטינג היל ארבע חתונות ולוויה אחד, (כל דבר כמעט של יו גרנט), נדודי שינה בסיאט, כשהארי פגש את סאלי, תעצרו את העיר אני רוצה לרדת, תשכח את פריז, הנרקוד, שני פנים למראה, ונסיך הגאות והשפל, עגבניות ירוקות מטוגנות, שמיכת טלאים, החתונה היוונית שלי, מתילדה, צלילי המוזיקה, מרי פופינס, גברתי הנאווה, ריקוד מושחת, שיקגו, בורלסק, מופע הקולנוע של רוקי, גריז ושיער. סיפורו של ויל האנטינג, ללכת שבי אחריו, המופע של טרומן שר הטבעות, הטרילוגיה של חזרה לעתיד, ,, להמשיך אני יכולה ככה לנצח
 

hag70

New member
האנגלי שעלה על גבעה אבל ירד מהר

או בשיר הנפלא באנגלית the Englishman who went up a hill but went down a mountain. סרט מקסים מקסים עם יו גראנט ולפי דעתי זה סרט כמעט שלא מוכר, משנת 1995. מעתיק מאיזה אתר שמצאתי ברשת: יו גראנט (נוטינג היל) מככב בקומדיה השנונה הזו של כריסטופר מונגר, על עיירה וולשית חביבה שלא מוכנה לוותר על גאוותה הלאומית בצורת מה שהם מכנים "ההר" שלהם. כרטוגרף אנגלי מגיע למקום ומבשר לאוכלוסייה שההר שלהם הוא בעצם רק גבעה (על פי חוקי הכרטוגרפיה המקובלים), והתושבים הזועמים מתחילים לפעול למען הגבהתו של האוצר. עם טארה פיצג'ראלד (התזמורת). מומלץ בחום.
 

קליספרה

New member
לגמרי מקסים


בכלל כל הסרטים האלה שמתרחשים בכפרים קטנים באנגליה/סקוטלנד תענוג
 

Indie62

New member


מייד רושמת לי לראות את השניים שלושה מהרשימה הזו שלא ראיתי.
 
גם אני לקחתי מהרשימה של קליספרה כמה

רק מאיפה אפשר לראות...לאחרונה קשה להשיג "מקורות" לסרטים ברשת...
 

veredvered

New member
יכולה לתת דיס המלצה

לסרט המשעמם של השנה - "היורשים" סרט חסר פואנטה.. לא ברור על מה קיבל פרסים
 

Indie62

New member
רעיון מעולה

אשמח מאוד בהמשך לעשות אותו דבר עם דיסקים וספרים. אלה הסרטים שאני מוכנה לראות עשרות פעמים. - שיער (בזכות הצבעים, המוזיקה והקטעים הקטנים שמדגישים כל דמות משנה) - ספרות זולה (בזכות המפגש בין הדרמטי ליומיומי) - מועדון קרב (בכל צפיה מגלים נושא אחר לדיון) - השעות (תמות אוניברסליות מטופלות בעדינות) - בופור (מיצוי מושלם של אימת המלחמה מהסוג הישראלי) - החומה (אין מספיק מילים לתאר) - איידהו שלי (פיוטי ומקורי) - טריינספוטינג (הוא רק כאילו על סמים. בעצם הוא על משמעות החיים) - לפני הזריחה/השקיעה (מרגיש כנוגע באמיתות משמעותיות) - עליזה בארץ הפלאות של דיסני משנות ה-50. (מרהיב ויזואלית ומוזיקלית. לא התיישן בכלל). - סמי ורוזי עושים את זה (סרט שרק אני אוהב כנראה). הנסיכה הקסומה מומלץ כמובן אם מישהו הצליח עדיין לא לראות אותו. הוא מצחיק. המופע של טרומן בזמנו הרשים אותי אבל הוא כלום לעומת המציאות...
 

קליספרה

New member
בא לי על טרומן אתמול - נהנתי לאללה

וגם את נאום המלך המצויין ואני אוהבת גם את הנזירות בלוז
 
למעלה