רק מרק

רק מרק

אני מחפשת מתכונים מנצחים ופשוטים למרק. מנצחים = תמיד מצליחים וכולם אוהבים. פשוטים = בלי מרכיבים אקזוטיים, שלא דורשים שעות הכנה או רכישות מיוחדות ושקל לעשות וכיף לאכול. שתבוא הברכה על ראשיכם וביתכם!
 

meduza74

New member
טיפ שעוזר

אולי נשמע מסובך, גם אני חשבתי ככה עד שניסיתי פעם ראשונה - אבל זה ממש לא : לבשל קודם ציר ולהשתמש בו כבסיס. זה מעולה למרק ירקות, עוף, פטריות ואולי לעוד כמה שלא ניסיתי. זורקים בסיר בצל, שום , פטרוזיליה, קוסברה, שורש, סלרי, וכו' מבשלים משהו כמו חצי שעה אולי יותר, שהטעם יצא מכל הירקות טוב טוב. אחר כך מסננים . זה מעולה לכל סרבני המרקם, או מי ששונא ירוקים במרק (כמוני) - יש טעם אבל לא "רואים ומרגישים" אותו. הבעיה שרב הבישולים שלי הם לא ממש ממתכונים, אניהיכולה להסביר לך בגדול על מרק כתום, מרק ירקות, פטריות, עוף עם ירקות - בעיני קלי הכנה וזוכים להצלחה בקרב המשפחה. רוצה משהו מאלה ?
 

חנול

New member
אבל זה נורא תלוי במה יש לך ברגיל במקרר

תכתבי מה יש לך ברגיל במקרר, כך שנדע מה מבחינתך הוא בגדר "לא רכישה מיוחדת" ואז יהיה יותר קל להתמקד. למשל אצלי בפריזר בד"כ בחורף יש עצמות-מה שאומר שמרק קרופניק הוא משהו שקל לי לאלתר, אבל לא בטוח שאצלך במטבח הוא לא יחשב "הפקה" יותר גדולה ממה שתכננת.. ואחרי כל זה-מוסיפה מתכון למרק עגבניות פשוט, שאני מניחה שעונה על הקריטריון גם בלי פירוט: בסיר בינוני מחממת 2-3 כפות שמן זית עם כמה שיני שום כתושות (נזהרת לא לשרוף) מוסיפה לסיר 2-3 פלפלים אדומים חתוכים לקוביות ו"שורפת" אותם בשמן שבסיר (זה מציא ריח נהדר, וזה הבסיס לטעם בעיני). לזה מוסיפה בערך 6-7 עגבניות חתוכות (קלופות או לא, לא משנה-הקליפה תצא בבישול) ו-"מקוצ'צ'ת" אותם בכף עץ יחד עם הפלפלים לתוך העיסה שנוצרה עם שמן הזית. מבשלת כך על אש גבוהה 10-15 ונותנת לעגבניות להוציא נוזלים לסיר. בשלב הזה העגבניות עוד קצת חיות, לא מסמורטטות, ונראה שאין המון נוזלים בסיר. מוסיפה כחצי כוס מים (לא מעבר!). מתבלנת- מל"פ, בזיליקום וטימין. נותנת עוד רתיחה קצרצרה. מורידה מהאש ומעבירה בבלנדר או במוט סטיק (זה מה שאני עושה). יוצא מרק עגבניות עם טעם מאד טרי, קצת חי עדיין. אפשר לאכול חם עם לחם שום (בחורף), או קר עם הזלפה קלה של שמן זית מלמעלה (בקיץ).
 

חנול

New member
שכחתי משהו חשוב

שדרוג למרק הזה הוא הוספה של שמנת חמוצה, או גבינה לבנה (5% ומעלה) או קצת שמנת מתוקה 10%. אני מוסיפה בשלב של ה-"בלינדור".
 
אין לי כלום ברגיל במקרר

מה לעשות - כאלו אנחנו - זוג בלי ילדים עם מקרר קטן. אלך לי לקנות את המצרכים עבור מרק. מועדף - בלי שמנות ובלי עגבניות...בלי הקרמות ובלי חלקים אזוטריים של חיות.
 
ועכשיו אני רואה שכתבתי בהתחלה

בלי מרכיבים מיוחדים! ונראה לי שזו הסיבה לשאלת ה"מה יש במקרר". כוונתי היתה למרכיבים סטנדרטיים - לא למתכון שצריך ללקט בו רכיבים מ5 חנויות שונות... סורי על אי הבהירות...
 

Noich80

New member
מרק עוף

טוב זה לא ממש מתכון. אני שמה- צרר פטרוזיליה צרור שמיר סלרי עלים (אמריקאי) שורש סלרי שורש פטרוזיליה ג'ינג'ר בצל דלעת גזר בטטה גרונות תרנגול/הודו זה המון מרכיבים פשוטים, אבל הטעם יוצא ממש עמוק. אנחנו מסננים את כולם אחר כך
 

michatul

New member
יש לי כמה שאלות לגבי הג'ינג'ר

איך את מכינה אותו למרק, וכמה את שמה? עד כמה הטעם שלו יוצא דומיננטי?
 

Noich80

New member
אני שמה שורש קטן

לא חותכת רק מקלפת (עם כף, כמ שמרת'ה אמרה). אני לא אוכלת מהמרק- רק טועמת קצת לתקן תיבול- אין למרק טעם של ג'ינג'ר- אני מניחה שהוא נותן לארומה הסופית. צרכן המרק אמר שהוא "לא יודע". זה טוב בקטע של התקררות וכו'.
 
מאוד לא אקזוטי

מרק ירקות פשוט 10 דק' הכנה בערך ואצלנו כל הסיר מחוסל תפו"א, בטטה, גזר, קישואים, ברוקולי, כרובית ביחס שווה, חתוכים לקוביות בגודל שווה מתבלים לפי הטעם ומבשלים עד לריכוך את המלח מומלץ לשים ממש בסוף הבישול אחרת הירקות יאבדו את הטעם שלהם מרק ירקות לקוסקוס תפו"א, גזר, דלעת, קישואים, כרוב, גרגרי חומוס מתבלים לפי הטעם מבשלים עד לריכוך 15 דק' לפני סוף הבישול מניחים צרור פטרוזיליה/כוסברה מעל המרק מרק עדס עירקי 1 כוס אורז 1 כוס עדשים כתומות מבשלים את האורז והעדשים יחד עם 4 כוסות לריכוך עד שהופך למרק סמיך מתבלים בפלפל ומלח לפי הטעם קוצצים דק 5-10 שיני שום <לפי הטעם, יש שאוהבים מאוד שומי
> מטגנים את השום בשמן זית עם חצי כפית כמון + חצי כפית כורכום כשהשום מזהיב, מכבים את האשר ומוסיפים אותו למרק בתיאבון
 
בבלוג ביסים יש מתכוני מרק פשוטים וטעימים

שתמיד יוצאים מעולה - בכלל הכל מהבלוג שלה יוצא טעים בטירוף
 

דפי26

New member
נצלש- מתכון למרק גריסים ותפוחי אדמה

יש למישהו מתכון קל לתת?
 
למעלה