שרשור מתכוני חנוכה

ME1806

New member
שימי לב

בדר"כ הנצנצים הם לא רעילים אבל זה לא בהכרח אומר שהם אכילים. כלומר, הם יכולים לבוא במגע עם אוכל אבל לא ממש רצוי/כדאי לאכול אותם. את יכולה פשוט לפזר מעט מלמעלה, אבל ממש קצת בשביל הרושם. אני לא הייתי מכניסה אותם לקציפה ואופה אותם.
 

yulinka

New member
טוב בינתיים פיזרתי למעלה ואפיתי ויצא ממש חמוד

לא נראה לי שמכמות כל כך מזערית יכול להיות נזק במיוחד שכתוב שזה לא רעיל
 

havat

New member
לביבות בטטה של ניקי + עזרה באיתור מתכון

הכנתי לביבות בטטה אפויות של ניקי, יצאו טעימות מאוד. לדעתי אפילו יותר מהמתכון של אורנה ואלה שטעמתי איפשהו. ודרושה עזרה בחיפוש - מתכון סופגניות שוקולד של מאיה מרום מהמדור שלה בזמנים מודרניים. לא בטוחה אם מלפני שנה או שנתיים... בכל אופן אני אבדוק אם יש לי בבית. זה שווה, היו לה שם כמה מתכונים לסופגניות אלטרנטיביות, קטנות וטעימות.
 

ט ו ש ה

New member
לא סופגניות, אבל לביבות אליפות העולם

אליפות העולם = אפילו אני לא מצליחה לקלקל אותן
הכמות מתאימה ל - 20 יחידות: 1. 4-5 תפוחים אדומים 2. ביצה 3. חצי מיכל שמנת חמוצה 4. 3-4 כפות סוכר (תלוי כמה מתוק את רוצה, אבל לזוכר שהתפוחים גם הם מוסיפים למתיקות) 5. קינמון לפי הטעם 6. 3-4 כפות קמח קוצצים את התפוחים, או מגרדים אותם בפומפיה, או במעבד מזון, מה שבא. החשוב זה שלא יהיה עיסתי. סוחטים קצת את התפוחים כדי שהתערובת לא תהיה רטובה מדי מערבבים עם כל החומרים. אם את רואה שנוזלי מדי, אפשר להוסיף עוד קצת קמח. אם מוצק מדי, עוד קצת שמנת. (אגב, את השמנת אפשר להחליף בכל מוצר חלב אחר, ואפשר לוותר עליה לגמרי ולהוסיף עוד ביצה וקצת מיץ תפוזים). יאמי.
 

galxia

New member
אנחנו מטגנים במחבת

אנחנו (הגבר) שלו יוצאות הרבה יותר עגולות ויפות. שלי נראות מוזרות. לא ניסיתי לאפות. וזה הבעיה בלביבות- כי מטגנים אותם, ואז חייבים לעשות אותם במקום.. ובמקום לארח, עומדים ליד הגז.
 

emma112

New member
אכן אליפות!

מקווה שיקפוץ- הכנתי אותן היום ויצאו פשוט מעולה .ללקק את האצבעות. תודה!!
 

mereng

New member
אנחנו בעיסקי הלביבות הקלאסיות -

5 תפוחי אדמה קלופים 1 בצל גדול מגררים במעבד מזון בדיסקית הגרור, או על פומפיה. סוחטים היטב מכל הנוזלים, ומעבירים לקערה. מוסיפים - 2-3 ביצים מלח ופלפל שחור וקמח - בערך כוס, עד שנהית בלילה בסמיכות דומה לבלילת פאנקייק (ככל שהבלילה סמיכה יותר, פחות חלקיקי תפ"א יתפזרו במחבת וישרפו). במהלך הטיגון יתכן ויהיה צורך להוסיף מידי פעם עוד קמח לבלילה, כיוון שתפוח האדמה מפריש נוזלים בגלל המלח. מערבבים הכל ומטגנים בנאגלות על מחבת טפלון\קרמי, טיגון חצי-עמוק. מספיגים על נייר סופג כשמוכן ומגישים חם עם שמנת חמוצה או קוטג' - יאמי !
 

פלגיה

New member
זה המתכון של סבתא שלי

חוץ מזה שהיא בשום אופן לא סוחטת את הנוזלים (כלומר לא היתה סוחטת. חנוכה ראשון בלי סבתא
)
 

פלגיה

New member
את יודעת, זה היה החג שלה

היא היתה מזמינה לערב לביבות, ומטגנת טונות כל הערב. ואז נהיה לה קשה מדי להזמין את כולם יחד, אז היא היתה עושה כל ערב ערב לביבות לחלק אחר מהמשפחה (ומטגנת בכל ערב בנפרד טונה של לביבות)
 

havat

New member
סופגניות מהירות ללא שמרים, של מאיה מרום

מתכון הבסיס הוא לסופגניות תפוזים, יש גיוון לסופגניות שוקו עם שוקולד לבן. אני עשיתי את השוקו, עם שוקולד מריר כמובן. היה טעים! סופגניות תפוזים: מערבבים בקערה חצי כוס מיץ תפוזים, 2 ביצים, שליש כוס סוכר, 50 גרם חמאה מומסת, 1 שקית אבקת אפייה, חצי כפית סודה לשתייה וקורט נדיב של מלח. מוסיפים שתיים וחצי כוסות קמח ומערבבים עד שנוצר בצק אחיד. עוטפים את הבצק ומקפיאים למשך שעה (אפשר לשמור במקפיא עד שבועיים, הבצק נותר רך וניתן לטגן אותו ישירות מהמקפיא). בוצעים עיגולים קטנים בגודל כדורי פינג פונג ומטגנים בשמן עמוק כדקה. מזליפים דבש או זורים סוכר טחון עם קליפת תפוז. לסופגניות שוקו: מחליפים את מיץ התפוזים בלבן או ברוויון ומוסיפים לבלילה כוס אחת של קקאו (לא שוקולית!) לפני שמוסיפים את הקמח. לפני הטיגון בוצעים מהבצק פיסות בגודל כדורי פינג פונג וממלאים בקוביית שוקולד לבן. אם הקובייה גדולה מדי והבצק לא נסגר אפשר לחצות את הקובייה ולהניח את החצאים אחד על השני. מטגנים בשמן עמוק כדקה. אפשר גם למלא את הסופגניות בסוכריות טופי חלב.
 

Iris G

New member
זה פותר את הבעיה שרציתי להציג בפניכם:

כול מתכוני הסופגניות הם לקילו קמח, ואני מקצצת לחצי ועדיין יוצאות משהו כמו 20 סופגניות יפות. עכשיו, באמת זה יותר מדי עבודה לכמות פחותה מזה, אבל אנחנו 4 בבית וגג נחסל 8 סופגניות (והשנה רק 6) מה עושים עם השאר? ומה קורה מחר שנרצה שוב איזו סופגניה (הפעם רק אחת לכול אחד). איך שומרים שאריות סופגניות שלא נצטרך לעבור את כול התהליך כמה פעמים בחנוכה (אצלנו אוכלים סופגניות רק בימי החנוכה לא שניה לפני או אחרי, אז אוכלים כמה פעמים)
 
למעלה