אני משתגעת!

DuhovniiSnob

New member
אני משתגעת!

בן דוד שלי השאיר לי מפתח לדירה שלו באילת כדי שאוכל לבלות שם בשבוע הבא. הוא השאיר לי פתק עם כתובת וטס לו לתאילנד. עכשיו אני מסתכלת על הכתובת ומה אני רואה? בניין 1148. מה לעזאזל? שאלתי אנשים והבנתי שיש הרבה בניינים כאלו באילת שיש להם רק מספרים ואין רחובות, אבל איך אני מוצאת את הבניין? אין לי בעיה עקרונית לעלות על מונית באילת ולבקש את הכתובת הזאת, אבל אני שונאת לנסוע למקומות שאני לא יודעת מראש איפה הם נמצאים. מישהו יכול לסמן לי על מפה את המיקום של הבניין? או לתת את הכתובת האמיתית שלו, אם יש כזאת. וסתם שאלה, איך שולחים מכתבים לכתובות כאלו?
 

MasterD_iL

New member
בבקשה

תנסי פה... בעיקרון לא בעיה לשאול נהג מונית איפה הבניין בדיוק, אבל אם זה לא הראש שלך.. אפשר למצוא דרכים אחרות. לגבי דואר אני לא יודע. תעשי חיים.
 

harhanegev

New member
בבקשה :

אני משתגעת!|סדשג| מבין אותך מאוד. שיטת "המספרים הסודיים" ההסטורית ששייכת בעיקר לשכונות מצוקה עתיקות, לצערנו הרב נמצאת עדיין בשימוש נרחב ברוב חלקי אילת. כבר נתנו שמות של רחובות, אבל העיריה הקמצנית לא משלטת את הרחובות ולא מסמנת מספרי בתים, ולכן הרחובות הם ברובם על המפה בלבד ועדיין אנשים משתמשים, לצערנו, בשיטת המספרים הסודיים המעצבנת. יותר מזה - אם תשאלי מישהו איפה נמצא מקום מסוים, במיוחד אם הוא נהג מונית, תשמעי רצף של מושגים שאין לך שום דרך לדעת מה הם אומרים, כמו: "סינג סינג" / "המפוח" / "ידע ונוי" / "דגנית" / "מכולת מנחם" / "רחבת פורטונה" ועוד כל מיני קודים סודיים כאלה שרק מי שחי מספיק שנים באילת מכיר. בן דוד שלי השאיר לי מפתח לדירה שלו באילת כדי שאוכל לבלות שם בשבוע הבא. הוא השאיר לי פתק עם כתובת וטס לו לתאילנד. עכשיו אני מסתכלת על הכתובת ומה אני רואה? בניין 1148. מה לעזאזל? שאלתי אנשים והבנתי שיש הרבה בניינים כאלו באילת שיש להם רק מספרים ואין רחובות, אבל איך אני מוצאת את הבניין? הבניין נמצא בשכונת אופיר, ברחוב גרופית. אפשר להגיע לשם בקו 2 או בקו 5 של אגד או ברגל. אשמח לתת לך הוראות מדוייקות להליכה ברגל, רק אם תוכלי להגיד לי אם נקודת המוצא היא התחנה המרכזית או שדה התעופה. קחי בחשבון שזו עליה משדה התעופה או התחנה המרכזית. לא עליה נוראה, לא עליה של סיירת גולני, אבל עדיין עליה. אם יהיו לך עדיין בעיות למצוא או כל שאלה אחרת בענייני אילת, אפשר חופשי חופשי להתקשר אלי - הטלפון והפלאפון שלי בכרטיס שלי בתפוז (הקלקה על שם המשתמש שלי ואת שם). אין לי בעיה עקרונית לעלות על מונית באילת ולבקש את הכתובת הזאת, אבל אני שונאת לנסוע למקומות שאני לא יודעת מראש איפה הם נמצאים. את צודקת מאוד, ובאמת אין שום סיבה בעולם שתשלמי על מונית רק בגלל שאת לא יודעת איפה זה. מישהו יכול לסמן לי על מפה את המיקום של הבניין? בוצע, בתמונה המצורפת להודעות נוספות שישורשרו עוד רגע קט. או לתת את הכתובת האמיתית שלו, אם יש כזאת. כפי שציינתי, זה ברחוב גרופית. מספר מדוייק ברחוב אינני יודע, אבל זה רחוב ממש קצר. וסתם שאלה, איך שולחים מכתבים לכתובות כאלו? רשות הדואר באילת מכירה את המספרים הסודיים, ולכן אין בעיה לשלוח דואר לכתובת 1148 באילת.
 

harhanegev

New member
הדרך ל-1148

בתמונה המצורפת (תגדילי אותה כדי לראות ברור) שדה התעוםפה מסומן בתכלת והתחנה המרכזית מסומנת בירוק בהיר. מסומן גם מסלול הליכה אפשרי ל-1148, והמקום של 1148 מסומן באדום.
 

harhanegev

New member
עוד תמונה:

כדי להתמצא גם באזור הסמוך, הנה עוד תמונה, בה מסומן 1148 בריבוע אדום, ובנקודות כחולות מסומן המסלול של קו 2 וקו 5 והתחנות שלהם באזור הסמוך. יש גם אוטובוס לאילת שעוצר ליד בית החולים, כלומר 5 דקות מ-1148, אבל קחי בחשבון שלעלות עליו בבאר שבע זה קצת מסובך, כי על כל אוטובוס כזה יש בערך 100 חיילים שדוחפים וכמעט הולכים מכות על 51 מקומות ישיבה. מספר האוטובוס הזה הוא 392, אבל שוב, זה רק אם יש לך כוח למה שהולך שם. הנהג יזהיר אותך שהוא מגיע לאט, אבל זה לא ממש נכון במקרה שלך, כי התוספת לזמן הנסיעה היא חצי שעה, שזה בערך הזמן שיקח לך ממילא ללכת מהתחנה המרכזית ל-1148.
 

DuhovniiSnob

New member
אגב,

איך אתה יודע שזה המספר של הבניין? אתה פשוט זוכר מיספרים של המון בניינים?
 

harhanegev

New member
יש מפה מעולה

שחילקו חינם לכל הבתים באילת לפני כמה שנים, ומאחור מופיעים בה כל המספרים הסודיים ואיפה הם בדיוק נמצאים. חלק מהבניינים אני מכיר, וחלק אני נעזר במפה. בכל מקרה, אחרי שיש קצת ניסיון, אפשר לקלוט לפי המספר באיזה אזור זה בלי בעיות: מתחילים ב-7000: שכונת צאלים / מערב 1 מתחילים ב-5000: שכונת אורים / מערב 2 מתחילים ב-6000: שכונת צופית, מתחת לרחוב חטיבת הנגב מתחילים ב-4000: שכונת צופית, מעל רחוב חטיבת הנגב מתחילים ב-3000: שכונת יעלים, באזור הסמוך לשלוחת אוניברסיטת בן גוריון מתחילים ב-2000: שכונת ערבה, באזור הסמוך לרחוב ששת הימים מתחילים ב-1000: שכונת אופיר מתחילים ב-800 או ב-600: שכונת ערבה מתחילים ב-700: שכונת יעלים או שכונת הדקל מתחילים ב-500: שכונת יעלים מתחילים ב-400: שכונת הדקל מתחילים ב-300: שכונת יעלים מתחילים ב-200: שכונת יעלים או מרכז העיר מתחילים ב-100: שכונת האשל או מרכז העיר דו-ספרתיים: מרכז העיר שכונות בהן יש כתובות נורמליות: שחמון גנים א גנים ב אבני חן מערב 6 (החלק העליון של שכונת צאלים) מערב 7 / מצפה ים חלקים קטנים משכונת הדקל (ליד ההרים) חלקים קטנים משכונת יעלים (כיכר הנמרים וכיכר הזאבים) שכונת נוה מדבר חלקים קטנים משכונת אופיר (קרוב לבי"ס אופיר) חלק משכונת צופית (בעיקר החלקים הרחוקים יותר מרחוב יותם) רחוב יהוושפט ורחוב אחז
 

harhanegev

New member
תודה.

ובעקבות הערה של משתתפת אחרת בפורום, שטוענת שהיא דיברה איתך, אני מקווה שברור לך שאם אני מדי פעם מזכיר כל מיני עניינים תימניים, זה לא אומר שאני באמת מנסה להחזיר אנשים בתשובה.
 
מפות לווין של אילת לפי נושאים

באתר http://eilatgate.com ישנם תצלומי לווין עם ציון מיקומים של מסעדות,אטרקציות,חופים ועוד.. מאוד מעניין ואינטראקטיבי
 
למעלה