~ עושה מצוות, יא שרמוטה? ~

ולפני עיוור לא תיתן מכשול

כשירות לצדקת גנגי וכשירות לכל שאר בנות הפורום החסודות, למען לא תכשלנה ח"ו בפריצת גדרי הצניעות ח"ו או בחשיפת בדל ציץ חלילה, הריני מביא את הכללים . "החולצות, החצאיות, הסוודרים וכדומה יהיו רחבים דיים שלא תראה צורת הגוף. הבגדים לא יהיו שקופים, כאשר הבד שקוף מעט יש להשתמש בחולצת תחתית או בבטנה. החולצות תהיינה ארוכות מקצה החצאית במותן (ב-10 ס"מ לפחות) באופן שיכסו בכל תנועה. פתח הצוואר יהיה סגור כראוי. השרוולים יכסו את המרפק בכל תנועות היד. אריגים שמטבעם צמודים כמו לייקרה, טריקו, סטרץ', ודומיהם אסורים בלבישה; נפרצה לאחורה פרצה חמורה בנוגע לאורך החצאית יש להקפיד על אורך נכון כמפורט: חצאית, תחילתה במותן, ואורכה אמצע הרגל, וכאמור עליה להיות רחבה דייה ולא מאריגים נצמדים; על חובשות פאה נוכרית, להקפיד מאוד שלא תהיה ארוכה ולא בדגמים שנאסרו". בסופן של הקראת התקנות נאמר כי "יש להחדיר בחינוך הנשים והבנות גאווה במלבושי הצניעות והנהגותיה. ראוי לשבח את המוסיפות גדרים וסייגים בעניין" כל המביא דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם , ולכן אציין כי המלבי"ד הינו ידידנו ואלופנו עמיש.
 

גנגי

New member
זהו, בדיוק -

כחובשת פאה נוכרית חשבתי שאני צנועה דיי.
 

גנגי

New member
לא, מה קרה לך,

היא גיורת. מבלגיה. קוראים להן "פאות נוכריות" יען כי אסור לעשותן משערות של נשות ישראל, רק משל גויות...
 

ixmix

New member
למה להיכנס לשכונה חרדית.

למה מי את שתלכי במכנסיים בשכונה חרדית? תגידי תודה שלא נפגשת עם הצדיקים ששופכים אקונומיקה על נשים, מפוצצים צמיגי מכוניות, שורפים פחי זבל, פוצעים שוטרים ונהגים תמימים, מרסקים מכוניות עם דגלי ישראל, יורקים על ילדות בנות 3 במכנסיים (עשו לילדה שלי את זה) וזוכים לגיבוי מלא ומוחלט מהקהילה החרדית. המסקנה פשוטה - להתחיל בהתכנסות, או התנתקות או איך שה' ירצה לקרוא לזה. להיפרד מהם. והיפרדות כלכלית היא התחלה לא רעה. ואם מישהו רוצה להטיף מוסר על כמה החרדים שנואים, שיבדוק מה עושים החארות שלהם, ועל הדרך יבדוק ויראה איך הקהילה נותנת לפושעים הקטנים והמזוינים שלהם גיבוי מלא ומוחלט. אפשר לשאול את הרב עמאר ובנו.
 

צימעס

New member
גנגי בחרה לא "להתנתק", וכן לעזור

לאשה אחרת, בלי להתחשב במקום מגוריה, אמונתה ואופן ביטיו אמונה זו.
 

ixmix

New member
אני חושב שהיא פגשה אותם, לכן העלבון

החרדים לא מכבדים אותנו כציבור (אני יודע שיש ספורים שיוצאים מהכלל), עצם הקיום שלנו החילוניים הוא עלבון בשביל הקהילה החרדית, בדגש על עצם הקיום של הומואים ונשים (שרגליהן, אין מה לעשות, מתחברות היכנשהו, גם בגיל 3). עצם הקיום, לא ההתנהגות, לא ההתובבות בירושלים, לא השהיה בישראל או התפילה בביהכ"נ, הקיום עצמו הוא עלבון, נשימתו של הומו מזהמת את רחובותיהם, כל אישה היא תועבה (ולכן יש לעוטפה בכמה שכבות, שלא יהיה ניכר שהיא אישה). התגובה לאיום הנורא ואיום שבעצם קיומנו הוא נסיון לדה לגיטימציה מוחלט, ולדה הומאניזציה שלנו. דרישה מאיתנו לחדול מלהתקיים ובוודאי לחדול מלניות בקרבתם, דרישה שיש לה זרועות אלימות וגיבוי מוחלט ונטול סייגים מהציבור החרדי. אני חושב שמי שהיא פגשה זו זרוע פחות אלימה של אותה דרישה, ובדיוק מכאן העלבון. אותו עלבון שחש מי שאומרים לו שעצם קיומו לא לגיטימי, שהוא מזהם ומתועב. ומה שיא החוצפה? - שאנשים מעזים לומר כמה החרדים מסכנים, מופלים, מקופחים ושנואים בחברה הישראלית. הם שמים עצמם שם כשהם מגבים אלימות קדושה. רוממות אל בגרונם וחרב פיפיות בידם, מנהיגיהם נלחמים במחשבה החופשית ובעצם מלחמתם בבחירה האנושית מבצעים מעשה נבלה שאין עליו כפרה, ומשמעותו הרס הפלורליזם היהודי והחשיבה החופשית שה' נתן לנו.
 
גיבובי שטויות הנובעים משטנה ובורות

שנשמע לי בדיוק כמו דבריהם של הנאצים על היהודים במקומותיהם. החרדים דורשים מאיתנו החילוניים "לחדול מלהתקיים"? "כל אישה היא תועבה"? הטענות שלך שהחרדים "מגבים אלימות קדושה" הן טענות סרק. רק ציבור זניח לחלוטין מבין "העדה החרדית" נוקט באלימות החרדים, בארץ ובעולם, הם ברובם הגדול אזרחים שומרי חוק, מוסריים, המשתייכים לקהילה שיש לה מאפיינים חיוביים רבים. הדמוניזציה המוטרפת שלך היא חסרת בסיס לחלוטין. ראש עיריית ירושלים, לדוגמה, ומרבית המועצה הם חרדים. העיריה מתפקדת באופן נאות, תקין בהרבה מהרבה רשויות אחרות, מכבדת ומוקירה את החילונים בעיר ואת היקר להם. הסיפא של דבריך הוא הכי מוזר "החשיבה החופשית שה' נתן לנו"? הסתירה הפנימית במשפט הזה זועקת לשמיים.
 

mucool2

New member
אין רוב חרדי במועצה,

עדיין. מתפקדת באופן תקין? ביחס למי? על חביליו שמעת? מכבדת ומוקירה את החילונים? לא יותר מדי. חוצמזה, בניגוד לרושם הקיים, יש חילונ או שניים גם בקואליציה העירונית.
 

גנגי

New member
מצטרפת לתהיותיו של מיוקול.

רק מי שמסתכל על ירושלים במשקפת הפוכה יכול להגיד דבר כל כך מופרך כמו "עירייה שמתפקדת באופן תקין". ואגב, אני לא חושבת שהבעיה היא רק בעובדה שבראש העירייה עומד אדם חרדי. אבל ברור לי לגמרי שככל שיהיו יותר חרדים במועצת העירייה, כך ישתנו סדרי העדיפויות של העירייה, ופני העיר, המתכערים מיום ליום גם ככה (ראה את מפלצת הולילנד ואת הזוהמה והעזובה המשתלטות על כל חלקה טובה, והיו כמ חלקות טובות מאוד בירושלים), יוסיפו ויתכערו עד למאוד-מאוד, וכמו שת"א תהיה ז'נבה, כך ירושלים תהיה בני ברק. ואם זה חזון אחרית הימים (אפוקליספה נשמע יותר מתאים) אז אחרית הימים קרובה מאוד.
 
מבט השוואתי מלמטה

בחודשים האחרונים יצא לי לתת שירות מקצועי מסוים, זהה באופיו, לחמש עיריות ומועצות מקומיות. בעירית ירושלים נתקלתי ללא ספק ביחס המקצועי ביותר, באנשים הנחושים והמסורים ביותר, ולעניות דעתי גם נקיון כפיים ( זהו תחום המזמין כניעה ללחצים) להלן ההשוואה מועצה מקומית X במרכז הארץ - הנושא הוצא למיקור חוץ, מטופל בחוסר מקצועיות אך בנחישות והבנה עיריה X במרכז הארץ - הנושא מטופל על ידי מיקור חוץ באופן כושל, רשלני , וחסר מוטיבציה עיריה Y במרכז הארץ - הנושא מטופל הן על ידי גוף פנימי, באופן מטומטם, רשלני ואדיש בצורה קיצונית, והן על ידי גוף חיצוני באופן מקצועי ומסור. החפיפה ואי חלוקת הסמכויות בין הגופים מעוררת תהיות. עיריה Z במרכז הארץ הנושא מטופל באופן פנימי בצורה שאינה תואמת את האינטרס הציבורי, יש לקוות שזה כתוצאה מחוסר מקצועיות גרידא. עירית ירושלים עולה על כולם, בהרבה , בנושא הספציפי הזה, שיתכן והוא מציק לרבים מכם. אני מנוע מלפרט בשל היותי חתום על הסכמי סודיות, ובגלל סוב-יודיצה
 

mucool2

New member
אני יודע. לא הכול שחור...

גם אני ומשפחתי קיבלנו מהם טיפול טוב בנושא מסוים. אבל יש הרבה תחומים אחרים באחריות העירייה שתפקודה בהם לא משביע רצון, בלשון המעטה. בסך הכל ראש העיר הנוכחי הוא לא מהטובים שהיו.
 
השאלה היא

האם חוסר התקינות המינהלית היא תוצאה דווקא של חרדיוּת. האם בכל הערים החילוניות המינהל יותר תקים מאשר בכל הערים החרדיות? והאם האחראים לכל המחדלים בכל עיר הם רק החרדים שבה?
 

mucool2

New member
התשובה היא לא,

ועובדה - גם ראש העיר הקודם, החילוני, לא היה הצלחה מזהירה (עם או בלי קשר לכך שנבחר בזכות החרדים?). אגב, אם לא שמת לב, כתבתי בהודעתי למעלה שאין רוב חרדי במועצה ושיש חילוני/ם גם בקואליציה העירונית.
 

ixmix

New member
שכחת לזעוק "דמגוגיה, דמגוגיה".

חוץ מזה הצלחת לעוות את המציאות, לכתוב שטויות ולהפגין בורות משוועת במרחב הבחירה היהודי. סחתיין, שיחקת אותה.
 
למעלה