~ עושה מצוות, יא שרמוטה? ~

ומה אתה אומר?

לא קראתי את האמור בקישור, רק הצצתי בתחילתו. האם יש קשר בין מה שכתוב בו לבין נושא השרשור הזה? אם כן כדאי שתאמר את זה. ואולי תסביר למה צירפת לכאן את הקישור. תמצית הדברים בהחלט יכולה לגרום למי שמעוניין בהם או רוצה להגיב, לקרוא אותם עד הסוף. סתם קישור בלי מילים משלך זה קצת בזבוז.
 

שלמה ל

New member
צודקת. הסבר:

במאמר המופלא הזה הרב קוק מתייחס בדיוק למצב דומה של יחס דו ערכי לאנשים שמזוית הראיה הדתית מצד אחד הם צדיקים ומצד שני רשעים, בעת ובעונה אחת. וזה דומה למקרה של גנגי, אם כי בהקשר אחר כמובן.
 
../images/Emo24.gif

המעשה שעשית הוא מן המבורכים שיש וכדאי גם לציין את תפקידו החשוב של האינטרנט כאן (אני מקוה שמחרימיו מודעים גם לטוב שיכול לצאת ממנו) זה נפלא שאפשר לעשות זה ולהועיל למי שזקוק. וגם אני מאחלת לך שלא תזדקקי יותר לשום תרופה ובצד זה שני דברים - ואני משתדל לומר אותם בזהירות, כי אני בהחלט מבינה את התחושה הקשה שלך כשאת יודעת מה המטרה שלך, וכמה היא חשובה, ולא מבינה למה לא מאפשרים לך לבצע אותה באופן הפשוט ביותר. השומר בסך הכל מילא את תפקידו. בשביל זה כנראה הוא מוצב שם (אולי גם כדי לבדוק מה שבודקים שאר שומרי סופרים, אבל כנראה לא רק). והוא לא אמור לתת אישורי אד-הוק למי שבא(ה) באופן שלא תואם את ההוראות שקיבל, גם אם זה למשימה מיוחדת. ודרך אגב, אני בטוחה שכל המשפחה היתה אסירת תודה לך, אבל אני גם חוששת שגרמת לבן שקיבל מידייך את התרופה לאי-נעימות כלשהי בסצנה הזאת. דבר שני, הכותרת קצת צורמת לי. עד לסוף הדברים שלך אפשר היה לחשוב שזה מה שמישהו אמר לך, ולא היא. זאת היתה הכותרת שאת בחרת לסיפור שכשמסתכלים עליו מהצד שום דבר בו לא "לא-בסדר". יש בו אחת שעושה מעל ומעבר כדי לעזור, ויש בו אחד שעושה בדיוק את מה שנדרש ממנו. ולצערנו זה קצת מתנגש. וגם זה עניין של זוית ראייה
 

גנגי

New member
נכון, אף אחד לא אמר לי ככה,

אבל זאת התחושה שקיבלתי, זה המסר שהועבר. אם אני "לא צנועה" כשאני לבושה כל-כולי (ואפילו שום דבר לא היה צמוד) ומכוסה מכף רגל ועד ראש, אז המסר שאני קולטת הוא שגם אם אני לא חושפת סנטימטר, אני אִיום ואתגור צניעותי רק מעצם היותי אישה / חילונית. זה משפיל ומעליב, ואני בהחלט מודעת לזה שהבן של אותה גברת היסס לי בטלפון בדיוק בגלל זה, ואין לי ספק שהובך מאוד כשמסרתי לו את החבילה, אבל מה לעשות, הוא גם הבין היטב שזה מחיר שהוא חייב כנראה לשלם תמורת התרומה שקיבל. ובינינו - אם זה המחיר, הוא עשה עיסקה די טובה.
 
מכיר את התחושה הזו ../images/Emo141.gif

אמנם לא בתור אישה, אבל בהחלט כן בתור יהודי שאינו שומר מצוות. והייתי רוצה לשאול אותך מה את מתכוונת לעשות עם ההשפלה ועם העלבון. אני הרי מכיר אותך לא מאתמול, ויודע שלא תקני מריחות כמו "צריך להבין את הדברים בהקשר שבו נאמרו" או "צריך להבין את השפה שלהם". לו אני במקומך, הייתי נמנע מלעשות מעשה של חסד עם אדם, שאינני משוכנע שהוא רואה בי יצור אנושי שווה ערך לו. כמות שאני, ללא תנאי וללא תיקון. אני מוכן לשתף פעולה עם אדם כזה למען מטרה שמשותפת לשנינו (וכי לא הלך משה רבנו אצל פרעה ?), אבל מערכת יחסים אנושית חמה וקרובה - לא תהיה לי איתו.
 
אין לי דבר לכתוב

אבל
וכל הכבוד (ואות האזרחות הטובה) בטוח מגיעים לך. ואני רק יכולקוות שלא תזדקקי עוד לתרופות (עם או בלי עזרה של קופ"ח)
 

mucool2

New member
../images/Emo12.gif מתי הספקת?

אני אפילו לא התגלחתי באותו בוקר...
 
צניעות כהלכתה מהי?

במאה ה17 אסור היה לאשה להתפשט לפני הרופא, מחמת הצניעות. לכן היו לו לרופא סטים של תמונות עשויות שנהב, שהפציינטית היתה צריכה להצביע עליהן ולומר מה כואב לה, כדי שהרופא ידע איך לטפל בעניין. היום ברוך השם יש רופאות.
 

אלי ו.

New member
למה לדעתך המציאו את הסטטוסקופ?

לפני המצאת הסטטוסקופ הרופא היה מצמיד את אזנו לחזה המטופל/ת. בזכות נשים צנועות המציאו את הסטטוסקופ שאפשר בדיקה פחות צמודה.
 

איזיקו

New member
גאווה בירושלים.

יבורכו הרגליים שרצו לקיים מצווה. יבורך הצעיף שכיסה.
 

יוסי ר1

Active member
ועל שכזו נאמר

"אני רץ והם רצים, אני רץ לחיי העולם הבא והם רצים לבאר שחת" אכן, יבורכו הרגליים. ירוצו למצוות ללא כאב ותזכה בעלת הרגליים לכיסוי הולם לגופה וכיסוי תמידי בעוש"ה
 
למעלה