~ עושה מצוות, יא שרמוטה? ~

masorti

New member
אני אגיד לך איפה אתה כן צודק...

לפחות חלק מהחילונים החוזרים בתשובה הם באמת "עגלה ריקה", ולכן המחזיר בתשובה החרדי יכול לתמרן אותם לגירסה הדתית שלו. וכאן נכנסת החשיבות של אחוזם הגבוה של המחזירים בתשובה החרדים.
 

Marinette

New member
יש לזה משמעות של מכירות

הרבה אנשים לא ילכו ויבחנו שיטתית את כל הזרמים האפשריים ביהדות על דרגות החומרה האפשריות בכל אחד מהם, גם לא את העיקריים. זה דורש לא מעט אנרגיה, אורך רוח ולמדנות, ולא כולם נוטים לזה. החזרה בתשובה מתנהלת לפי כללים של מכירות. גם אם הדבר שאותו היא מוכרת שונה מאוד ממכונית או חולצה, במכירות כמו במכירות, מי שמצליח להיות נגיש ליותר אנשים – צובר נקודות יתרון.
 

ixmix

New member
ומה עם האמונה שלי? הרגישויות שלי?

הם לא מכבדים את זכותי לחיות, עצם קיומי הוא עלבון עבורם. עצם קיומן של נשים חופשיות הוא עלבון, הומו ברחוב מזהם את הרחוב כי קיומו מזוהם... כמו אצל משטרים חשוכים רבים שחיפשו לדכא את המיניות, או להבדיל הנאצים שהשמידו צוענים, נכים, יהודים והומואים. כציבור הם לא מכבדים אותי כלל (באף אחד מארבעת מובני הכבוד, כפי שהגדירה אותם הגב' הד"רית אורית קמיר), הם מחרבנים עלי, על המסורת שלי, על האמונה שלי, על קיומי, על זכויותי ואתה מעלה את הדרישה שלהם לכבוד, את רגישויותיהם. כשזה נוח להם הם מדברים על הרגישויות שלהם, על פגיעה באמונתם ובאורח חייהם. ומה עם הרגישויות שלי, עם האמונה שלי? ושלא יהיה ספק, אני מונע מאמונה דתית חזקה מאד שמרכזה הומאניזם. יש לי מצוות, ערכים ודרך חיים שלא היתה מביישת את החרדי האדוק ביותר, אלא שמצוותי, ערכי ואמונותי קשורים בזכות הבחירה של האדם ולא בציוויו של האל (הגם שאני מאמין באל). אז מה? כנראה שנגזר עלי לנצח להתחשב באלה שהורסים את התרבות שלי ובתרבותם, כנראה שהאלימות שלהם (ששורשיה עמוק בקהילה, ולא בשוליים) היא הדרך לנצח. הנה, אתה מוכיח זאת.
 

שרוֹן

New member
אז תעשי סדין ותמכריהו

בברסלב לא צריכים רחבת ריקודים בשביל לרקוד. אני דווקא זוכרת השתוללות רבתי בחזקת הנשים בחתונה של אחותי. אצל הבנים בכלל רעדה האדמה. אצלם גם היה האורגניסט המטורלל, אבל בהחלט שמעו אותו בעוצמה רבה גמצלנו. גם שם כמובן התפקיד של האשה מתמצא בכמה פונקציות לא מלהיבות במיוחד למתבוננת מהצד.
 

eliUSA

New member
הם אגב צודקים

לראות נשים רוקדות גורם הרהורי חטא but we love it
 

sailor

New member
תרנגולת, יש לי חדשות בשבילך

המרפאה של בתי נמצאת בבנין משרדים מהודר בבני ברק. מסתובבות שם חתיכות חרדיות בשמלות מעצבים צמודות ופאות שקשה להבחין בינן לבין שער אמיתי. רק הגרבים השחורות מסגירות אותן.
 

אלי ו.

New member
אטיוד, אף אחד לא טען ש"החילונים"

שונאים את החרדים. ודאי שיש חילונים שאינם שונאים חרדים או כל קבוצה אחרת. הטענה היא שיש שינאה כזו (לא רק אצל חילונים, מניפסט השנאה לחרדים שהבאתי ממעריב נכתב ע"י אישה מהמגזר הדתי) ויותר מכך, להבדיל משיח שנאה לציבורים אחרים, ביטויי שנאה לחרדים הם בגבולות הפוליטיקלי קורקט. מעריב לא היה מעז לפרסם מאמר המאשים את האתיופים כקבוצה באלימות, גילוי עריות, התעללות בילדים ועוד. הוא לא היה מפרסם מאמר ששואל "מה הם מסתירים מתחת לבגדים המטונפים ופחי האשפה?" על הערבים. או מאמר האומר ש"אין בהם דבר אחד טוב" על ההומוסקסואלים. למעריב לא היתה בעיה לפרסם מאמר שאמר את כל הדברים האלה על החרדים.
 

אטיוד5

Active member
בשבילי האמת היא לא ביטוי שנאה.

לכן אין לי בעיה לומר שחלק ניכר מנשאי האיידס בארץ הם אתיופים, בין אם זה PC או לא PC. לכן אין לי בעיה לומר שמנהגי כבוד המשפחה בחברה הערבית הם פרימיטיביים לטעמי. וגם אין לי בעיה לומר שהחרדים הם ברובם אנשים שלא תורמים לעשיה בארץ, ויתרה מכך, מתעלקים על השאר. אני לא חושב שלמעריב יש בעיה לומר את כל אותם דברים. מדי פעם אכן מתפרסמות כתבות על האתיופים כקבוצה, הערבים כקבוצה, היאפים הצפונים כקבוצה וכו'.
 

אלי ו.

New member
גם בשבילי

אבל הדוגמאות שהבאתי אינן נסיון לצייר את האמת אלא שיח של שנאה. האם אתה טוען שהאמת היא שהחרדים אשמים בגילוי עריות ובהתעללות בילדים יותר משאר האוכלוסיה?
 

אטיוד5

Active member
אינני יודע, לא בדקתי

אבל עם זאת אני גם משער שמקרים כאלו מושתקים אצלם. כמו שהיו מושתקים בחברה הקיבוצית, למשל.
 
אבל מה שיש שם במאמר הזה

הוא לא רק פרטים עובדתיים (שיש לשאול אם הם נכונים או לא) אלא גם ביטויי שנאה ו/או הערכה שלילית, שאלות רטוריות שאת התשובה להם היא משאירה לקורא להשלים - תוך הכוונה למה שהיא חפצה בו ועוד כהנה וכהנה. (אני מעדיפה לא לחזור לקרוא את הדברים כדי לחפש מה רע בהם).
 

שרוֹן

New member
לא קשור למחשוף

הענין עם הסינר השחור נועד למנוע מבני התשחורת לגלות שהרגליים שלך מתחברות איפשהו. אני לא כל כך מבינה את העניין הזה. במקרים הנדירים שאני עם שמלה או חצאית אני מרגישה הרבה יותר חשופה והרבה פחות ארוזה. תגידי תודה שביקשו ממך רק שכבה אחת נוספת. יש לי אחות שנמצאת תחת משמעת ספרטנית של ארבע(!) שכבות, כדי שאי אפשר יהיה לדמיין מה יכול להיות שם. לא חשבתי על זה, אבל אפשר לעמוד בצו הזה עם תחפושת של הטלטאביז.
 

nutmeg

New member
מזכיר לי

שראיתי אתמול שלט חוצות ברמת גן, בו רוסס מקום חיבור הרגליים של הדוגמנית בבגד ים, בתרסיס צבע שחור. מרוב צניעות עכשיו היא נראתה כאילו עליה דחוף ללכת 'לעשות מפשעות' אצל הקוסמטיקאית.
 
עשית מעשה טוב לב.

מתחת לבגדים כולנו ערומות (מי יותר ומי פחות) והסרטן ימצא אחת מכל תשע מאיתנו, ולא אכפת לו מה אנחנו לובשות. והלואי שלעולם לא יהיה לך יותר מה לעשות עם תרופות
 
למעלה