שרגא גפני(אבנר כרמלי)

amis1234

New member
שרגא גפני(אבנר כרמלי)

האם יש למישהו קצת פרטים על האיש?איפה נולד בן כמה הוא? ספרים שהוא כתב בשמות אחרים יש לי. תודה מראש
 

gitta

New member
חפש ב"ויקיפדיה" בגוגל ישראל

אבנר כרמלי, און שריג הם 2 שמות בדויים שלו.
 

amis1234

New member
יגעתי ולא מצאתי.

תודה gitta על התשובה. יש הרבה מידע על כל הספרים שהוא כתב אבל שום פרטים על הבנאדם.
 

האגס 1

New member
תאמין

'ויקיפדיה' היא מקור בלתי-אמין בעליל. מרצה מסויים באוניברסיטה המליץ לנו בחום לא להתקרב לויקיפדיה, וטען שהיא מציאה ביוגרפיות חדשות לאנשי רוח חשובים שבכלל לא ידעו שהם כאלה - שנות לידה ומוות לא נכונות, פרטים על יצירות שלהם, וכו' וכו'.
 
למה להסתתר???

תגיד מי זה ה"מסויים" הזה! שנחכה לו מחוץ לש"ג. בקשר לוויקיפדיה - אכן יש שם אי דיוקים. יש לי חדשות בשבילך - גם באנציקלופדיה העברית, בטח עכשיו, שני עשורים אחרי שנחתמה. מה שכן, כשאני רוצה לדעת באופן כללי מה זה "דייגו גרסייה", אני פונה לויקיפדיה. אז לא הייתי כותב עבודת דוקטורט שמבוססת על מה שכתוב בויקיפדיה, אבל גם לא כזו שמבוססת על אנציקלופדיה בריטניקה. http://he.wikipedia.org/wiki/דייגו_גרסיה
 

נץ666

New member
יש לך מניות שם?!

אף אחד לא יכתוב דוקטוראט מבוסס רק על אינציקלופדיות - אתה מתפרץ בדלת פתוחה, אשכרה
הבעיה על מידע באינטרנט היא, שצריך באמת להיזהר לגבי מידת תקפותו, אלא אם כן אתה פוסטמודרניסט קיצוני הטוען שאין אפשרות לברר כלום, ועל כן הכל "נכון".
 

נץ666

New member
הוא הועיל בכך ש..

ישנם סטודנטים רבים שלא מודעים לדקויות כמוך, ולכן כשהם מריצים שאילתא בגוגל [מגגלים], ורואים דף כמו של ויקיפדיה הם עוד יכולים ליחשוב שזה מידע מוסך. תאר לך איך הם מתייחסים לדף מהאינציקלופדיה העברית מלפני 30 שנים בנושא ביולוגיה? עם זאת, על קו הרצף של תקף/אמין
לא תקף/לא אמין נראה שאינציקלופדיות מבוססות ו/או דפי אינטרנט אקדמיים מובהקים מהימנים יותר, רגע מה לא?!
 

gitta

New member
הבנאדם

כתב לפני כחודש כתבה גדולה במוסף 7 ימים של ידיעות אחרונות. תרים טלפון לעורך המוסף הזה, ואולי תקבל את הטלפון שלו. בכתבה ההיא נכתב שהטלפון שלו חסוי. אני מאמינה שעבודות אקדמיות צריכות להסתמך על מקורות ראשוניים ככל האפשר, ומה יותר ראשוני מהאדם הנוגע לדבר בעצמו? נא הודע אם הצלחת, ואם לא, אשנס עוד קצת (-:
 

amis1234

New member
לgitta תודה

gitta הצלחתי! כתבתי לסופר אלי אשד והוא הפנה אותי לספרו "מטרזן עד זבנג" שם באמת יש ביוגרפיה של שרגא גפני. לטובת הקוראים שמחפשים חומר עליו: הוא נולד בארץ ישראל בשנת 1926 הצטרף ללח"י בגיל 14 והיה עם עמוס קינן ובועז עברון בממשמרת הצעירה של התנועה. יותר מאוחר התוודע למשורר יונתן רטוש והיה קרוב אליו בדעותיו. הוא טען שכל תושבי הארץ יהודים וערבים צריכים להתמזג ולהקים אומה "עברית" בסדרה שכתב "עולם התנ"ך לילד" הוא ביטא את הערצתו לעם העברי הקדום. הוא כתב כ-150 ספרים ותרגם הרבה אחרים. ספרו היחיד למבוגרים היה "הקרב על ויליאמס" שגם הוסרט בידי רנן שור.
 

gitta

New member
תודה על הודעתך ../images/Emo140.gif

ובהצלחה עם עבודתך. אם תפגוש אותו, תיווכח שהוא איש חם ופתוח, חלק מההיסטוריה של המדינה הזאת. (תמסור לו ד"ש ממני).
 

פּלפּל

New member
חפש בלקסיקון אופק לספרות ילדים

שם תמצא מידע ביבליוגרפי רב ומהימן על יוצרי ספרות הילדים העברית והבינלאומית שפעלו עד לפני כ-20 שנה (אז יצאה המהדורה האחרונה, בסמוך למועד פטירתו של אוריאל אופק, חוקר, סופר ומתרגם, מבכירי העוסקים בתחום ספרות הילדים בישראל).
 
אה, יש לי אחד כזה בבית! ../images/Emo151.gif

כתוב שם שהוא סופר ישראלי החותם על יצרותיו הן בשמו והן בכינויי0העט אבנר כרמלי, און שריג, איתן דרור ויגאל גולן. נולד בת"א בי' תמוז תרפ"ו (22/6/1926) להורים חקלאים. ילדותו עברה עליו בעיר הולדתו, בה סיים את בית הספר התיחכון למסחר. בגיל 16 התנדב חארגון המחרת "לוחמי חירות ישראל" (לח"י). במלחמת העצמאות היה סמל חבלה בחטיבת "גבעתי". ב-1953 הצטרף למערכת ירחון צה"ל "מערכות"; אחר כך עבר בענף היסטוריה שליד המטה הכללי. ב-174 עבר לערוך פרסומי דפוס של מוסדות. אחר כתוב כל מיני דברים על כתיבתו ועל מה הוא פרסם תחת איזה שם-עט, אבל זה ארוך מדי. ונעבור לחלק המעניין של הציטוט: מה זה בית הספר התיכון למסחר בת"א? מה זה ענף היסטוריה שליד המטה הכללי?
 

sungun

New member
בית הספר למסחר בתל אביב - הוא

בית הספר מיסודה של התאחדות הפקידים. אם אינני טועה זהו התיכון ע"ש "פיטמן" בתל אביב. ענף ההיסטוריה שליד המטה הכללי, הוא היום מחלקה, שבין שאר תפקידיה, נמנים החובה לערוך תחקיר מקיף אחרי כל פעולה בצה"ל, ולתעד אותה לפרטיה, כדי שהדורות הבאים יוכלו להינות מניסיון של הקודמים, ולא יצטרכו להמציא בכל פעם את הגלגל מחדש.
 
זה החלק המעניין???

ובאיזה "עיר" היו הוריו חקלאים??? לדעתי מי שגר בעיר ומגדל גרניום באדנית לא יכול להחשב לחקלאי.
 

גנגי

New member
שמעתי כבר על כאלה שהיו סמלי מין,

אבל על מישהו שהיה "סמל חבלה" לא שמעתי עדיין. מה שכן, מהיכרות אישית עם שרגא גפני אני מסכימה שסמל מין הוא לא יכול היה להיות.
 

מארסו

New member
לאוהדי הכדורגלנים הצעירים

ולכל מי שהחמיץ את הקמבק המופלא של אבנר כרמלי לפני כחודש ב YNET
 
למעלה