מגילת רות

מגילת רות

היום הילדים התעניינו וחשבתי שאם למשהי יש בגרסת ילדים , אשמח..........
 
../images/Emo2.gifמה לאף אחת אין???

זה אחד מהנושאים המרכזיים בעיניי, יותר חשוב מגבינות, לא?
 

סגול לי

New member
מגילת רות הוא תוכן חשוב אך אני עדיין לא מכניס

מכניסה לחומר הנלמד. לדעתי הם צעירים מדי. אבל בכל זאת אנסה לעזור לך. קחי בובות או דמויות מצויירות מנוילנות. והציגי איתם. הרחיבי בעיניין קצירת השיבולים, הכיני מגלים קטנים מפוליגל או מפל, ותני להם לעשות את התנועות של הקצירה. דברי על המעשר, שמותר לקטוף משולי השדה, וכמה זה חשוב כי יש אנשים שאין להם מה לאכול. פחות דגש על המוות של בעלה ועל הרומן הרומנטי עם בועז. בהצלחה.
 
תודה סגול לי

אצלי הם גדולים והתחלתי לספר להם היום את הסיפור. רק תיקון לגבי החיטים שנופלות, זה לא מעשר אלא מתנות לעניים: לקט, שכחה ופאה. לא זוכרת מה זה מה. אבל מתכוונת מחר להמשיך את הסיפור, הם היו מרותקים............
 

סגול לי

New member
כמה גדולים? גן חובה?

אז זה כמו שמספרים להם את סיפורי התנ"כ. תודה על התיקון. זה מושג שמאז הלימודים לא ממש יצא לי להשתמש בו. פדיחה. אז מה זה מעשר? זה גם משהו שקשור לתרומה או צדקה. את יודעת?
 
לקט שכחה ופאה

לקט: העני הולך אחרי הקוצר ואוסף שיבולים שנפלו לו בדרך. לקוצר אסור לאסוף מה שנופל כדי לאפשר לעניים לאסוף שכחה: משאירים בכוונה כמה אלומות בשדה כדי שעניים יוכלו לבוא ולקחת. פאה: משאירים קטע קטן בפינת השדה ולא קוצרים אותו על מנת לאפשר לעניים לבוא ולקצור בעצמם...
 
מעשר הוא 10 אחוזים../images/Emo26.gif

מעשר קשור למצוות התלויות בארץ. פירות הגדלים בארץ עוברים תהליך עד שמותר לאכול איתם. מעשר הוא החלק שצריך לקחת מהיבול ולתת אותו מתנה, אם אני זוכרת נכון היה נהוג לתת לכהנים ולווים וחלק לעניים (יש מעשר ראשון, מעשר שני ומעשר עני). הרעיון שעומד מאחורי תרומות ומעשרות הוא שכל מה שיש לנו בעולם לא באמת שייך לנו אלא מופקד בידו למשמרת. מי שמאמין בה' ובשפע שינתן לו צריך להפריש ממה שהופקד על ידו. גם היום יש מעשר כספים, וכל בן אדם שמתפרנס מחוייב לתת מעשר משכרו והכנסותיו. לעניין זה יש הקלות וזה תלוי במצב הכלכלי של האדם. חג שמח:)
 

סגול לי

New member
זה מה שחשבתי, אם כך, היה נכון

להשתמש במילה מעשר בהקשר שהשתמשתי.
 
למעלה