האפרוח שהלך..מזוית חדשה...

האפרוח שהלך..מזוית חדשה...

יום המשפחה הוא "בעייתי" במיוחד במשפחות מפורקות . א-אינני יודעת מה מצפה לי כשאני מגיעה להצגה והפעלה של הורים וילדים. לכן כדי להפשיר את הקרח הראשוני,אני מחייכת
כמובן שהחיוך לבד לא מספיק...יש לי ביצה גדולה [בגודל מלון אליפסה] מפוסלת מקלקר שיכולה להפתח ובתוכה אני מניחה אפרוח בובת אצבע. אני חובשת כובע תחפושת של תרנגולת, קושרת סינר ומתחילה לקרקר... "זה לא הוגן שלכולם יש משפחה גם אני רוצה להיות אימא גם אני רוצה אפרוח קטן ונחמד שאוכל לחבק אותו, לנשק אותו ,לדגדג אותו .... [הילדים מתגלגלים מצחוק] היי שש... אני מרגישה משהו רגע עליי לנשום עמוק..בק בק בק..ככה לימדו אותי בקורס להכנה ללידה. ו...פה מגיעה הדיקלום המקסים של אירית אבן חן:"תרנגולת חרוצה להטיל..." המשך הפתיחה לפי הדקלום. [זכויות יוצרים לאירית
] ב- ההצגה מתחילה על האפרוח ואצלי הוא מחפש משפחה חדשה ולא אימא!!! לבסוף הוא שואל את אימא למה לכל חבריו בחווה יש אבא ולא אין . אימא תרנגולת מחבקת אותו ומסבירה שישנם משפחות בלי אימא וישנם משפחות בלי אבא אבל הם משפחה. לך חמוד יש אימא יש סבתא וסבא. יש לך משפחה חמה שאוהבת אותך מאוד. אבל אימא את כעסת עליי? אומר האפרוח . אני מסיימת במשפט: גם כשכועסים אוהבים. ג- אפשר ל חתוך קאפה באמצא ולהשתמש בחצי. מדביקים שטיח דק [כמו על לוח התוכן] קונים מוכן משחק קופסא: משפחת בע"ח מצוייר .ומדביקים וולקרו זכר. אוו להדפיס : אייל-כבשה= טלה, תיש-עז [לא אומרים עיזה]=גדי סוס-סוסה=סייח,תתול- חתולה=גור ,תרנגולת-תרנגול=אפרוח,פיל-פילה=פילון לביאה-אריה=כפיר וכן הלאה... אפשר לפתח את המשחק לבוגרים : לחלק לפי מחלקות מחלקת יונקים,מחלקת עופות,מחלקת זוחלים ...לדוגמא :חתול=מחלקה יונקים ולמשפחת החתוליים. לצעירים יותר פשוט לשחק מה מתאים? חתול וחתולה= גוזל???? חהחהחה אפשר להקריא את הספר "ביקור בגן החיות" אופס ..שכחתי את שם הסופר. ולהצמיד חיה חיה על הקאפה ,להמחשה. ד- אני ממליצה על השיר של פזית נוני לסיום הפעילות . "שפת החיות" איך אומרים שלום בשפת החיות. שיר מומלץ. ובכן הגענו לסוף בלי לפגוע באף משפחה ...שיהיה לכן בהצלחה!!! מקווה שתפיקו תועלת כי אני לא מדפיסה בשיטה העיוורת..
אךך...הלכה לי האצבע..... אשמח לעזור בכל שאלה שלכם דבוש
 

קרני 12

New member
דבי!!!!!!!!!!!!!!!!!!

איזה יופי של סיפור
ממש מתאים לי. השנה יש לי בגן ילד חד הורי ומאד התלבטתי איך להתייחס לנושא (למרות שמבחינתו הדברים עדיין "רדומים"). ההתיחסות שלך מאד רגישה והפעילות שהרכבת מסביב לסיפור מקסימה ועשירה. הדקלום של אירית אבן חן (ממש תפור לזה) תודה רבה לך על התרומה.
 
אהבתי מאד את התפיסה שלך...

אכן 'יום המשפחה' - הוא יום חגיגה לכל סוג ומבנה של משפחה. ובאמת בצניעות רבה - אני רוצה להציע שהאפרוח יפנה אל האח/האחות הגדולים וישאל אותם "איפה אבא, והיכן אמא..." ולאפשר לאח/אחות לספר לו את הסיפור של המשפחה (גם אם הוא מעט עצוב...) או לחליפין האפרוח פונה אל סבא/סבתא או דוד/דודה ושואל אותם... ומסיימים בתחושת הביחד - "כיף לנו כשאנחנו כולנו ביחד - האח והאחות איתך עם סבא וסבתא / הדוד והדודה איתך עם אחיך ואחותך ועוד וריאציות כיד הדמיון - כי הרי ה'ביחד' מאפיין כל כך את ה'משפחתיות' באשר היא. תודה רבה לך דבי. איזו השקעה - חבל"ז. בינתיים לא משרשר ל'יום המשפחה'. תמיד אפשר מאוחר יותר. בברכה.
 
למעלה