הצעות ליום המשפחה

sheshe1

New member
הצעות ליום המשפחה

יש לי רעיון כללי הקשור ליום המשפחה, והייתי מעוניינת לשמוע הצעות ממכן לגביו. התכנון הוא כזה: במשך שבוע להקדיש כל יום לחבר אחר במשפחה: לאמא, לאבא, לאחים (מה לעשות עם ילדים יחידים??) לסבא ולסבתא ולעצמי (ז"א לילד). חשבתי שבכל יום נשיר שירים שקשורים רק באותו חבר במשפחה, נכין יצירה הקשורה אליהם או שנעשית לכבודם. ורציתי משהו נוסף, שיהיה ערך מוסף לאותו אדם באותו היום. אולי ביום שישי להזמין את סבא וסבתא לקבלת שבת או ליום של פעילות עם הילדים, עם עבודת יצירה או משהו. מה אתן אומרות? זה נשמע ריאלי? האם למשהי יש הצעות? תודה לכל המגיבות
 
יום המשפחה בעידן המודרני

לצערנו בימינו אנו מושג המשפחה אינו דומה לזה שגדלנו עליו. אכן, יש הרכבי משפחה שונים כך שאולי רצוי שלא להתמקד כל יום בדמות אחרת. מתוך רגישות והתחשבות בילדים השונים, אולי עדיף להתמקד בחוויות השונות שמעניקה לנו המשפחה , את אותן תחושות של רוך ,ביטחון ,אהבה ללא תנאי שרק אמא ואבא יכולים להעניק (??? כולנו לומדים משמעותה של אהבה ללא תנאי בתהךיך החיים דרך גידול ילדינו...). חשוב לדוגמא לספר ולהדגיש את החוויה שאמא מקבלת אותי, אוהבת אותי גם אם עשיתי בלאגן בחדר או שפכתי את השתיה וכו.... אפשר לדבר על התפקידים השונים שממלאות הדמויות השונות במשפחה... אפשר לדבר על הרגעים המיוחדים בתוך מסגרת היום במשפחה שאותם הילד הכי אוהב כי... (לדוגמא יש שאוהבים את טכס ההשכבה לישון, או זמן הרחצה המשותפת וכו ) כדי שהדברים יהיו מוחשים אפשר ליצור בגן עם או באמצעות אביזרים או חומרים הלקוחים מהבית . ואולי יותר מכל חשוב לחדד את ההקשבה והרגישות לתגובות הילדים בתקופה זו ולגלות אולי דברים שחשוב שנדע ואולי גם מטפל בהם במידת האפשר.
 

sheshe1

New member
תודה על ההערה, כמובן שאני מודעת

למצב המשפחתי של המשפחות בגן (אוי ואבוי לי אם לא...
), לכן להקדיש יום להורה- נשמע לי רעיון מתאים. אני פשוט מחפשת משהו שיהפוך את היום הזה למיוחד, משהו שיקשר את ההורה לאותו היום, נגיד: שיתוף בחוויה משותפת של אותו הורה עם הילד או משהו קבוע שאותו הורה נוהג לעשות עם הילד... אני פשוט לא מצליחה לחשוב על רעיון מלהיב כזה שיחבר את ההורה לאותו היום- אולי למישהי יש רעיון?? בנוגע להערתך, עלה לי רעיון
להפוך את חדר המפגש לחדר ילדים אחד גדול בו כל ילד מביא מביתו משהו שמזכיר לו את הבית, משהו שהוא אוהב לעשות בבית, את הספר שהוא אוהב לקרוא לפני השינה, את השיר שהוא אוהב לשמוע בבית ועוד... כמובן, שכל החדר ישתנה ויקבל אופי אחר ממה שהוא כיום. מה אתן אומרות?
 
יום המשפחה בגן...רעיון.

הזמנת ההורים לארוחת בוקר משותפת כאשר כל אחד מתנדב להביא משהו: גבינות,סלט,לחמניות וכו' (אני נגד פנקייק,בורקס וכו') 2. לגנים אשר בהם חוג חיות : אפשר להזמינם לפעילות הורים וילדים. 3. חוג גימבורי בהחלט יכול גם או במקום לערוך פעילות משותפת. 4. יושבים הורים וילדים למפגש שירי משפחה . 5. מתנה: דיסק צרוב עם שירי המשפחה שעסקתן/ם בגן. המטרה הכללית : שההורים יחוו את חיי הגן וחוגי הילדים . כמובן הקרבה והחיבור בין הגן לבית,זמן איכות עם ילדיהם. שנדע רק שמחות..
 
רפאלה../images/Emo79.gif../images/Emo13.gif

לגבי הדיסק הצרוב. למרות שזה לוקח זמן, חשוב לרשום את שמות היוצרים ליד רשימת השירים.
תהנו ביום ו'
אירית
 

פיצפיט

New member
יום המשפחה-פיתות בטאבון

בגן שלי אני מזמינה את סבא או סבתא לקבלת שבת משותפת ולאחר מכן אופים פיתות בטאבון כל ילד מקבל מערוך {אפשר לקנות בחנות של 2 שקל מערוכים קטנים או לקחת מקל מטאטא חדש ולחתוך אותו} וכדור בצק הילד בעזרת סבא או סבתא מרדדים את הבצק ומניחים על גבי צלחת חד פעמית לאחר מכן ניגשים לשולחן שעליו הנחתי: רסק עגבניות, גבינה צהובה מגורדת, שוקולד, זעתר מעורבב עם שמן. כל אחד מחליט מה הוא רוצה למרוח פיצה פיתה עם זעתר או פיתה עם שוקולד{אם בוחרים שוקולד מורחים רק אחרי שהפיתה מוכנה} מניחים הפיתה בטאבון ואוכלים בתאבון. כל מי שסיים יכול ללכת הבייתה.בכל מוקד ישבה מטפלת שהשגיחה ועזרה. בטאבון, בשולחן עם התוספות ואחת שהסתובבה בין כולם ועזרה אם מישהו היה זקוק למשהו. בנוסף בכיבוד היה גם שתייה פטל.
 
למעלה