רישום למעון

  • פותח הנושא llt
  • פורסם בתאריך

llt

New member
רישום למעון

שלום רב
אני אמא לתאומים בני שנה וארבעה חודשים אשר גדלים בנתיים בבית
אנו מתכננים לרשום אותם לגן שנה הבאה
רציתי בבקשה לדעת איך להתחיל לאתר גנים באזור מגוריי, מתי בפועל לבצע את ההרשמה מה עליי לשאול וכו
אשמח לקבל המלצות איך לבצע את ההליך
תודה מראש
 

chirke 1

New member
רישום למעון

הרישום לגנים הפרטיים מאד גמיש. יש גנים שכבר החלו רישום ויש כאלה שעדיין לא. את צריכה פשוט להיות עם היד על הדופק ותמיד להתעניין.
בד"כ בגנים גדולים יותר או כאלה שהקבוצה לא מתחלפת בשנה הבאה, אין הרבה מקומות פנויים וכדאי כבר לבדוק. (הכל תלוי אם הקבוצה הקיימת עוברת לגן עיריה בשנה הבאה וצריך להקים קבוצה חדשה, או לא).
בעיקרון, כשמחפשים גן, בודקים את המיקום והקירבה שלו למקום המגורים או העבודה (כל הורה ושיקוליו הוא). וכמובן היכן ניתן לעצור ולחנות את הרכב....
תמיד כדאי להתקשר ולשוחח עם בעלת הגן או הגננת ולקבל רושם ראשוני, וכמובן לתאם פגישה. לתאום פגישה חשיבות רבה, כי כך הגננת/בעלת הגן, יודעות לפנות את הזמן עבורך ולהקדיש לך את מלוא תשומת הלב, להסביר, להראות ולענות על שאלות.
אם התרשמת לטובה אך את עדיין מתלבטת, אפשר בהמשך לבוא בהפתעה ולראות כיצד מתנהל הגן (אולי סתם עשו הצגה טובה...)
חשוב שהגן יהיה מואר, מאוורר, שיהיה מספיק גדול להכיל את מס הילדים שיש בו או ששואף אליו, שיהיה נקי ואסתטי.
תנסי לחוש את האוירה בגן. האם הילדים חייכנים וחברותיים? האם יש הרבה בכי, ואם כן, איך הצוות מגיב?
זיכרי שבכי זה לא דבר רע, ויש הרבה רגעים של לחץ בגן, השאלה אם הצוות רגוע ויודע להרגיע, או להפך, נלחץ ומתעצבן? ואולי פשוט מתעלם?
האם דואגים שהילדים יהיו נקיים, ללא נזלת, האם שוטפים להם ידיים לפני ואחרי האוכל, אחרי השירותים? האם הצוות שומר על הגיינה אישית בזמן החלפות חיתולים?
איך נראה אזור ההחלפה והשירותים?
איך נראה המטבח? מה אוכלים בגן? מי מכין את האוכל?
האם החצר מעניינת, עשירה ומגוונת? אל תתפתי לחצר עמוסה בחידושים ומתקנים ממותגים. החצר צריכה להיות פונקצונאלית: ארגז חול, מגלשה, נדנדה, מתקן טיפוס וזחילה, בית, אזור לבימבות ורצוי גם אזור עם גרוטאות.
האם המשחקים מתוחזקים ותקינים? החצר נקיה? האם היא מוצלת?
גם בתוך הגן, שימי לב אם הרהיטים, המתקנים והמשחקים תקינים ולא שבורים או חסרי חלקים.
זה כיף לראות שהכל חדש, אך גם ציוד ישן שנראה נקי ושמור היטב עושה יופי של עבודה.
מהו סדר היום בגן, שעות הפעילות, עד מתי אפשר להגיע לגן בבוקר?
איך חוגגים בגן ימי הולדת? חגים? מה לומדים בגן ובאיזו גישה? מהי האג'נדה החינוכית בגן, היכן הנקודות בהן הצוות "מעגל פינות" וזורם עם צרכי הילד והיכן חשוב לו להציב גבולות ברורים יותר?
האם יש פעילויות העשרה בגן - חוגים, הצגות, טיולים וכו. האם יש שירותי בייביסיטר?
מה מס' הילדים בקבוצה וכמה אנשי צוות יהיו בה?
האם יש מוקד חרום, ביטוח, מה העלות החודשית ומה היא כוללת? יש גנים שבנוסף גובים בנפרד עבור החוגים ופעילויות נוספות (סל תרבות, ועד הורים, כל גן מגדיר זאת אחרת) ויש כאלה שלא.
אם זה גן שאת לא מכירה דרך חברים או שכנים, תבקשי טלפונים של הורים שיוכלו לתת לך חוות דעת על הגן.
ובשורה התחתונה, תסמכי על האינטואיציה שלך, תזכרי שאין גן מושלם ותמיד תעשי לך רשימה של יתרונות מול חסרונות ותחשבי על אילו עקרונות את מוכנה לוותר ועל אילו לא.
הילדים שלך יחסית גדולים, אז בפעם הראשונה אולי לא כדאי לבוא אם הילדים, כדי שתוכלי לקבל את כל המידע, ואחכ לחזור איתם בפעם אחרת לראות איך הם משתלבים. אם הם ירגישו בנוח זה בדכ המקום בשבילם. ילדים קולטים כשמשהו לא נראה להם.
אם את לא יכולה לבוא בלעדיהם, תנסי לקבל את כל התשובות לשאלות כבר בשיחה הטלפונית, ואז תוכלי להגיע ולהתרשם מהדברים האחרים בשטח.

שיהיה המון בהצלחה!

איריס
 
למעלה