התייעצות לגבי התנהלות מול ילד בגן

galit289

New member
התייעצות לגבי התנהלות מול ילד בגן

שלום לכולם!
אני גננת בתחילת דרכי, ויש לי קושי עם אחד הילדים בגן.
מדובר בילד בגיל 4 שזקוק לעיצוב התנהגות. ההתנהלות בבית היא כזו שהילד עושה דברים שליליים כדי לקבל תשומת לב ונהנה מתשומת הלב שהוא מקבל על כך (צעקות, הענשה וכו'). לדוגמה, הוא מרביץ לילד אחר בגן וכאשר מעירים לו הוא צוחק.
דרך העבודה שאני חשבתי שתתאים היא לנסות לתת לו מינימום התייחסות על התנהגות שלילית (להגיב בצורה רגועה ולא בטון כועס ולהרחיק מפעילות), והתייחסות מוגזמת על דברים חיוביים שהוא עושה (הוא מאוד אוהב לעזור, לאסוף משחקים..).
בפועל, ההתנהגות השלילית קיימת הרבה יותר מההתנהגות החיובית. מעבר לכך, הוא גם מתסיס את שאר הילדים בגן.

אשמח לשמוע מה דעתכם על כך, האם יש לכם הצעות אחרות כיצד אוכל לנהוג איתו?
 
התמודדות עם ילדים מאתגרים בגן

גלית יקרה,
את פועלת נפלא. זה בדיוק מה שצריך לעשות. לחזק התנהגויות חיוביות ופחות להבליט התנהגויות שליליות. ילדים ישמחו לקבל תשומת לב בכל דרך גם אם היא חיובית וגם אם היא שלילית. כשהם מקבלים תשומת לב הם מבינים שכדאי להם להמשיך את ההתנהגות. אם פעלו בניגוד להנחיות או לכללים המקובליםפ וקיבלו עודף תשומת לב (צעקות, כעס וכדומה) מבחינתם הם השיגו את המטרתם ויחזרו שוב על אותן פעולות. נסו לחזק התנהגויות טובות והילדים באופן טבעי ישאפו לחזור על התנהגויות אלה כדי לקבל את החיזוק. הבעיה מתחילה כאשר המבוגרים בסבית הילידים נמנעים מלחזק את הילדים כשהם מתנהגים "בסדר" ורק כשהילד חורג מהכללים או פורץ גבול מתחילים להתייחס אליו. המשיכי בדרכך זו . את בדרך הנכונה.
גננות והורים המעוניינים להירשם להרצאה על "הצבת גבולות באהבה" אותה אני מעבירה בכל הארץ מוזמנים לפנות אלי במייל [email protected]
בהצלחה!
 

galit289

New member
תודות!!

שולמית, מודה לך מכל הלב על החיזוק!!
אני יודעת שעיצוב התנהגות זה תהליך די ארוך, ורציתי לוודא שאני בדרך הנכונה... תודות!! :)
 
למעלה