גננות יקרות אשמח לעזרה- בן שנה ו 10 מרביץ בגן

volifood

New member
גננות יקרות אשמח לעזרה- בן שנה ו 10 מרביץ בגן

ערב טוב אשמח לעזרה,
בני בן שנה ו 10 ילד מקסים, חכם, חייכן, מדבר המון מסביר את עצמו יפה משתף פעולה, אוהב מאוד את הגן שלו, ילד מלא שמחת חיים אוהב לרוץ ולהשתולל..

כשהיה קטן יותר באיזור גיל שנה היה מרביץ לעצמו לפעמיים דופק ראש ברצפה/דלת, לפעמיים עם היד על הראש ולפעמיים משחק על הראש.. אני מספרת את זה כרקע אולי זה קשור..
לאט לאט זה עבר לו (יששש) אבל..
לפני כחודשיים הגננת כל יום אבל כל יום אומרת לי שהוא מרביץ, הוא מאוד אוהב את הילדים בגן, יש לציין שזה גן של 6 ילדים סך הכול!! בבית הוא מספר לי על הילדים באושר גדול וגם בבוקר שמח לראות אותם עושה להם שלום ורץ מרחוק כדאי לראות אותם.. הוא עושה את זה סתם, פשוט סתם.. לא מכעס או תסכול לא כי אמרו לו לא..
יש ימים שאני נשארת איתו בבוקר בגן איזה 10 דק ואני רואה הוא פשוט עובר ודופק לילד על הראש.. הגננת אומרת לי שהוא לוקח משחקים מעץ ודופק לילדים על הראש, הוא עושה את זה ורץ וצוחק.
אנחנו מידי יום "חופרים" לו שלא מרביצים, הוא עושה טובה מאוד יפה ונעים ונותן מלא נשיקות לכל הסובבים אבל בגן הוא עושה דווקא לגננת.
מצד אחד הגגנת איתו בשעות האלה ואני לא נמצאת שם אין לי הרבה מה לעשות .
לפני כמה ימים הגננת אמרה לי שהוא ילד מקסים ומתוק אבל יש לו רק את הבעיה שהוא מרביץ שאת זה היא שמה בצד כי זה תקופה שתעבור וחוץ מזה הוא פשוט מתוק להפליא.
משחק מצייר אוכל ישן הכול אפשר להגיד מושלם.
היום באתי לקחת אותו והיא אמרה לי ביאוש תעשו משהו עם זה אני לא יודעת מה לעשות כבר הוא לא מפסיק להרביץ תלכו להתייעץ עם מישהו!
יש לציין שהוא מרביץ חזק הילדים מחזירים לו ונושכים אותו או שורטים אותו וזה לא מזיז לו..
אז מה אני יכולה לעשות ועוד בתור אחת שלא נמצאת שם ?

תודה על העזרה
 

volifood

New member
אולי באמת אין לי מה לעשות

כי אני לא שם, אולי תתנו לי עצות בתור גגנות מה אתן ההיתן עושות אולי אני אציע לגננת , היא בסוג של יאוש מזה..
למרות שזה מוזר כי שנה שעברה הייתה ילדה שלא הפסיקה לנשוך.. והנה השנה זה עבר אין מה לעשות זה סוג של תקופה לא?
הדבר היחידי שהיא עושה זה להגיד לו לא להרביץ או לוקחת לו את החפץ או מראה לו שלא מרביצים עם זה אלא עושים ככה וככה.. מה עוד אפשר לעשות ?!
 
ילד מרביץ בגן

זה מאוד נפוץ שיש ילד בגן שנושך או מרביץ, במיוחד בטווח הגילאים שבנך נמצא בו.
אני מניחה שהוא עדיין לא יודע לבטא את עצמו ולכן כנראה כשהוא מנסה להתקרב לילדים אחרים ולהתחבר איתם או לשחק איתם-זה מתבטא במכות.
&nbsp
מה שאצלי עובד בד"כ זה לדאוג שילד כזה שזקוק יותר לתשומת לב והכוונה איך לשחק עם ילדים יהיה קרוב אליי כך שאוכל לכוון אותו ולעזור לו בתהליך החיברות.
&nbsp
קחי בחשבון שבגילאים האלה, הילדים רק מתחילים לראות שיש עוד ילדים מסביבם שאפשר לשחק איתם ביחד ועדיין אין ממש משחק משותף.
&nbsp
אני חושבת שמעבר למה שאת עושה-אין הרבה מה לעשות, הגננת היא זו שנמצאת איתו בגן.
הייתי מנסה לעבוד איתו על חיזוקים חיוביים ולשבח אותו כשהוא משחק יפה וגם לנסות להפוך אותו להיות העוזר של הגננת מבחינת תפקידים שהיא יכולה לתת כמו חלוקת אביזרים, איסוף וכו'-לא כל פעם אבל כן בתדירות גבוהה על מנת ליצור לו הרגשה טובה ועוצמתית.
 

volifood

New member
רב הדברים שציינת הגננת באמת עושה

בגן נותנים לו המון תשומת לב במיוחד שיש רק 6 ילדים גננת וסייעת שמאוד אוהבות אותו כי הוא היחיד שמדבר המון ממש איש השיחה הקטן שלהן, הן אומרות לי כל הזמן שהוא מקסים ואהוב וגם הילדים נורא אוהבים אותו אבל בעניין הזה הן באמת קצת חסרות עונים הן אומרות לי שהן רואות שהוא לא עושה את זה בכוונה ולא מרוע אלא סתם משחק במשחק ובפתאום פק על הדרך נותן אותו בראש לילד אחר.
כמו שציינת, נותנים לו המון תשומת לב, משתפים אותו בהכול אומרים לו תביא לי תראה לי תקח תאסוף.. הוא באמת ילד מאוד סקרן ומשתף פעולה, אוהב לעזור..
יש פה מקום להיות יותר אגרסיביים איתו? בתכלס מה אני יכולה להציע לגננת לעשות?
חוץ ממה שהיא עושה שזה לקחת לו את המשחק ולהגיד לו לא מרביצים.
&nbsp
 
איך להתמודד עם בעיות התנהגות של ילדים ?

לאם הדואגת ולכל האמהות המזדהות עם הבעיה שהוצגה כאן אני יכולה לומר, שילדים, בדרך כלל, עושים את מה שכדאי להם. אם "משתלם" להם לנהוג באופן מסויים - הם ימשיכו לנהוג כך ואם "לא ישתלם" להם - הם יפסיקו.
שרשרו כאן תגובות שלכם למקרים בהם ילדיכם נוהגים שלא על פי הקודים החברתיים, או שלא על פי מה שאתם מצפים מהם. דוגמא אחת שראינו כאן היא שמסבירים להם כל הזמן איך להתנהג, דוגמא אחרת: לוקחים את המסוכנים החפצים מידיהם. באילו עוד דרכים אתם מגיבים להתנהגות לא הולמת של ילדיכם?
 
למעלה