מעבר מהבית לגן

malaka ke

New member
מעבר מהבית לגן

בוקר טוב! עד עכשיו הילדה שלנו היתה בבית עם סבתה. המעבר מהבית לגן מלחיץ אותנו אבל אין לנו עוד ברירה. היא כבר בת שנה וחצי ושנה הבאה היא חייבת ללכת לגן. איך אפשר לעשות את המעבר הזה כמה שיותר קל לילדה?
 
לדעתי, השתלבות איטית...

להגיע איתה כמה פעמים לגן לקראת הכניסה לגן ולהישאר יחד איתה כך שהיא תכיר את הדמויות המטפלות ואת הילדים והסביבה תיראה לה מוכרת.
&nbsp
אחרי זה בזמן ההשתלבות- כל גן וההשתלבות שלו, אני בעד השתלבות הדרגתית: ביום הראשון לבוא , להישאר איתה קצת ולעזוב לחצי שעה-שעה. יום למחרת- לעזוב ליותר וביום השלישי- כבר חצי יום ואז לאסוף וכך הלאה...
 
מעבר מהבית לגן

שלום malaka ke
מעבר בין הבית לגן בפעם הראשונה הוא ארוע שמציב בפני הילד, ההורים וצוות הגן התמודדויות עם אתגרים ותכנים חדשים כמו פרידה מההורים, מפגש ראשוני עם קבוצת ילדים, דחיית סיפוקים ועוד...לכן, בצדק את קצת חוששת - את הרי עומדת בפני הלא נודע. אך אני יכולה להרגיע אותך שבדרך כלל השינוי חיובי. הוא מהווה עבור הילדים הזדמנות לצמיחה והתפתחות ויכולת הסתגלות לשינויים. הקושי הוא יותר אצל המבוגרים החוששים מהשינוי אבל חשוב לזכור שההורה צריך לשדר ביטחון לילדו לגבי ההחלטה שקיבל ולהעביר לילדו מסר שהוא סומך עליו. חשוב גם לסמוך על הצוות שבחרתם, שידע לתת את המענה המותאם לצרכי ילדכם. הגן הוא מקום בו ילדכם יתפתח, ילמד וייהנה, ויחזור הביתה עם חוויות, ידע וכישורים חדשים. אתן לכם כמה טיפים שיעזרו לכם להתמודד: 1. תחשבו חיובי. האופן בו אנו מתבוננים בקושי ישפיע על אופן ההתגברות עליו ויכריע אם נצליח או ניכשל. 2. העבירו מסרים חיוביים לילדכם: "יהיה לך כיף בגן החדש, תלמד שירים וסיפורים ותכיר חברים חדשים." 3 תנו לילד ביטחון ואמרו לו מתי תבואו לקחתו מהגן: "אמא תבוא לקחת אותך מהגן אחרי שתקום משנת הצהריים.." 4. דברו עם הגננת על כל דבר שאינו ברור או על מצוקות שעולות בעיקר בשלבים הראשונים. 5. בימים הראשונים תתכוננו לקצר לילד את יום הלימודים למקרה שיקראו לכם מוקדם יותר 6. חשוב להגיע בזמן לקחת את הילד, אפילו מעט לפני סוף היום - כדי שיקבל ביטחון ולא ייאלץ להמתין עד שכל הילדים ילכו הביתה. אני מסכימה גם עם הכותבת "פרפרי אהבה" שהציעה לכם לקיים הסתגלות הדרגתית.
אשמח לשמוע מחברי הפורום על הסתגלויות נעימות שאירעו להם בגן או עם ילדיהם הפרטיים. אם יש לכם עיצות נוספות ל malaka ke אתם מוזמנים לכתוב כאן.
 
למעלה