מה יש לעשות בתל אביב?

aybabtu

New member
מה יש לעשות בתל אביב?

שלום...אני חייל חיפאי ויש לי רגילה רציתי לדעת מה ואיפה כדאי להסתובב בתל אביב. יש לי מחר יום פנוי להסתובב בעיר אין לי מושג איפה כדאי לטייל ומה כדאי לראות. הידע הגיאוגרפי שלי מסתכם במסלול שבין עזריאלי-יד אליהו-שנקין-נחלת שבעה-שוק הכקמל משהו רגלי או באוטובוס
 

תוכון1

New member
שדרות רוטשילד וכל המתחם מסביב

נווה צדק, יפו העתיקה וחוף הים [טיילת].
 
קח קו 5 מהתחנה המרכזית ותרד בשד'

רוטשילד...זה קודם כל רחוב (רחוב?שדרה?
) יפה, ממש נחמד ומהנה לטייל בו ולראות את הבתים המיוחדים, האנשים והכל. אח"כ אתה יכול לפנות לשינקין, לטייל לאורכו ולהגיע לצומת שינקין-אלנבי-קינג ג'ורג'..משם אפשר לפנות לכל אחד מהרחובות, או להמשיך לנחלת בנימין או לשוק הכרמל...הכל ברגל, הכי כיף :] כמעט בכל מקום תמצא משהו מעניין. תהיה ספונטני, תזרום :] תהנה ותחזור לספר חוויות!
 

תוכון1

New member
בטח ששדרות../images/Emo45.gif

שדרות רוטשילד אלו השדרות הראשונות בתל אביב.
 

four seasons

New member
כמה מסלולים...

הנמל ושפך הירקון עבר בשנים האחרונות שינוי מדהים, אפשר לבלות שם ולהמשיך לתוך נחל הירקון ופארק הירקון, מתאים ליום שלם. רמת אביב, אוניברסיטת ת"א גדושה במיבנים אדריכליים, גלריות לאומנות, מוזאון בית התפוצות, הגנים הבוטניים וקריית המוזאונים הסמוכה, מתאים ליום שלם. מתחם בזל, רחוב דיזינגוב, מרכז גולדה, רחוב ויצמן ומתחם כיכר רבין, מתאים ליום שלם, יפו העתיקה ושוק הפישפשים, העבודות לשיקום כיכר השעון בעיצומם והמתחם כבר פתוח לציבור, הליכה לאורך ר"ח יפת שהרבה מיבנים לשימור שופצו, הרבה כנסיות ומבנים מדהימים, מתאים ליום שלם.
 

four seasons

New member
יש גם סיורים מודרכים בעיר...

בעיקר בסופי שבוע, שניתן לקרוא עליהם בעכבר העיר ולהתעדכן באתר של עיריית ת"א, גם קריאה אחורה בפורום יביאו ללינקים להרבה סיורים, הרבה מהקישורים של חבר הפורום IX שזה גם הזדמנות להודות לו על העבודה המצויינת.
 

Avak Feyot

New member
נווה צדק..ושנקין תמיד זוהרת =]

נווה צדק..קטן אבל מגניב..מה יש שם? מין אווירה כזאת..משעדות קטנות וחמודות,חנויות מיוחדות,בתים יוצאי-דופן,ואווירה צעירה (למרות שהמקום ישן) ,מומלץ ביוחד בערב ,בשעת הדימדומים..
 
איך זה שאני תל אביבית 20 שנה

ולא הייתי במקומות האלו? רוטשילד זה עוד רחוב בשבילי שאף פעם אין בו חניה, נווה צדק.. שמעתי שיפה שם אבל לא הייתי.. שינקין? יש שם ריח מסריח של מתלהבים... שוק הפשפשים.. זה כבר יפו לא?
חרגולית.
 

תוכון1

New member
את בטוח שאת תל אביבית../images/Emo13.gif

ובורטשילד, נווה צדק.. לא צריך חנייה! אלו מקומות שלטעמי אך ורק ברגל צריך ללכת בהם.
 
נכון, ברגל..

אבל איך אני אגיע לשם? גם ברגל?? צעדה??? מסע כומתה?? אני רוצה לסוע לנווה צדק אבל לא יהיה לי איפה לשים את האוטו...
 
תחבורה ציבורית? אופניים?

שמעתי הרבה תל אביבים שהם נגד מכוניות באופן גורף, בדיוק בגלל הסיבה שציינת- מחסור בחניה
. בכולופן...באמת מומלץ לקחת איזה קו שיורד מאחד המקומות האלה ופשוט ללכת ברגל [[:
 

תוכון1

New member
אופניים

אמנם בתל אביב יש יותר שבילי אופניים מאשר כל עיר בארץ, אך כיום לצערי מלבד איזור פארק הירקון אין מספיק, ולכן זה לא נוח לנסוע עם אופניים בעיר
עד שנת 2009 [יום הולדת 100] העירייה הבטיחה סלילה של של מעל 30 ק"מ כמדומני של שבילי אופניים, נקווה שזה יצא לפועל
 

four seasons

New member
ברחבי העיר כ60 קילומטר...

של שבילים, ההבטחה היא שעד שנת 2010 יהיו 100 קילומר שבילים, העיר מתפקדת כבר למעשה כעיר אופניים עם כמה אלפי נסיעות אופניים בכל יום ברחבי העיר.
 

איל 72

New member
אוטובוס? אופניים?

גם צעידה לאורך העיר זאת אופציה טובה. העיר נראת אחרת לגמרי בעיניים של הולך רגל לעומת העיניים של נהג. אני בטוח שבצעידה תגלי דברים שעד כה לא נחשפת אליהם. זה כמובן גם הרבה יותר בריא, ולא רק מבחינה פיזית. אה, מותר גם לרדת אל העם לפעמים ולנסוע בתחבורה ציבורית.
 
חחח ח'ברה הייתה אי הבנה

ברור שאם אלך לנווה צדק אני לא אחצה את האזור באוטו.. ברור שהייתי הולכת ברגל אך אני לא מגיעה לשם מלכתחילה כי אין לי איפה להחנות את הרכב... לקחת אוטובוס מהבית כשיש אוטו? וואיי מי שהתרגל לאוטו הופך להיות עצלן גמור.. חוצמזה אני חרגולית. אין אתם מכירים את המשל של החרגול והנמלה? אני עצלנית בדם...
 

four seasons

New member
בכניסה לנווה צדק מכיוון הים...

יש חניון ענק חינם ובמרכזו שביל רחב לאופניים והולכי רגל שמוביל הישר לר"ח שבזי שהוא לב השכונה ורוב החנויות ובתי הקפה מצויים בו וממנו אפשר להגיע גם למרכז סוזן דלל, למעשה נווה צדק הכי נוחה גם מבחינת חניה וגם מבחינת נוחות להסתובב בה.
 
למעלה