האם חייבים לשלם ועד בית אם לא מנקים????

sharonk5

New member
האם חייבים לשלם ועד בית אם לא מנקים????

שלום לחברים

יש לי בעיה בועד הבית של הבניין בו אני גרה. אנו משלמים 150 שח לחודש אבל אין ניקיון ויש המון זבל בכל האזור המשותף, שלא לדבר על טפוח גינה או משהו כזה.
סירבתי לשלם אבל הוציאו נגדי מכתב מעורך דין - האם אני חייבת לשלם במקרה כזה?????
שכנים אמרו לי לשלם, לצלם וללכת לבימש. האם זו באמת הדרך ההזויה שבא אני צריכה לצעוד בשביל לקבל את מה שאני משלמת עליו??

אודה לעצות יישומיות מנסיון העבר

תודה רבה
 

dw2322

New member
כן, את חייבת

לועד הבית יש הוצאות, גם אם את לא מודעת להן, ואת חייבת להשתתף. זה לא תלוי ברצון הטוב שלך.


אבל... מה שאת כן יכולה זה לבקש מהם פירוט של על מה הולך הכסף.

האם אין ניקיון בכלל? מסופקני, אחרת הבניין שלך כולו היה ג'יפה שחורה ודביקה, כולל בקומה שלך, להבדיל מקצת לכלוך בגינה (אינני מכיר אתכם כמובן ולכן רק מנחש).

2. יתכן והדיירים חסרי תרבות דיור ונוהגים לטנף את סביבתם, או שהבניין נמצא באזור מסחרי (אבן גבירול או דיזנגוף למשל) ולכן יש הרבה אורחים שמטנפים. ניקיון רגיל לא בנוי להתמודד עם מסות כאלה של מטנפים ולכן הניקיון, עליו את משלמת, פשוט לא מספיק ולכן, אם ברצונך להנות מסביבה מטופחת ונקיה יותר, תצטרכו לתגבר את הניקיון (נגיד במקום ניקיון פעם בשבוע פעמיים או שלוש), וכן, זה יעלה לכם יותר כסף.

3. אם יש לכם עדיין ועד בית אז קחי בחשבון שאלה אנשים טובים שחוסכים לך כסף. כן כן. לא ברור כמה שנים זה עוד ימשיך ואם תקחו במקומם חברת ניהול קחי בחשבון שזה יעלה לך אקסטרה 50-100 שקל מינימום לחודש מעבר למה שאת משלמת כיום, ולא שתקבלי יותר שירות. פשוט החברה תגבה כסף על מה שאותם אנשים טובים (גם אם את לא רואה את זה ככה) מוכנים לעשות בשבילך בחינם (או בתמורה סמלית) - שירותי הגבייה וההתעסקות עם המנקה, הגינון וכיו"ב.

4. גינה זה שירות לוקסוס. גננים לא עובדים בזול ויתכן שועד הבית שלכם פשוט לא מספיק גבוה כדי להחזיק איש מקצוע כזה בתדירות מספקת ובכזה מקרה, בבחירה בין זה שהביוב שלך יעבוד ושיהיה לך אור בחדר המדרגות ושהמעלית תעבוד (אם יש כזו) לבין לוקסוס של גינה? הגינה מפסידה.

5. מתי שמתם כסף (הרבה כסף) ושיפצתם את הבניין? אם, כמו רוב הבניינים בת"א (ובגוש דן) - מעולם לא, אז יתכן והבניין כן מתוחזק אך פשוט ישן ומתפורר, ומכאן הרושם הרע. פעם ב 20-30 שנה צריך לשפץ וזה עולה, במינימום של המינימום, כמה עשרות אלפי שקלים לדירה. האם שמתם את הכסף הזה בדור האחרון?
בגלל זה אנשים רוצים תמ"א, שבתכל'ס זו בעצם הפעם הראשונה מאז הקמת הבניין שהוא יעבור שיפוץ ובעשרות השנים מאז הקמתו הם התקמצנו להוציא את העשרות אלפי שקלים הללו.

הנה קיבלת כמה תובנות שמי שמעולם לא היה חבר בועד בית לא מודע אליהם.
 
למעלה