רחוב העלייה - שוק לוינסקי

רחוב העלייה - שוק לוינסקי

כתבה בטלוויזיה על שוק לוינסקי -

תמיד הבטיחו שזה יהיה בקרוב וזה מעולם לא נעשה ..........
גם אף פעם לא ראיתי שם המוני תיירים -
בדרך כלל מגיעים לשם רק " תיירים ישראלים " ...........
מדובר על " פנינה בדרום תל-אביב " שדואגים להזניח שנים רבות.
 

dw2322

New member
עיקר הטרפיק התיירותי שם הוא ביום שישי

הגיוני שהרוב הם ישראלים כי למה שתיירים זרים יתעניינו בתבלינים?
זה נועד למי שמבשל, ותייר אוכל במסעדות.
כאשר אני מסתובב שם בלילה אני רואה חבר'ה צעירים ואפריקאים (בכ"ז, נווה שאנן האפריקאית נמצאת מטר ליד). זה לא אזור בורגני למשפחות.

הרחוב והאזור בכלל בכלל לא מוזנחים, כשאפשר לראות שהעיריה שיפצה עוד ועוד רחובות באזור בעשור האחרון וכל יום מנקים שם. יש בזה היגיון כי עסקי מזון מייצרים פסולת. תן קפיצה פעם לאזור התעשיה של בת ים ותשווה. לוינסקי ת"א זה מלוקק בהשוואה לג'יפה של בת ים.
עוד המחשה לכך שהאזור לא מוזנח הוא שיותר קשה היום למצוא חניה מאשר פעם. באזור מוזנח שלא מגיעים אליו אין בעיה למצוא חניה.

עם הזמן השכירות במקום עולה ואז עסקים ותיקים נסגרים ובמקומם פותחים עסקים תל אביביים סטנדרטיים (כגון ארומה או כל מיני פאבים)
זה גם גורם לעסקים להעלות את מחירי הסחורה שהם מוכרים ולכן כבר לא משתלם לנסוע לשם ספיישל, כי חנויות ומרכולים מקומיים (שופרסל, רמי לוי) מציעים סחורה במחירים יותר טובים. מזכיר קצת את מה שקורה בשוק הכרמל בשנים האחרונות, שעוקץ במחירים את הלקוחות. כל מרכול רמי לוי/שופרסל דיל וכיו"ב נותן בראש למחירים שם, ואצל רמי לוי יש מזגן וחניה, אז למה שאיזה חולוני יטרח לנסוע לשם ספיישל? גם בבת ים המחירים הרבה יותר טובים.
יש בחולון וראשל"צ מרכולי חצי חינם, שללקוחות המקומיים הרבה יותר נוח לקנות שם.
 
בבת-ים אין לך טיפוסים הזויים כמו לוינסקי

את רחוב אבן גבירול / ארלוזורוב / הטיילת
מיהרו מהר לשפץ

אבל את רחוב העלייה משאירים מוזנח המון שנים ........
כי זה דרום תל-אביב ולא גרים האנשים הלבנים של הבוהמה בצפון העיר
נכון ?

שלחתי עשרות אי-מיילים אל העירייה בנושא הזה
ואף אחד לא טרח אפילו לענות לי תשובה נורמלית .
 

dw2322

New member
יש המון רחובות לא משופצים בת"א

ודווקא מקטע בעלייה כן שופץ לפני שנתיים ויש עוד הרבה רחובות בסביבה שראיתי ששופצו בשנים האחרונות (צ'לנוב, לוינסקי ועוד)
דרום ת"א זוכה לתעדוף בשנים האחרונות וזה למרות שהארנונה שהתושבים משלמים די נמוכה. לידיעתך, רוב הארנונה ממגורים בעיר מגיעה מהאנשים הלבנים מצפון העיר שנראה שאתה לא מסמפט במיוחד, למרות שהם מהווים חלק גדול מאד מתושבי העיר, כך שלא ברורה התלונה שלך.

אתה גם לא מוכן לשלם ארנונה גבוהה (נגיד פי 4 מהיום) וגם רוצה שיתעדפו אותך עוד יותר ממה שכבר יש? מה עוד? באף עיר אחרת בישראל עניים לא מקבלים כזה יחס טוב כמו בת"א.

לגבי הטיפוסים ההזויים שאתה רואה - אלה התושבים שגרים באזור. זה מה יש. הם לא מגיעים לשם מיבנה או מרמת גן והם לא הולכים לשום מקום. הם ישארו באזור עוד הרבה הרבה מאד שנים (לפחות אלה שגרים בדירה שלהם כחוק, מי שפולש כן אפשר לסלק). אם לא מתאים לך לראות אותם אז אל תגיע לאזור שלהם. פשוט.

בלי קשר אני מסכים שצריך להשקיע בשיפוצים של עוד מאות רחובות, בכל רחבי העיר, ולטעמי זה הרבה יותר חשוב מאשר קירוי האיילון המגלומני למשל. עם תקציב של 2 מיליארד שקל אפשר לשפץ את כל הרחובות בעיר, ועוד ישאר הרבה עודף.
 
למעלה