מחלף קיבוץ גלויות

מחלף קיבוץ גלויות

האם לא כדאי לתכנן את כל המחלף הזה מחדש אחרי שהוא תוכנן במשך 15 שנה ובסוף נחל כישלון תחבורתי ? ...................
מתחם לודוויפול + בית ספר הולץ הולכים להתפנות משם בעתיד הקרוב ,
אז האם לא כדאי להרחיב את המחלף על כל השטח הזה שהוא יתפנה ,
ואחר כך להחיות מחדש את תחנת רכבת - תל אביב דרום
ואחר כך בסמוך אליה להקים תחנה מרכזית חדשה על השטח של מיקווה ישראל ,
בימקום זאת המגעילה שיש אותה היום .....................
 

dw2322

New member
התחנה המרכזית החדשה בנווה שאנן היא מבנה פרטי של נצבא

החברה הציבורית של קובי מיימון, החבר של שר האוצר כחלון וביבי נתניהו רוה"מ שלך.
&nbsp
אתה לא יכול ככה סתם להרוס לו את הנכס אבל אם תציע לו אלטרנטיבה הוא יסכים לשקול, אם זה ישתלם לו. זה רק ביזנס.
 
חשבתי ש-תחבורה ציבורית נועדה לשרת את האזרח

אבל אפשר להקים תחנה מרכזית נוספת.
היום יש מחשבה להקים כבר 2 תחנות מרכזיות
בכל עיר גדולה בעולם
 

dw2322

New member
והיא אכן משרתת רבים

כל מי שמשתמש בקווים העוברים בתחנה, וזה די הרבה אנשים.
&nbsp
בגדול, התוכנית של העיריה היא לפתח את המסופים ברחבי העיר, וכך פחות יזדקקו לתחנה אחת גדולה במיוחד.
אני מבין שמתכננים בעיקר לפתח מסוף בצפון (מסוף סבידור) ואחד בדרום, באזור צומת חולון (שזה קצת בעיה כי זה רחוק מדי).
זה עוד ייקח כמה שנים טובות ואם וכאשר יבוצע אז פחות יזדקקו לתחנה הגדולה ובעתיד יתכן שיהרסו את מבנה התחנה לטובת הקמת שכונת מגדלי מגורים חדשה, שזה משהו שעשוי לעניין את נצבא כי הם יוכלו להרוויח מזה כסף.
&nbsp
ככה כולם יצאו מרוצים.
 
ברור ש- צומת חולון זה כבר רחוק

אז למה לא על יד מחלף קיבוץ גלויות שזה 2 מטר מהתחנה הקיימת ,
וגם אז אפשר להרוס את תחנת רכבת תל אביב דרום
ולהקים אחת חדשה בימקומה שהיא גם יכולה להתחבר אליה ..........
 

dw2322

New member
האמת? לכאורה נשמע דווקא כמו רעיון לא רע בכלל בכלל

זה אגב לא 2 מטר מהתחנה הקיימת, אלא במחלף הבא של האיילון, אבל זה עדיין דרום העיר ועדיין במרחק סביר מהעיר ולא אי שם ב"פריפריה".
שים לב שבתרחיש כזה רצוי להקים תחנת רכבת סמוכה גם שם (עם או בלי ביטול תחנת ההגנה), כדי שיהיה ממשק נוח בין הרכבת הכבדה למסוף האוטובוסים.
&nbsp
בחיפוש מצאתי עבודות שבוצעו במקום לפני כעשור:
הזזת גשר ב 70 מלשח כדי לתמוך בתשתית הרכבת דרומה https://www.haaretz.co.il/misc/1.1432518
https://www.themarker.com/misc/1.290932
&nbsp
גם חולדאי בכבודו ובעצמו מציע כיום לפנות את התחנה:
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5106925,00.html
שים לב שטוקבק 20 לכתבה מציע בדיוק את מה שאתה מציע.
&nbsp
בכתבה מוסבר שגם נצבא לא פוסלת את הרעיון, כך שאם תציע לה לפתח במקום התחנה שכונת מגדלים הרי שזו תהיה אופציה שכנראה תהיה מקובלת גם עליהם (ובהיותם בעלי הנכס אתה צריך את ההסכמה שלהם)
&nbsp
אני פשוט לא מעורה בפרטים עד כדי כך. אני מנחש שלו זה היה כ"כ פשוט זה כבר היה מתבצע, כך שכנראה יש סיבות מדוע לא.
 

dw2322

New member
למתחם קוראים מתחם לודוויפול

ובאופן לא מפתיע אין מטר פנוי אחד בת"א שאין לגביו כבר תוכניות מפה ועד הודעה חדשה. זה פשוט יותר מדי מרכזי (למרות שכנראה רובנו לא מכירים את האזור).
&nbsp
ככל הנראה כל המתחם הולך להרים בנייני משרדים גבוהים. מתי? שאלה טובה. בשנים הקרובות מתחם רחוב המסגר והמתחם של דלק רכב נראה לי מבצעי יותר ומדובר בתוספת מטראג' משרדים די גדולה, כך שלא ברור לי כמה מהר יפותח מתחם לודוויפול.
כאשר זה יקרה? YYY, בעלי הדירות שם יעשו את המכה של החיים שלהם (כי מקבלים הרבה זכויות בנייה). בוכטות על בוכטות של כסף. כל אחד שם יהיה מיליונר.
&nbsp
https://www.makorrishon.co.il/nrg/online/54/ART2/405/323.html
https://www.hashikma-holon.co.il/nadlan/5543
http://www.project-tlv.com/buildings/ludvipol
 
השטח של מתחם לודוויפול אינו ראוי למגורים

והמגדלים האלה נראים כמו כלא מוקף כבישים,
רק מגדלי משרדים יכולים להתאים לשטח הזה או מרכז קניות
 
בסדר - אבל מה לגבי שכונת נווה שאנן

ברגע שהם יפנו את התחנה משכונת נווה-שאנן אז רק אז !!!
השכונה תחזור לנשום לרווחה
 

dw2322

New member
כאמור זה רכוש פרטי

גם לודוויפול זה רכוש פרטי (בחלקו, אני מניח ששטח בי"ס הוא של המדינה או הצבא) ואחרי שאושרה התוכנית למגדלי המשרדים בשטח שלהם למה להם להסכים שיעבירו אליהם את הנימבי של התחנה המרכזית? הם רוצים לעשות את הבוכטה של החיים שלהם ולא רואים אף אחד אחר בעיניים. כל אחד שם יצא מיליונר.
לא מעניין אותם לפתור לאנשים זרים מנווה שאנן את הבעיות בחיים. אתה היית מוכן שעל הבית שלך יקימו תחנה כזו? כמובן שלא, אז למה אתה חושב שהם יסכימו?

לכן אני מנחש שהעיריה מנסה לקדם את ניוד התחנה לצומת חולון, כששם זה שטח של המדינה או העיריה שעדיין לא הוחלט מה לעשות איתו, ולכן אפשר תחנה מרכזית. לודוויפול כבר נעול בתב"ע.

מה שכן אם עדיין לא נעשו עסקאות בשטח לודוויפול מאז אישור התבע (מלפני כמה שנים) אז אם המדינה והעיריה באמת רוצות אולי כן אפשר לשנות את התוכניות ולהכריז שהשטח הזה מיועד לתחנה מרכזית, על אפם וחמתם של בעלי הקרקע (שכמובן יסרבו בתוקף ויתבעו את העיריה והמדינה בסכומי עתק). באם יאשרו בניין משרדים מעל הם עדיין ירוויחו כסף, אבל כנראה פחות מיליונים מאשר לפי התוכנית הנוכחית, שמבחינתם זה לגמרי זכייה בלוטו.
בגלל שחלק מהשטח זה בית הספר זה לא רעיון לחלוטין בלתי מתקבל על הדעת ואם עדיין לא נעשו עסקאות אז בעלי הקרקע לא יוכלו לאמר שהפסידו ערך כי עדיין לא נבנה כלום, אבל זה לא יהיה פשוט משפטית.

מבחינת בעלי לודוויפול - נווה שאנן לא מעניינת אותם בכלל. הם פה בשביל לעשות כסף. טונות של כסף.
 
הייתה כתבה עם מהנדס העיר דאז - גודוביץ'

הייתה כתבה באחד מערוצי הטלוויזיה בתקופה ההיא עם מהנדס העיר - גודוביץ'
שהוא בעצמו אמר בטלוויזיה שהיו המון כשלים בתכנון גשר הולץ
 
למעלה