מוחקים את הדולפינריום

dw2322

New member
מוחקים את הדולפינריום

בשעה טובה הורסים את הדולפינריום וממשיכים את הטיילת, כך שיהיה רצף מת"א ליפו.

סרטון הדמיה:
https://vimeo.com/269863877

במקום השטח של הדולפינריום היזם ירים 2 מגדלים בחלקה מעט מזרחית יותר, היכן שכיום יש חניונים.
 
במקום להרוס יכלו להשאיר בתור חלק מן הטיילת

יכלו לשפץ ולהפוך למשהו אחר.
מעניין שדווקא מבנים מעניינים הורסים ובמקומם דואגים לשפץ את המכוערים
 

dw2322

New member
מדוע לשמר?

עדיף שימחקו את המבנה המטריד הזה.
מה שכן אני מבין שבהמשך חושבים על הקמת מתנ"ס לחינוך ימי. לא יודע עד כמה יהיה שימושי כי לא גרים כמעט ילדים באזור הזה של העיר אבל לפחות כן חושבים על להקים איזשהו מבנה ציבור, שאפשר למקם במיקום מוצלח.
 
למה להרוס מבני ציבור שניתן להשמיש למטרה אחרת

אתה יודע למשל ש-בניין הסינרמה היה בית הקולנוע היחידי בארץ שהוא הקרין סרטי קולנוע בשיטה שהיא נקראה באותו השם בדיוק .............
מה גם שהוא בעצמו היה מבנה שהוא תוכנן בתור העתק של קרקס שהיה ממוקם ברמת-גן ונקרא בשם: זירהתרון.
אז במקום להרוס יכלו לפחות להשאיר את המעטפת העגולה שלו ולהפוך את הכל לאיזה מוזיאון ואת שאר השטח עבור מגדלים.

אני מיתכוון לומר שאם ישנו מבנה שהוא היה אבן דרך בתולדות העיר אז למה להרוס אם ניתן להפוך למשהו אחר ...............
הרי לא מדובר על " סתם עוד בניין " חסר חשיבות
 

dw2322

New member
איזון בין שימור לפיתוח

רצוי לא להגזים עם השימור אחרת הפיתוח של העיר יוגבל ונהיה יותר דומים לירושלים, שבה משמרים הרבה הרבה יותר מדי.
&nbsp
הדולפינריום והסינרמה נכשלו עסקית בסופו של דבר, וטוב שנמחקו מהמפה, כדי לפנות את השטח לשימושים מוצלחים יותר.
 
הבניין של הסינרמה היה עגול וגם יפה

יכלו להרוס את התוספת המכוערת מאחורה של החנויות כולל החניון
ואחר כך להפוך אותו בתור " מבואה " לגורד שחקים.
חבל
 

dw2322

New member
הלכתי למפגש שיתוף ציבור בעניינו שלשום בערב

התוכנית של העיריה נראית מוצלחת למדי:
- שטח הפארק יורחב צפונה, והם שאלו אותנו לרעיונות למה עוד אפשר לעשות עם השטח. מישהו העלה הצעה לסקייטפארק, כי גלישת גלים וסקייטבורד זה דומה, וכנראה שיש עוד מקומות בעולם בהם מיקמו 2 פעילויות דומות כאלה בסמוך
- מסתבר שהאזור הזה די מוצלח מבחינת גלישת גלים, ומגיעים אליו מכל המטרופולין. לכן ביקשו להזהר עם הפיתוח ולא לנגוס בחול כדי שלא יהיה אפקט גל חוזר בחורף, שעלול לפגוע בגלים שחשובים לגלישה
- מתוכנן מבנה די קטן, 750 מ"ר, שישמש למסעדה ולעסק של גלישה. מסתבר שהעיריה ביקשה מבנה גדול יותר כדי לאפשר יותר שימושים אבל זה מה שהולחוף אישרו להם. החבר'ה של הגלישה הציעו שיבטלו את המסעדה ושהם יקבלו את כל השטח. זה בעיה כי המסעדה זה מה שמכניס כמעט את כל הכסף.
- בעל העסק של הגלישה אמר שבימים אלה נערך מכרז וזה שדורשים מינימום 4 מלשח זה בעיה כי זה מרחיק יזמים קטנים כמוהו. ככל הנראה 90% זה המסעדה ו 10% זה העסק של הגלישה, והוא מתעניין רק בגלישה ולא בהסעדה. זה אגב מסביר מדוע המחירים בחופים (בכל המדינה, לא רק אצלנו בת"א) הם גבוהים. בעל המסעדה נדרש לשלם כ 300 אלשח מדי חודש רק על השכירות. מישהו צריך לממן את זה. גם מבחינת היזם הקטן של עסק הגלישה (מן הסתם בי"ס לגלישה, השכרות גלשנים וכו) העלות די גבוהה (ככל הנראה 30 אלשח חודשי) וקשה לו לשרוד.
- החוף מיועד לשימושי גלישה של גלשנים וסאפ. זהו. לא קיאקים ועוד כל מיני. למה? כי גם ככה צפויים 200 משתמשים וזה כבר די צפוף, אז אין מקום לדחוס עוד משתמשים.
[במאמר מוסגר אציין שאני חושב שמציעים שימושי קיאקים בבית דניאל בירקון ובנמל יפו, או שזה צופי ים, לא יודע]. בגדול הכוונה של העיריה היא בהחלט לפתח את הספורט הימי לאורך החופים, כשבעתיד מתוכננת מרינה קטנה ליד תחנת הכוח רידינג, ושם מן הסתם אפשר יהיה להציע מקום לסירות וקיאקים.
- המבנה המתוכנן די מגניב. היתה תחרות אדריכלית ונבחרה הצעה שבה מנוצל ההפרש הטופוגרפי של 4 מטר בין מפלס הפארק למפלס החול. במפלס החול כנראה יהיה העסק של הגלישה + סוג של אחסנה לגלשנים וסאפ. די מגניב כי זה מזכיר לי את הרעיון שהצעתי פעם שהטריבונות בטיילת יהיו סוג של לוקרים. מן הסתם למי שגולש החלק הכי מתסכל מבחינתו בפעילות זה לסחוב את הגלשן מהבית לים כל יום ולכן אם יהיה מקום איחסון (בתשלום כמובן) זה נראה יופי של פתרון.
- בקומה העליונה תהיה המסעדה ומעליה מרפסת תצפית
- מתוכנן לייבש חלק מהים ליד המבנה ולייצר מתחם חול רחב לבלייני החוף
- בחלק המזרחי מתוכננים 2 מגדלים, אחד מלון ואחד למגורים
- יהיו 3 דרכי גישה מזרח-מערב, גם באופניים, האמצעי כנראה יעבור בשפ"פ של 2 המגדלים
- שביל האופניים צפון-דרום ימשיך בחלק המזרחי של הפארק וכך תהיה הפרדה בין הולכי הרגל והאופניים. אח"כ אמרה רוכבת אחת שהיא היתה רוצה לרכב בחלק המערבי כי גם היא רוצה לרכב ממש ליד החוף. אחרי זה חשבתי ביני לבין עצמי שאפשר היה להעיר לה שלי יש משאית סמי-טריילר וגם אני מודה על כך שעשו לי כביש מתוקתק מזרחי אבל יותר נחמד לי לנהוג בחלק המערבי ולצפות בגלים ואם על הדרך נדרוס כמה הולכי רגל אז לא נורא.

- אמא אחת ביקשה שהחוף ייועד גם לילדים. לי נראה שזו תהיה בעיה כי פעילות הגלישה והרחצה מתנגשות ומסוכן לרחוץ ליד גלשנים. חופי רחצה יש הרבה. חוף לגלישה יש מעט מאד.
- יהיה גם שטח שבו המתופפים יוכלו להמשיך לפעול
- העבודות אמורות להתחיל תוך שנה-שנתיים והן תארכנה שנה.
- העירו על בעיות ביוב והוסבר שזה לא ביוב אלא ניקוז. בשוטף הניקוז מגיע לשפדן אבל בחורף הספיקה של השפדן מתמלאת ואז אין ברירה אלא לנקז לים. חלק מעבודות הטיילת היה לייצר מערכת ניקוז מסודרת מתחת לחוף, כאשר פעם היו הרבה נקודות ניקוז לים וכיום רק 2. אחת בטרומפלדור ואחת באזור הזה.
 
תחנת כאסה של הביוב עם הצינור לים

אולי הגיע הזמן באמת אחרי כל כך הרבה שנים שזה כבר יתפנה משם
ביחד עם תחנת הכוח המישנית של חברת החשמל שהם מהווים
" כניסה מכוערת " אל כיכר השעון של יפו
 
אז מה זה הצינור בין הדולפינריום לבין יפו ?

הצינור שהוא מוביל אל תחנת כאסה בכניסה אל יפו
 
למעלה