מס מוגדל על משכירי airbnb

dw2322

New member
מס מוגדל על משכירי airbnb

בשורה נפלאה.
רשות המיסים בוחנת העלאת המס על משכירי airbnb, שזה בעצם בתי מלון פיראטים, המתחרים באופן לא הוגן בבתי מלון מוסדרים - אלה שגם משלמים מיסים למדינה, גם ארנונה גבוהה לעיריה וגם נדרשים לעמוד ברגולציה אימתנית.
מי מבין המשכירים החמדנים שלא יתאים לו לשלם 20% מס על השכרה פיראטית לתיירים יותר ממוזמן להשכיר דירתו לתושב לטווח ארוך (שנה), ב 10% מס בלבד. לא אונסים אף אחד.
לחילופין הוא מוזמן למכור הדירה ולנתב הונו לשוק ההון. 25% מס בבקשה, ומהשקל הראשון.
בלי טיפול בנישת ה airbnb סביר שרובע מרכז העיר, ובעיקר חלקו המערבי, יהפוך לרובע של קשישים (בעלי דירות שקנו אותן פעם), מיליונרים (רק אלה מסוגלים לקנות דירות במרכז העיר) ותיירים. כבר היום נגרעו מהיצע הדיור ברובע לא מעט דירות שהוסבו לבתי מלון פיראטים, המתחרים באופן לא הוגן בבתי מלון מוסדרים. לא פלא שנגרעו כי משכיר ב airbnb מרוויח הרבה הרבה יותר כסף מאשר בהשכרה לסתם תל אביבי, ובגלל זה יותר ויותר משכירים מבצעים "שינוי ייעוד" פיראטי, מדירה לתושב לדירה לתייר.
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001234807
למותר לציין שלובי משכירי airbnb מנסה למנוע את קטיעת האווזה המטילה להם ביצי זהב.
 

dw2322

New member
מחקר של המכללה למנהל על הנושא

היום מתפרסמת כתבה בכלכליסט על סוגיית airbnb, בעקבות מחקר שבוצע במכללה למנהל ראשל"צ על התופעה בת"א וי-ם.
&nbsp
https://www.calcalist.co.il/real_estate/articles/0,7340,L-3737761,00.html
&nbsp
החוקרים מזכירים גם רגולציה בערים בחו"ל ומציעים להגביל הרגולציה לאזורים מאד מסויימים, שעם זה אני בהחלט מסכים. איננו מעוניינים בעודף רגולציה, אלא רק במקרים בהם נוצר כשל שוק, כשהמלונאים הפיראטים גורעים נתח משמעותי מהיצע הדיור המיועד לתושבים.
במקרה של ת"א מדובר ברובע מרכז העיר, ובעיקר חלקו המערבי (שכונת כרם התימנים למשל מככבת במחקר עם 16% מההיצע שהוסב לבתי מלון פיראטים) וצפון יפו.
באזורים כאלה יש מקום לרגולציה מסויימת. בסתם שכונות? תרגישו חופשי.
&nbsp
יכול להיות מעניין לקרוא את המחקר המלא, בין השאר כי הכתבה מתמקדת בנו, ת"א, ונראה לי מסקרן יותר לקרוא גם על י-ם. אני מנחש שגם בה המלונאות הפיראטית מתמקדת באזורים מאד מסויימים.
מי מוצא את הקישורית למחקר המלא?
 
למעלה