לקראת שיפוץ שוק הכרמל...

dw2322

New member
לקראת שיפוץ שוק הכרמל...

כתבת מגזין מגלובס על המעורבים בשיפוץ השוק, וההתבכיינות המקוממת של חלק קטן מהסוחרים החמדנים המנסים לסחוט עוד הטבות מהעיריה:
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001197046

זוית ראייה אחרת: למה בעלי דוכנים בשוק בנמל, בשוק צפון או כל סוחר קטן השוכר חנות בת"א או בכלל בישראל, נדרשים לשלם שכירות עבור הדוכן/חנות שלהם, ואנשים שלא שילמו שום דבר במשך עשרות שנים זכאים לקבל נכס ציבורי (דוכן) שיהפוך לרכושם הפרטי? הכרמל הוא בכלל דרך, ולכן עצם זה שמאפשרים לבעלי הדוכנים לקבל דוכן, שיהפוך לחוקי, זו הטבה אדירה, ע"ח שאר משלמי הארנונה, ו 200 אלשח עבור מהלך כזה הוא סכום די סמלי. עשרות אלפי סוחרים אחרים בישראלים (כל מי ששוכר חנות בקניון בישראל למשל) היו שמחים מאד להתחלף איתם ולקבל חנות במתנה (ו 200 אלף שקל, במרכז ת"א התיירותי, זה לגמרי מתנה, אלפי סוחרים בישראל היו מוכנים לשלם עליה גם מיליון שקלים)
מה גם שרבים מבעלי הדוכנים אינם מסכנים כלל ועיקר, וחלקם אפילו אספני נדלן עשירים. רובם עשירים יותר מהרבה תל אביבים, הלקוחות שלהם, שלהם אין דירה או חנות בטאבו ובכלל נדרשים לשלם שכירות עבור מגורים בעיר.

לו היו הולכים עם זה לבגץ בעלי הדוכנים היו נדרשים לפנות את השטח (שבכלל לא שלהם אלא שלנו, הציבור) ולקבל... כלום!

לכן הייתי מציע לבעלי הדוכנים לחשוב טוב טוב עד כמה הם רוצים ללכת ראש בראש נגד העיריה, שהולכת לקראתם כברת דרך משמעותית (בעיקר כדי לטפל במפגע באופן זריז).

כמובן שבמקרים מאד מיוחדים ופרטניים, של אנשים באמת חלשים (נגיד נרקומנים משוקמים), עם אישור של עובדי רווחה, יכול להיות שיש מקום לעשות פריסת תשלומים. עדיף לנו כחברה שלנרקומן המשוקם תהיה עבודה מכובדת בשוק ושיהיה נורמטיבי במקום שיהיה פושע ויגנוב.
 

isoaq

New member
שוק הכרמל צריך לחסל

גם בצלאל מוכרים סמים זיופים ומוצרים גנובים .

אין ערך מוסף למוצרים מסין
 
למעלה