איך משתלטים על מקומות חניה בעיר תל אביב

תל דוד

New member
איך משתלטים על מקומות חניה בעיר תל אביב

בשבועות האחרונים נצפו חניות שהוסבו מכחול-לבן לחניות ייעודיות.
מס' המקומות שישדד מתושבי העיר כ- 520, וכנראה רובן במקומות מרכזיים וליד מרכזי מסחר בילוי ושירותים ציבוריים. בנוסף יתווספו כ- 260 כלי רכב שתתאפשר להם חניה בלעדית במקומות אלו וכן חניה חינם בכחול לבן.
מדוע אזרחי העיר משלמים על חניה בכחול לבן (ארנונה...) ואילו רכבים אלו בעלי זכות.
למי שלא הבין מדובר בחברה פרטית אשר בשיתוף ומימון ע.ת.א קיבלה שליטה על חניות של הציבור.
מה דעתכם?
 

dw2322

New member
הרציונל הוא מכונית שיתופית

התיאוריה היא שבכל מכונית כזו ישתמשו הרבה אנשים, שיעברו אליה משימוש ברכב הפרטי.
בכזה מקרה הביקוש לחניה יצטמצם, וזה יהיה דבר טוב, בטווח הארוך יותר.
בטווח המיידי, עד שהשירות יקלט, אם יקלט, זה נכון שהיצע החניה למכוניות הרגילות יפחת ומצוקת החניה תגבר.
&nbsp
השירות הזה שימושי למי שיזדקק לרכב מדי פעם, אבל בתוך העיר/מטרופולין, להבדיל משירות ה car2go, שכבר קיים כמה שנים טובות, שבו הרציונל הוא להציע שירות מכונית למי שצריך לנסוע רחוק.
יתרון משמעותי של השירות הוא שהמשתמש יודע שיש חניות השמורות רק לו, ולכן שווה לו לשקול המרה מרכב פרטי לרכב השיתופי הזה.
&nbsp
בנושא קשור, נשים לב כי התושבים אינם בעצם משלמים שום דבר על תו החניה שלהם. האם זה המצב הרצוי? שאלה טובה.
לדעתי יש מקום לתשלום, סמלי יחסית, לתו החניה הראשון המוקצה לדירה (נגיד כ 100 שקלים לשנה, ואסור לתת הנחה לעניים כי מי שיש לו אוטו, גם אם זה פיאט פונטו 1995, איננו עני (לעניים אין אוטו, בכלל), ומכונית משכונת התקווה מזהמת את דיזנגוף בדיוק כמו מכונית ממגדלי אקירוב), ומחיר גבוה אקספוננציאלית למכוניות הבאות (נגיד מכונית שנייה 500 שקלים ומכונית שלישית אלף שקלים לשנה).
לא מתאים לאדוני לשלם אלף שקל לתו חניה? בבקשה, או שתוותר על התו ותסתדר כמו כל אורח או שתיפטר מהמכונית השלישית. בעלות על מספר מכוניות פר דירה איננה מצרך יסוד, ובהחלט יש מקום לגבות על כך תשלום. עם מכונית ראשונה כאמור אני מוכן לקבל שיש להיות פחות מחמירים.
 

down und

New member
בקשר לכלי רכב ישנים והבעלות עליהם ועוני כתבת שטות מוחלטת

יש המון עניים, שני עשירונים תחתונים שמחזיקים רכב מיושן. בן מעל ל-10 שנים.
יש לי קרובת משפחה כזו. התאלמנה בת פחות מ-50 עם שני ילדים ויש לה רכב
ישן בן 12 או 13.

קראתי כתבה על כאלו שלא זכאים לדמי אבטחת הכנסה שיש להם רכב ממש ישן
שמשמש אותם בנסיעה לקניות הגדולות בסופר מוזל מחוץ לעיר.

להחזיק רכב ששווה פחות מ-8,000 ש"ח לא אומר שאתה עשיר או מעמד בינוני.
ממש ממש לא ולא!!!
 

dw2322

New member
ציטוט: "לעניים אין אוטו, בכלל"

קרא שוב את שרשמתי. לא רשמתי שמי שיש לו אוטו הוא עשיר. מה שכן רשמתי זה שהוא לא עני מסכן. יש הבדל!
בעלות על רכב משמעותה הוצאה של אלפי שקלים על ביטוח (אלפי שקלים), תיקונים (משמעותי ברכב ישן, צפה לאלפי שקלים) ודלק (אלפי שקלים). מה שכן, ירידת הערך כבר בוצעה ברובה (ועדיין, גם אלף-אלפיים שקל ירידת ערך בשנה זה די הרבה כסף בהשוואה לחופשי חודשי)
שימוש בחופשי חודשי באוטובוס עולה הרבה פחות, וזה כי מדינת ישראל בהחלט מסבסדת שימוש בתח"צ. התענוג הזה עולה לנו כמה מיליארדי שקלים לשנה. לדעתי זו הוצאה ציבורית מוצדקת ומבורכת. אמנם לא כמו במערב אירופה אבל בהחלט יותר מארה"ב.

2. קרא שוב את שרשמתי אודות העלות המוצעת לתווי חניה. ראשון סמלי (בין השאר כדי לתת מענה לבעלי רכב ישן) וקפיצה חדה במחיר לרכבים הבאים (כי אז בהחלט כבר לא מדובר במסכנים)

אם אתה מכיר אדם *עני* בת"א שמחזיק רכב אז הצע לו לשקול שוב את עניין האחזקה.
שימוש באוטובוסים, מוניות שירות, אופניים/תל אופן, car2go ובקרוב תל-אוטו יכול להציע תחליף מעניין, וזול יותר, אפילו אם כמה פעמים בשנה ישתמש במונית רגילה.
למי שגר בפריפריה יותר קשה להסתדר בלי רכב. הוא זקוק לו כדי להגיע לעבודה ולהתפרנס.
 

down und

New member
יש מעל ל-10% בעלות על רכב מכלל העשירון התחתון

לעומת כמעט 99.9% אחוז בעלות על רכב במאיון העליון וכ-90% בעשירון העליון.
עשירון תחתון הם עניים גם אם פורמלית הם קצת מעל לקו העוני.

לא עושים ביטוח מקיף ולרכב ממש ישן, בן 12 עד 17 שנה ביטוח החובה הוא בקושי 1,000 ש"ח לשנה ובטוח צד ג' עוד, גג, 800 ש"ח, לשנה, לא ליום או לחודש.
טסט + בטוח חובה + צד ג' ביחד לשנה יוצא כ-2,500 ש"ח או 200 ש"ח לחודש.
סכום שחלק מהעניים כן מסוגלים לעמוד בו.

באחוזים נראה לי גם שיש אחוז לא אפסי של עניים, מבין אלו שכבר יש להם רכב
(לרגע נסתכל על קבוצת העניים בעלי רכב כעל קבוצת 100 אחוז)
נניח לפחות 7 עד 9 אחוז מבין אותם עניים ממונעים שלא עושים בכלל ביטוח חובה
וטסט לרכב.
עובדה שאחת לכמה ימים אני קורא באתרי חדשות ברכב שנתפס נהג ללא ביטוח לרכבו ושרשיון הרכב של הרכב לא היה בתוקף לא כמה ימים אלא כמה שנים.
 

dw2322

New member
לי יש רכב כזה

2400 שקל רק חובה+צד ג'. טסט עוד אלפייה, כך שאתה מתחיל את השנה עם 3500 שקל שנתי, שזה יותר ממה שעולה חופשי חודשי שנתי, וזה עוד לפני שזזנו מילימטר עם האוטו!
תגיד לי אתה אם זה לא טפשי? (בשביל מי שסופר כל שקל בארנק)
ברכב ישן כזה אתה מצפה להוצאות על תיקונים, שאינן זניחות בהתחשב בגיל הרכב, ואני לא מדבר על קוסמטיקה (פחחות וצבע), שזה לוקסוס לא חיוני (ברכבים במחיר של 10 אלש"ח ומטה), אלא על תיקונים שוטפים אחרת המכונה מושבתת. נגיד טיימינג, ברקסים, מצבר, צמיגים.
אחרי זה נוסיף גם את מרכיב הדלק.
אני יודע מצויין על מה אני רושם. אני מרגיש את זה היטב דרך הכיס האישי שלי

&nbsp
עני לא צריך להחזיק רכב. זה רק הופך אותו ליותר עני. התח"צ מסובסדת - עדיף להעזר בה.
&nbsp
נ.ב. אוטו בן 12 זה עוד אוטו חדש יחסית (שנת 2005), ולכן עדיין יש גם מרכיב ירידת ערך בעלויות.
באוטו בן 20 אין יותר את המרכיב הזה, כשהאוטו שווה בעצם 0 (או נגיד אלף שקל בשביל החלקים) וימכר בסדר גודל של התחזוקה השוטפת שהושקעה בו לאחרונה (נגיד שנה שנתיים אחרונות). לעניים ממש אין את הכסף לבצע את אותם תיקונים, הכרחיים, ולכן רכבים אלה אינם מתוחזקים ולאט לאט יורדים מהכביש. בשאיפה שמכון הטסטים מוריד אותם ולא בתאונת דרכים.
 
למעלה