כיכר דיזינגוף

כיכר דיזינגוף

שלום לכולם!
אני כותבת חיבור לאוניברסיטה על ההשפעה הסביבתית של שיפוץ כיכר דיזינגוף בהתמקדות על המזרקה שמוכרחה לחזור למקומה בסוף השיפוף.
אני אשמח לשמוע את דעתכם בנושא (אשמח לדעת כמה זמן אתם גרים בתל אביב בנוסף)
האם אתם בעד או נגד ההחזרה של המזרקה?
האם במשך השנים המזרקה יצרה איזשהן בעיות סביבתיות?
תודה!
קים
 

dw2322

New member
ליעקב אגם יש חוזה פרוטקשן מול העיריה


העיריה מתה להעיף את העוגה המסתובבת המטופשת היקרה הזו אבל לא יכולה. הם ביקשו ממנו אישור להעביר אותה למקום אחר, כשלמשל מוזיאון אגם בראשל"צ נראה יופי של מקום לדבר הזה. מימון ההעברה עלינו. כל מה שירצו.

אבל לא. יעקב מתעקש על כך שנמשיך להחזיק את העוגה המסתובבת באמצע כיכר דיזנגוף ולשלם על התחזוקה שלה סכומי עתק על חשבון משלם הארנונה התל אביבי. במקום למשל לשפץ גן ילדים.

למרבה הצער המחלקה המשפטית של העיריה לא הצליחה להתנער מחוזה הפרוטקשן המקומם הזה.
זה פשוט לא יאמן שאיזשהו אזרח יכול להחליט בשביל כולנו מה עושים במרחב הציבורי שלנו.

בלי קשר סתם מזרקה זה אלמנט סטנדרטי לגמרי בכיכרות בכל העולם. לא משהו מיוחד, כך שאיני רואה בעיה מיוחדת עם ביטול העוגה המטופשת והתקנת מזרקה כזו במקומה. היתרון הגדול הוא שזה הרבה הרבה יותר זול לתחזוקה. ככה ישאר לנו כסף לתחזוקה של עוד גן ילדים בעיר ולעשות עוד 30 הורים מרוצים מדי שנה.
 

עלה13

New member
שאלה מעניינת, המזרקה הוקמה עבור הכיכר המוגבעת מס' שנים...

לאחר הגבעתה, השאלה הראשונה איך היא תתפקד כשהיא בכיכר בגובה הכביש ואיך רעש תנועת הרכבים והאוטובוסים ישפיעו על מעותה כמיזרקה מנגנת.
אני אוהב את המזרקה ומצטער על ההזנחה שלא כי היא בהחלט מונומנט, אם היתה נבנתה עבור כיכר שקטה בפריס היא היתה פועלת וסוחפת תיירים אליה מהעולם ועיריית פריז היתה מתחזקת אותה וגאה ומתגהה בה, הזכרון שלנו קצר, כאשר היא פעלה ותקינה אלפי אנשים נהנו ובכל הפעלה עצרו, נהנו ובסופה מחאו כפיים, נסיון ההתכשות הראשון היה החלפת מוסקת אש ומיים הייה בשירי ביטלס.
לגבי הורדת הכיכר, ההשפעה הראשונה היא הרעש והאינטימיות, איך זה ישפיע בעתיד, קודם כל זה זמן, לפחות עשור, איך הכיכר תעוצב, איזה עצים, גבוהים ומצילים, כמה שורות עצים?, האם יהיה גידור של עצים סביב?, אם אכן כך יתכן והיא תהייה כיכר נהדרת, אנשים יגיעו אליה במיוחד והיא תיצור קהילה, המזרקה של אגם תהייה רלוונטית ותמשוך מבקרים אליה, אם היא תהייה פתוחה, עצים לא איכותיים, היא תלך לאיבוד, בכל אופן זו לא אותה כיכר.
אהבתי את הכיכר המוגבעת בכל התצורות היתה לה אמירה עירונית והיא שירתה קהלים רבים, אהבתי את ההצעה של השינוי שמגדיל את שטלח ומוסיף עצים ודשא, לגבי העתיד, כנראה שהעתיד ידבר.
לא אתפלה אם בשנים הבאות נראה קהל מאוכזבים גדל בדיוק כפי שקרה עם העלתה מלכתחילה, מי יודע אולי הגלגל יתהפך בעוד חמישים שנה.
 
למעלה