בניין בן... 100 קומות!?
(בסבידור מרכז)

dw2322

New member
בניין בן... 100 קומות!?
(בסבידור מרכז)

http://www.bizportal.co.il/realestates/news/article/497252
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001181766

לדעתי 100 קומות זה לגמרי מוגזם. גם 75 קומות זה גבוה מאד מאד. יש לנו ברחבי העיר בנייני משרדים ישנים נמוכים שאפשר לבצע בהם פינוי בינוי (ע"ע בית מעריב).

לדעתי נכון יותר לתעדף תוספת זכויות בהם ע"פ להרים מגדל כ"כ כ"כ כ"כ גבוה. נכון, זה שהוא צמוד לתחנת רכבת כבדה, רכבת קלה ומסוף אוטובוסים מאפשר נגישות טובה מהמקובל. ועדיין... אתם קולטים שיש לנו בעיר מבנה משרדים נטוש בדרך השלום?! (מבנה תעש המזוהם)

למה שלא ניתן שמה את האקסטרה 25 קומות, ובכך נפתור בעיית זיהום?
כן כן. יש לנו בדרך השלום חתכ'ת שטח לא מנוצל. גם בסלמה פינת שלבים ישנם שטחי ענק לא מנוצלים. תנו קפיצה פעם ולא תאמינו כמה שטח פנוי יש, שכמו כלום אפשר היה להרים שם מאות אלפי מ"ר.
 

dw2322

New member
הסברתי - סבידור זה לא ורטרס אוריגינל

יש עוד הרבה מקומות בעיר, ובמטרופולין, שנכון וראוי להרים בהם בנייני משרדים.
&nbsp
שים לב שלא אמרתי להרים "רק" 40. גם ה 75 שתוכנן קודם זה מכובד מאד מאד. את ה 25 קומות אקסטרה אני מציע לנייד למבנה תע"ש בדרך השלום, וכך לממן את ניקוי הקרקע המזוהמת.
מה יותר טוב בשביל מדינה?
&nbsp
דוגמה אחרת - אתה הלא מצדד במיזוג ת"א עם בת ים. אז למה בעצם שלא יעבירו את ה 25 קומות הללו לשטח באזור התעשיה של בת ים, שכיום מלא בהאנגרים ופחונים? (לאחרונה, סוף סוף, מתחיל לרדת להם האסימון ומתחילים להרים שם מגדלים)
בת ים בטח ובטח צריכה שטחי משרדים מניבי ארנונה.
&nbsp
תבין. שוק הנדלן המשרדי בת"א די רווי. אם אתה מאפשר עוד 25 קומות בסבידור אז זה יפגע בכדאיות הכלכלית במקום אחר, בעיר ובמטרופולין. עם כל הכבוד לת"א יש עוד ערים במטרופולין, ולדעתי במקום לצ'פר עוד ועוד את ת"א יש מקום לפתח אזורי תעסוקה גם בערי הלויין. אתה יודע כמה שטח יש באזור התעשיה של חולון? מטורף! ע"י פיתוח אזורי תעסוקה בערים אלה גם נשפר את יציבותן הפיננסית (נו נו, לא שחולון מסכנים חלילה, אבל עוד כמה עזריאלי/גב ים חולון על השטח המופרע שמה יכולים לשים אותה במקום אחר לגמרי) וגם לא נאלץ את תושביהן להטרטר מדי יום לתוך ת"א. לא כיף לא להם ולא לנו.
גם ברמת השרון מתבקש להרים משרדים, וכך לא לדרוש מתושבי השרון להכנס לת"א.
על ראשל"צ בטח ובטח שלא צריך סניגוריה - זו עיר חזקה מאד, שלגמרי מסתכלת לת"א בגובה העיניים, ומנסה לפתות את הבנקים להגר אליה. יש לה תוכניות מגלומניות אפילו של משהו כמו מיליון מ"ר!
אתה קולט מה זה אם בנק נוטש אותנו? זה אומר פינוי מגדל שלם בת"א! לאמר לך שאף בנק לא יהגר אליהם? לא אומר, אז צריך להתכונן גם לזה, אז להוסיף עוד 25 קומות מעבר ל 75, רק כדי שנהיה הבורג' חליפה של ישראל?
&nbsp
כאמור יש לנו גם שטח עצום פנוי לאורך סלמה וציר שלבים. שממה אורבנית. לדעתי עדיף להוסיף שם את האקסטרה 25 קומות לפני שמגביהים את סבידור מ 75 ל 100, שנמצא קרוב קרוב לאזור התעסוקה של ר"ג, שגם שם יש תוכניות פיתוח.
ומה עם אזור התעסוקה של גבעתיים? להם לא מגיע כמה בנייני משרדים מניבי ארנונה?
אם תוסיף אליך עוד 25 קומות (מעבר ל 75 שגם זה די חריג) אז תתקשה יותר למצוא שוכרים למגדלים העתידיים שם.
 

dw2322

New member
שלמה אייזנברג מזהיר...

מיליון מ"ר משרדים נמצאים כיום בבניה בגוש דן (וזה לא כולל הפנטזיות של ראשון). מציע להקשיב לברנש הממולח, שמה שהוא שכח הרבה משקיעים עדיין לא למדו...
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001181675
אייזנברג הוא הבעלים של ישרס, אחד השחקנים הגדולים בתחום הנדלן המשרדי בישראל, כך שהוא "טיפה" מבין בתחום. "טיפה". הבן אדם תותח בתחום! מניית ישרס עשתה לנו תשואה יפה מאד מאד בשנים האחרונות
ולאחרונה התחלתי לממש קצת, כי היא כבר לא כ"כ כ"כ זולה כפי שהיתה פעם (ועדיין יותר זולה מאמות או גב ים המצויינות, אך גם היקרות מאד מאד).
&nbsp
לא צריך את בורג' חליפה עם 100 קומות בסבידור. גם 75 קומות לא יהיה טריביאלי לאכלס, ולא הייתי רוצה לראות בת"א עוד מתחמים נטושים כמו תעש דרך השלום.
 

danezeq

Member
אני לא בעד לבנות במקומות כי "מגיע להם"

וכי "זה יכניס להם ארנונה".
אני בעד לבנות גבוה, עם הרבה תוכן והרבה אנשים, במקומות שיש בהם נגישות בתח"צ גבוהה.
שיבנו גם 200 קומות. רק שיכבדו את הסביבה.
אני לא חושב שלמלא את השדות ממזרח לחולון זו משימה ראוייה.
לא אכפת לי שישארו שם שדות.
אם לחולון יש בעית ארנונה, שיכירו בזה שהם רובע ולא עיר ויתאחדו עם תל אביב.
 

שחשחשח79

New member
למה לא בדרום תל אביב


אני בטוח שיש המון מקום בדרום העיר ש-העירייה לא מעוניינת לפתח
 

dw2322

New member
העיריה דווקא מפתחת גם מפתחת

כל ציר המסגר עובר מטמורפוזה משמעותית בשנים אלה. הוקם גם בניין משרדים לצד שכונת נווה שאנן, ולמיטב ידיעתי מתוכננים לקום שם עוד כמה.
המתחם ליד תחנה מרכזית ישנה ז"ל, של שיכון ובינוי ולוינשטיין, מתוכנן להיות עם עירוב שימושים (מגורים ועסקים צמודים) ועוד ועוד.
 

dw2322

New member
כי גרות שם אלפי משפחות ישראליות

המסתננים לא מגיעים לאזור מגורים מבוקש אלא לאזורי שוליים, היכן שרוב הישראלים ממילא לא רוצים לגור. לראייה, אין מסתננים במודיעין, אין ב-אם המושבות פ"ת, אין ב-ח300 חולון, אין בהרצליה הצעירה בהרצליה ואין בקרית השרון נתניה.
בחלק, די קטן אגב, של דרום ת"א, שכונות נווה שאנן ושפירא בעיקר, לא גרו הרבה ישראלים נורמטיבים אלא בעבר הרחוק שולי החברה: זונות, נרקומנים וכיו"ב. לאחר מכן הגיעו עובדים זרים חוקיים (סינים, פיליפינים, רומנים) ובהמשך הצטרפו גם האפריקאים.
זה לא שהאזור הזה עניין אנשים, ולכן הוא האזור שהכי פחות מפריע לכמעט כל הישראלים.
ולראייה, בשכונות בדרום ת"א בהן כן גרים ישראלים נורמטיביים: פלורנטין, קרית שלום ונווה עופר - אין מסתננים. פשוט כי גרים שם הרבה ישראלים, אז אין דירות פנויות.
שכונת התקווה היא קצת חריג כי בה כן גרה מסה של ישראלים קודם לכן ולכן החיכוך שם גבוה יותר. מכיוון שאיכות הבנייה בה נמוכה אז להרבה תושבים כנראה היה משתלם לעזוב למקום אחר ולהשכיר בהרבה כסף למסתננים.
בהנחה שלא יבנו כ"כ מהר על שדה דב אז קצב הפיתוח של ת"א (יש לייצר לפחות אלפיים יח"ד מדי שנה בת"א רק בשביל לספק קצב גידול שנתי של 1%) יביא לכך שיתחילו לבצע מיזמי תמא38 ופינוי בינוי גם בדרום ת"א (בצפון, מרכז ומזרח ת"א כבר התחילו) ובכל בניין חדש כזה יגורו ישראלים, או עובדים זרים מבוססים, וממש לא אפריקאים, וכך לאט לאט הם ידחקו לאזורים הפחות מבוקשים בערי הלויין (מרכז פ"ת למשל, אותו נוטשים ישראלים ובמקומם מגיעים המסתננים)
 

dw2322

New member
בי"ס כזה נדרש לתושבי האזור

בתי הספר הקיימים מפוצצים בתלמידים ישראלים, אליהם יצטרפו עוד אלפים בעתיד (עקב מיזמי תמא ויפינוי בינוי מתוכננים) ולכן הקמה של יסודי חדש כזה תהיה מבורכת בשביל הישראלים (בדומה ליסודי החדש שהוקם בשנה שעברה בפלורנטין, ומיועד לשרת את הישראלים החדשים המגיעים לגור בדרום ת"א, ולא את ילדי הזרים)
אין מסתננים באזור ואין היגיון לשלוח מסתננים שגרים בכלל בצד השני של העיר לחצות כל בוקר את כל העיר למבנה בשבילם.
אם אינני טועה מתכננים להקים יסודי כזה באזור מגורי העובדים הזרים - ליד התחנה המרכזית, שזה די הגיוני.
בשלב הראשון, נגיד בעשור הקרוב, הוא ישרת אותם ובעתיד, לאחר שהאזור יתפתח, מן הסתם ישתמשו בו התושבים הישראלים החדשים שיבואו לגור באזור (מתוכננת שכונה חדשה של אלף יח"ד ליד התחנה הישנה, ואלה מן הסתם יזדקקו לבי"ס, וככה הם יקבלו בי"ס מן המוכן, שקודם לכן, במשך כמה שנים, שירת עובדים זרים, די הגיוני).
 
למעלה