פיצול דירות בתל אביב

reapeleg

New member
פיצול דירות בתל אביב

שלום רב האם ידוע לכם על הנחיות מטעם עיריית תל אביב לפיצול דירות? לא הצלחתי למצוא פרסום כזה באתר העיריה ובכלל.. תודה רבה
 

dw2322

New member
ישנם מספר רחובות מותרים לפיצול

אבן גבירול, דיזנגוף, בן יהודה והמלך ג'ורג'.
מומלץ לברר עם העיריה קודם לכן ולקבל את הסכמת השכנים.
ראה: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3824336,00.html
&nbsp
אפשרות אחרת היא לפצל דירה פיראטית באזורים מסויימים בדרום העיר, בפרט 3 שכונות: נווה שאנן, שפירא והתקווה. גרים שם בעיקר עובדים זרים שישכרו ממך ולכן אין שכנים ישראלים שיתלוננו. התוצאה היא שעבריינות בנייה זו שכיחה באזורים מאד מסויימים אלה.
ככל הנראה זה קיים במידה מסויימת גם בשכונות כפר שלם, הארגזים ועזרא (במבנים הישנים יותר, לא בחדשים)
באזורים אחרים, כולל שכונות דרומיות אחרות (קרית שלום, נווה עופר, פלורנטין) כן גרים ישראלים, הסיכון לתלונה גבוה בהרבה ולכן זה לא משתלם. אפשר לחטוף קנס של מאות אלפי שקלים + דרישה להחזיר המצב לקדמותו (מה שאומר שגם שרפת 100 אלף על פיצול פיראטי וגם עוד 100 אלף על תיקון). לא שווה את הסיכון.
&nbsp
עם השנים סביר שהפיקוח יוחמר יותר ויותר (בעבר העלימו עין) ולכן לא ממליץ להכנס לתיק של פיצול דירה, אם איננו חוקי. גם אל תקנה דירה מפוצלת כי כאשר יבואו, ומתישהו יבואו, אז יבואו אליך, וכאמור יכולים להפיל עליך (ולא על המוכר שכנראה יכחיש, ישקר ויאמר שהוא מכר דירה רגילה ואתה העבריין שפיצלת, מבחינת הרשויות הכי קל יהיה להעניש אותך) תיק של מאות אלפי שקלים. חבל.
אם אתה רואה דירה מפוצלת למכירה אז עדיף לדרוש מהמוכר להחזיר המצב לקדמותו (או להוריד במחיר את עלות ההחזרה) ואז אף אחד לא יבוא אליך בדרישות.
 

dw2322

New member
פתרון אחר - כמעט פיצול

פתרון אחר שראיתי זה "כמעט פיצול".
קח דירה קיימת ועשה בה חלוקה מחדש - בטל את הסלון וצור יותר חדרי שינה גדולים.
את המטבח והשירותים משאירים משותפים. כך העיריה תתקשה לטעון שאתה עבריין בנייה, ובתחום האפור הזה אפשר לחיות.
אתה בעצם משכיר דירת שותפים, רק שההפרדה ביניהם גבוהה מהרגיל, ולכן אפשר להרוויח בדירה כזו יותר מאשר בדירת שותפים רגילה (שוכרים יסכימו לשלם יותר על חדר בדירה כזו). מנגד, מרוויחים פחות מאשר בדירה מפוצלת באופן מלא (רק שזו בד"כ פיראטית ולכן הרווחים אינם חוקיים)
 
למעלה