לגור עם מבוגר

63dymn

New member
לגור עם מבוגר

אני מחפש מבוגר שמוכן לתת לי לגור אצלו מכיוון שאין לי כסף לשכירות. בתמורה אני יעשה לו אימוני כושר לירידה במשקל. כמובן שיש לי לאן לחזור במקרה ולא יתאים. כמו כן אני סטודנט ואני צריך עזרה כי אין לי כסף לשכירות.
 

dw2322

New member
שירותי ניקיון לדירה כנראה יהיה רלוונטי יותר

מבוגרים בד"כ לא נזקקים במיוחד לאימוני כושר.
אם תסכים לגור עם קשיש ולנקות בתמורה את הבית, לעשות קניות ולארח לו לחברה, אז ייקל עליך למצוא מישהו כזה.
&nbsp
כסטודנט נסה לחפש חדר במעונות. כמדומני מעונות ברודצקי הכי פשוטים (אין מזגן, חדר ישן ופשוט) והכי זולים, וזה יוצא משהו כמו אלף שקל לחודש.
לחילופין חפש לגור בדירת שותפים. דירה ג'יפה, עם כוך קטן בשבילך.
אפשרות אחרת היא לגור עם ההורים בחינם ולנסוע ללימודים. כן, גם אם זה רחוק. לא, זה לא קל.
&nbsp
בכל מקרה אם אין לך תקציב שנתי מינימלי של 12 אלשח לדיור אז כדאי שתפסיק את הלימודים, חזור לבית ההורים, תעבוד קשה, תרוויח ותצבור קופה. אפילו עם שכר מינימום של 5 חודשי תוכל לחסוך 60 אלשח (באותה שנה תחיה כמו כלב) ואז לא תהיה לך בעיה לממן דיור לכמה שנים ב 12 אלשח שנתי.
 

63dymn

New member
כמה דברים

1. אני גר אצל ההורים
2. לא יתנו לי לגור במעונות של הסטודנטים כי אני לא שייך לאוניברסיטה הזו
3. לגור אם שותפים לא בא בחשבון בזמן כתיבת הדוקטורט שלי...רעש...3000 שקל הוצאות.......
4. אני עושה אימוני כושר לקשישים והם נהנים אז אני לא מבין אותך. במקום שהם ישלמו לקופת חולים על אימונים אני מציע בחינם למה לא לקחת את זה.
 

dw2322

New member
תשובות

1. בהינתן מצב כלכלי דחוק כדאי להמשיך לגור עם ההורים ככל הניתן, גם אם גרים רחוק יותר.
2. אם אינך באונ' ת"א אז מדוע לגור דווקא בת"א היקרה? לא חבל על הכסף? אם אתה בבר אילן אז עדיף לחפש בר"ג, גבעת שמואל או פ"ת. זה יצא לך הרבה יותר זול. אפשר למצוא 3 חדרים ב 3000 שקל, כשל 2 שותפים זה יצא 1500 שקלים בסה"כ לכל אחד - חצי ממה שעולה לצעירים במרכז ת"א שלא עושים חשבון לכסף ושבאים "לכבוש את ת"א" (ו 10 שנים אח"כ בוכים שאין להם הון עצמי כדי לחשוב על קניית דירה). אפשר להנות מהבילויים בת"א גם בלי לגור בה - בשביל כוס חלב לא צריך לקנות את כל הפרה.
3. ואם השותף שלך סטודנט כמוך וכל היום נמצא בלימודים (או בעבודה) ? מי אמר שהשותף שלך יהיה בהכרח צעיר בליין חובב מסיבות ורעש? חפש שותף שקט כמוך.
4. האם ההורים שלך מוכנים להכניס אדם זר הביתה אחרי שתצא? אם לא אז מדוע אתה חושב שקשיש אחר יסכים, ועוד בשביל שירות לא חיוני כמו אימון כושר?
לפי מה ששמעתי, במקרים, הלא רבים, שקשיש מוכן להכניס אדם צעיר זר אליו הביתה זה כאשר הקשיש תפרן ואותו צעיר מספק לו בתמורה שירותים חיוניים, שזה בד"כ ניקיון הדירה, סיוע בקניות וחברותא. זו עיסקת בארטר סבירה.
למי שיש כסף לאימוני כושר לא צריך להכניס אדם זר הביתה.
אם אין לו כסף לאימון אבל בכ"ז רוצה אז הוא יכול להשכיר חדר בדירה בשכירות רגילה, לקבל יותר כסף ועם חלק ממנו לשלם לקופת חולים.
שירות הבארטר צריך להיות שווה ערך פחות או יותר.
 

63dymn

New member
אתה לא צודק בכלל

אנשים קשישים חשוב להם הבריאות ולכן אימוני כושר חשוב להם.
דבר שני 1500 שקל בחודש יקר לי.
דבר שלישי קשיש שאין לו הורים וילדים יהיה מוכן לעזור לסטודנט לתקופה קצרה. זה לא לכל החיים. ממה יש להתבייש.
 

dw2322

New member
זו הערכה בלבד

מקווה בשבילך שאתה צודק, למרות שלהערכתי הסבירות לכך נמוכה.
&nbsp
שוב, אימון כושר היא פעילות לא חיונית ולכן סביר שמי שרוכש אותה איננו נזקק לשכן אדם זר בביתו. מנגד, סביר יותר שיהיו כאלה שיסכימו לשכן אדם זר בתמורה לשירותים בסיסיים יותר.
2. מציע שוב שתלך לעבוד במשך שנה שנתיים, תחסוך קופה, ואז לא יהיו לך בעיות כלכליות. אפשר גם לעבוד בזמן הלימודים. אם הרבה סטודנטים עושים את זה אז גם אתה יכול. אפשר גם לתת שיעורים פרטיים.
3. כמובן שאין מה להתבייש, אבל גם איני רואה סיבה מדוע קשיש, שזו אוכלוסיה חלשה, יעזור לסטודנט צעיר, שזו אוכלוסיה חזקה. אם צריך לעזור למישהו זה לקשיש, כשלאלה בד"כ אין יכולת להתפרנס. בכלל. צעיר בגוש דן יכול למצוא עבודה תוך זמן קצר.
 
למעלה