הצעד הראשון להורדת כיכר דיזנגוף...

עלה13

New member
הצעד הראשון להורדת כיכר דיזנגוף...

פרסום בכניסות לפיאצה גבעון כי ב8 לדצמבר, שוק יד שניה עובר מכיכר דיזינגוף לפיאצה גיבעון.
 

mauzer

New member
כבר עברו




 

iX

New member
ראיתי עוד תמונות משם. זה נראה ממש טוב

יפיח עוד חיים בכיכר הזו
 

עלה13

New member
תודה, אגב מה שחסר בגיבעון...

זה בקצה המזרחי פיתוח עם עצים ספסלים ומזרקה כמו בקצה המערבי, אני מבין שהשסיבה להשארת הכיכר חופשיה לבאזרים ומופעי תרבות ומוסיקה.
האם גם מדובר בימי שלישי ושישי כמו בכיכר דיזנגוף?
 

mauzer

New member
לא יצא לי לעבור שם ביום שלישי

מה שעוד חייבים לעשות וכמה שיותר מהר, זה לשפץ את המבנים הסובבים את הכיכר
 

עלה13

New member
אין חוק שמחייב, העירייה יכולה לעודד...

באמצעות הקלה בתשלום, הגדלת אחוזים, השתתפות, מדובר בנכסים פרטיים שהם לא מוגדרים לשימור
 

dw2322

New member
העיריה כבר מעודדת

מציעה הארכת חוזה ב 50 שנה, שזו חתכ'ת סוכריה.
http://nadlan.walla.co.il/item/2907357
מבחינה עיסקית, לו הייתי בעל בניין כזה לא הייתי ממהר לבצע זאת ממש כרגע אלא מחכה עוד סדר גודל של כשנתיים, על מנת שתום השיפוץ שלי יתממשק בערך עם תחילת הפעלת הקו האדום (בהנחת שנתיים עבודות שיפוץ והרחבה).
ליזם לא משתלם לשים כסף עכשיו בשביל בניין משופץ באזור מפוקק וחסום (ולכן פחות מבוקש). בתום עבודות הרכבת האזור יעוף (ולכן עדיף לשפץ עוד כשיש בלגנים, כשאז ממילא אין שוכרים שמשלמים כסף טוב, לכן עוד שנתיים נראה לי זמן אופטימלי לתחילת עבודה).
אז גם שכונת השוק הסיטונאי הסמוכה כבר תתאכלס במלואה (קרי שלב ב', שלב א' אוטוטו נגמר) והאזור יהיה יותר שוקק חיים.

זה כמובן לא מונע להתחיל עם עבודת תכנון השיפוץ, באיזי.

העיריה מצידה כמובן לוחצת על היזמים לבצע את השיפוץ עכשיו.
מן הסתם התוצאה בשטח תהיה פשרה בין 2 האינטרסים.
 

עלה13

New member
פיאצה גיבעון הוא חלק מהדאון טאון הלא רישמי של

תל אביב שכולל את שרונה, סנימטק, השוק הסיטונאי, עזריאלי והמסגר, ללא קשר לרכבת הקלה/תחתית הוא כבר מתפקד והופך ליחידה ליחידה שכיכרות ציבוריות מחברות אותה, אכן הרכבת התחתית, הפרויקטים שנמצאים בתהליך ישנו בעתיד באופן ללא הכר בעשור הקרוב את האזור, זה כבר מתחיל להיות מציאות היום, שרונה מתפקדת, רחוב הארבע והחשמונאים מתפקדים, זה עניין של שלושה ארבעה חודשים עד שהשוק הסיטונאי יאוכלב בדיירים, מרכז מסחרי ושיטחי מסחר, דרך מנחם בגין בחלק זה עובר שינוי דרמטי, הדבר שהכי חסר באזור לדעתי הוא פרויקטים ודירות ברות השגה, העירייה היתה צריכה לעודד את זה בפרויקטים שכבר מאוכליסים והמתוכננים בקרוה או לפרסם מכרז לדיור שיכלול 50 אחוז בר השגה בשטחים חומים או עירוניים, אני בדעה שכבר היום צריך לחשוב על שטחים מסחריים ומשרדים ברי השגה באיזור בכדי שהמתחמים יהיו בסוג של תחרות שתאפשר עירוב גם במגורים , משחר ומשרדים.
שיפוץ הבנינים הוא בעיקר עיניין אסטתי, האטרקטיביות יכולה להיות בשלב ראשון בשימושים בכיכר, חוסר הצללה הוא עניין אחד, יצירת חורש בדומה לחלק המערבי שלה בקצה המזרחי שלה יתרום לה רבות ולא יפגע ברעיון הכיכר הפתוחה שתשמש לאירועים עירוניים תרבותיים ומוסיקליים, העברת השוק מכיכר דיזנגוף לדעתי תורמת לכיכר, אני הייתי מציעה ברחובות החוצים האותו (המעברים בין המבנים) ועל המבנים בחלק הפנימי של הכיכר לתקצב שכר וחומרים לאומני גרפיטי ואומנות רחוב שבהחלט יכולים לתרום לאסטתיות ולביקוש שכירת חללים שתזרז את הפוטנציאל של השיפוץ ואיכלוס.
 
למעלה