גמר חתימה טובה ושאלה בעקבות המעבורת שהחלה...

עלה13

New member
גמר חתימה טובה ושאלה בעקבות המעבורת שהחלה...

בין חיפה לעכו 220 מקומות ישיבה, חמש נסיעות לכל כיוון, 30 ש"ח נסיעה, 55 הלוך חזור, האם לדעתכם היא יכולה להחשב מעבר לאטרקציה תיירותית גם לתחבורה, הפיילוט שהחל ובכוונתו להתרחב לקסריה מוגדר כתיירותי ומקומי.
אני כבר מס' שנים מדבר על הקמת מעבורת בין נמל יפו לנמל תל אביב כקו תיירותי ותחבורתי, בעולם מעבורת כזו לרוב בחינם, אני חושב שמעבורת כזו מהדגם שמועה באמסטרדם שמצאים גם להעלאת אופניים בעלות של נסיעת אוטובוס וכחלק מהסדר הנסיעה המושתפת כפי שקיימת ברו קו יכולה לעבוד טוב.
https://www.youtube.com/watch?v=zohRv3sDCYU
 

dw2322

New member
"המטרה תיירותית,אך לא נתנגד אם ירצו להשתמש כדי להגיע לעבודה"

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4865307,00.html
יעד כזה יכול להיות גם בגוש דן, עם קו שעובר בין מרינה הרצליה פיתוח, נמל ת"א ונמל יפו,
מאחר ולפי התמונה אין בעיית מקום אני לא רואה סיבה מדוע לא יאפשרו לך להעלות אופניים למעבורת אבל תשכח מחינם. מישהו צריך לממן את התענוג.
30 שקל לכיוון זה לא זול ואפילו יקר, ולכן ככל הנראה כמעט כל היוממים יעדיפו לנסוע באוטובוס/רכבת/רכב פרטי. תיירים כן מוכנים לשלם יותר, בגין החוויה.
&nbsp
אבל... ישנה נישה שבה אני יכול לראות מדוע מישהו עשוי להסכים לשלם 30 שקלים לנסיעה... שבת!
בתירוץ של קו תיירותי, הפועל בשישי בערב ובשבת, זו יכולה להיות דרך להגיע מהרצליה לנמל ת"א ונמל יפו בשבת, ונוסעים בשבת מוכנים לשלם יותר.
&nbsp
אבל אז עולה שאלת האינטרסים הכלכליים - האם כדאי לת"א לעודד תחרות מצד מלונות בהרצליה? כי כיום תייר שבוחר ללון במלון בהרצליה נתקע בשבת אם רוצה להגיע לת"א הנחשקת, וחייב מונית (מצד שני כמה כבר עולה המונית? זה לא שהפער בין מעבורת 30 שקל למונית, נגיד ב 40-50 שקלים, כזה דרמטי, וזה כשמדובר ביחיד, באם מדובר בזוג או משפחה אז מונית יצא יותר זול ויותר מהיר).
גם להרצליה יכול להיות נוח שהתיירים אצלה תקועים במסעדות ובתי הקפה שלה במרינה.
 

עלה13

New member
רק אחרי ההודעה ראיתי באיזה מעבורת מדובר...

ספינה עתיקה שפעלה בעכו, זה התחלה לא טובה, אין ספק שזה לא פרויקט תחבורתי, זה נטו תיירותי.
צייזם בתל אביב לא חייב לפעול בהרצליה, נצל יפו תל אביב במעבורת מודרנית מסוג דומה לזה שמצורף ללינק יכול לעבוד טוב, לים יש את אופציית הפרסום, שיתוף ברב קו גם שיש רק את האופציה לשלם ומחיר כרטיס עשרה ש"ח לכיוון, עם תמיכה עירונית ובאחזקה עירונית בהחלט יכול לעבוד גם לתחבורה יוממית בעיקר אם אפשר להעלות אופניים (ישרת גם את הדרום וגם את הצפון) 10 ש"ח ותיירותית 20 ש"ח לכיוון, באירופה מעבורות כאלה הם שירות חינמי, זה יכול להות אפקטיבית גם כשנסיעה היא כל 20 דקות
 
למעלה