אני פשוט תוהה...

עלה13

New member
אני פשוט תוהה...

למה אין מתחרה למוזיאון תל אביב לאומנות, אפילו מצד מוזיאון ארץ ישראל בתל אביב, או מוזיאון לאומנות מודרנית ועכשווית, או אומנות עתיקה, לא דברתי על מוזיאונים פרטיים כגוגנאיים ועוד...
אבל לא רק זה, אין לנו מוזיאון ראוי לצילום, לעיצוב, לארכיטקטורה, לאופנה, לקולינריה, לסגנון הבינלאומי (באוהוס), לתחבורה.

אין תצפית מתחרה לעזריאלי שהחלק הכי רלוונטי שלה סגור ע"י בית קפה באופן קבוע, החלק הדרום מערבי שלו חסום ע"י המגדל המשולש ובנוסף, אפשר לרכוש כרטיס ולגלות שהמקום הושכר לאירוע ולא טרחו לומר לך בעת רכישה והתצפית המתחרה היחידה, מגדל שלום מאיר נסגרה כי היא הפכה לבית ענק בן שתי קומות ויש מקום לשתי תצפיות ומעניין אם עזיראלי שרונה יכלול תצפית ואם כן האם היא תהייה בשני מפלסים ותהיה תצפית פנורמית בלי שהמסעדה תקח את החלק העיקרי.

תחבורה ציבורית, אז העיר סגורה בשל העבודות על הקו האדום של הרכבת הקלה ופתאום ממש לוחץ לעיריית תל אביב להוריד אוטובוסים רבי קיבולת מכמה מהקווים הכי עמוסים בעיר במקום לדרוש שאל הקו האדום המקדים יצרטרף הקו הירוק והקו הסגול המקדים שינועו על נתיב לתחבורה ציבורית ובתדירות גבוהה שבתוך מס' חודשים הפקקים יצטמצמו כי העלייה בנסיעה בתחבורה ציבורית תגדל

וזה לא מספיק דחוף לעיר תל אביב לקנוס רוכבי אופניים שחוצים על קוקוב של שביל במעבר חציה, אבל לא לטרוח להגיע למדרכות, או ליצור שביל רציף ולהלחם על אלו שרוצים לרכב כחוק על שביל במקום ברכב מזהם שיוכלו לעשות את זה ומה קורה בפועל, סטודנטיות וסטודנים, שומרי חוק שרוכבים על אופניים נקנסים במעברי חציה ורוכבי אופניים חשמליים, רגילים שואכבים על המדרכה במקומות שאין שביל יכולים לעשות זאת מבלי להכנס ולמה בכלל להשתמש במשטרה הפרטית שהעירייה הקימה ואנו משלמים על אחזקתה חודש בחודשו מעבר לארנונה לא יוצאת מכלי הרכב הממוזגים שלה אל הרחוב ועוצרים באדיבות רוכבי אופניים שנוסעים על המדרכה כשכש שביל, הולכי רגל שהולכים על שביל כשיש מדרכה, כי זה לא נוח, כי אז יהיו פחות כספים מדוחות, הם יעשו את העבודה.
 

dw2322

New member
כל מוזיאון וההתמחות שלו

כשחושבים על מוזיאון ת"א לאומנות אז דבר ראשון חושבים על תמונות.
כשחושבים על מוזיאון א"י אז דבר ראשון חושבים על מחצבים (זכוכית, נחושת, חרס (שזה סוג של אומנות עתיקה)).

מה שכן, יש בשניהם תערוכות מתחלפות, המציעות למבקר המתמיד מגוון וסיבה לבקר שוב.
במוזיאון ת"א היתה לא מזמן תערוכה על האדריכל יסקי. במוזיאון א"י יש בד"כ תערוכת צילום מתחלפת.

בית התפוצות הוא מוזיאון לעם היהודי, ובשנים האחרונות מתחיל ללמוד מ 2 הגדולים, ומציע גם תערוכה מתחלפת. אז זוכר תערוכה מעניינת בשנה האחרונה על מהגרים יהודים בניו יורק, שעסקו באופנה וביגוד.

קהל היעד שמבקר במוזיאונים מוגבל, לכן לא פשוט יהיה להקים מוזיאון מתמחה, בלי שהוא יהפוך לפיל לבן.

לגבי הבאוהאוס, מרכז העיר אמור להיות המוזיאון, לא?
 

עלה13

New member
בית התפוצות מצויי בתהליך רב שנתי...

של תכנון מחדש שכמה שלבים בו כבר הסתיימו, השיפוץ הגדול מפתיחתו, ממש ממול בסמוך לגנים הבוטניים הולך להסתיים מוזיאון גדול, אני קורא לאיזור "גבעת המוזיאונים", הוא כולל את מוזיאוני ישראל, בית הפלמ"ח, מרכז רבין, המוזיאון החדש, הגנים הבוטניים והזיאולגיים ובית התפוצות, הבעיה איתם שהם לא מסודרים הגיונית ובנויים להליכה ביניהם, מדובר במתחם גדול מאוד והריכוז הכי גדול של מוזיאונים ראויים, יש את טיילת המדע (ששלב ב' שלו לא ממש קורה), אבל אין המשך טיילת ראויה ורחבה עם שביל אופניים בהפרדה בוייז ואינשטיין (מאיינשטיין יש גשר לפארק הירקון שזה טוב) ואין מספיק הצללות בכדי שיהיה אפשר לנוע ביניהם בהליכה או רכיבה על אופניים, אם המשך טיילת כזה יתקיים, תל אביב תעבור שלב חשוב מאוד ותצעד צעד
 

dw2322

New member
טיפה סדר בדברים

המוזיאון החדש, המוקם בימים אלה, הוא מוזיאון אוספי הטבע. נקווה שיפתח בשנה הבאה.
אתה לגמרי צודק שכיום השיטוט ביניהם עלול להיות מבלבל לתייר ויש מקום לשיפור, נגיד מפת מוזיאונים באינטרנט או בסגנון השלטים שרואים במתחם יפו העתיקה. אני חושב שראיתי התחלה של שלטים כאלה.
עד אז יכולים לבוא לפורום כאן ולשאול

&nbsp
בונים מוזיאון איפה שאפשר. ת"א זו עיר קיימת, ולא מתוכננת כמו מודיעין. מן הסתם גם רצו קרוב לפקולטה לביולוגיה.
&nbsp
תוכל לפרט לגבי שלב ב' של טיילת המדע? אינני מכיר זאת.
מה שכן ראיתי שמבוצע, ואולי זה מה שהתכוונת, זה שיפוץ הרחוב מאחורי האוניברסיטה, שהיה במצב לא משהו. כעת תמצא שם מדרכה כמו שצריך ו... שביל אופניים (המשך מטיילת המדע). כן כן, בשעה טובה (נו טוף, בל נסחף, הוא עדיין מסתיים עם כלום באפקה דרום, ועדיין אין לו המשך, אבל גם את רומא לא בנו ביום אחד)
בחודשים הבאים מתוכנן שיפוץ קלצ'קין. שוב, עם שביל אופניים אינטגרלי, שימשיך במורד הגבעה את השביל הנ"ל, שזה משהו די מתבקש ליד אוניברסיטה. זה יגיע עד למסוף האוטובוסים וחיים לבנון.
קצת מביך שבעיר האופניים של ישראל עד כה אין חיבור אופניים לאוניברסיטה, אבל לאט לאט עובדים על זה. גם זה משהו.
&nbsp
בג'ורג' וייס עדיין אין, וזה אכן לא טוב. נקווה שמתישהו יטפלו בזה. יש לנו שמה את שכונת ברושים וכרגע לא ממש מקלים על מי שגר שמה לרכב (שזה סטודנט, קרי תושב צעיר בגיל 2X, שיש יותר סיכוי שיסכים לרכב). רחוב זה מגיע לחיים לבנון, ולא אינשטיין, שבשניהם עדיין אין שבילים. מתישהו יהיה. מתי? לא יודע. בהמשך חיים לבנון נגיע לחיבור המוצלח דרך מוזיאון רבין, לגשר, ולפארק.
&nbsp
נכון. אתה צודק שאין צל, כך שפחות הייתי ממליץ לטייל ביום חמסין.
 

עלה13

New member
שלב ב' של טיילת המדע....

היה אמור לשלב מתקני מדע ונקודות הפעלה לאורך הטיילת, אני חושב שהטיילת היא בעלת פוטנציאל, היא רחבה והנוף ממנה מהטובים בעיר, לא היו מזיק לשלב בה טלסקופים, המשך הטיילת לכיוון בית התפוצות נעשה לא טוב לדעתי, המדרכה צרה, יכלו לחבר טוב יותר למבני ולגני הטבע , הבוטניים והמוזיאון החדש.
מאוד פשוט ליצר המשך לטיילת לאורך וייז ואיינשטיין שיתחבר לטיילת המדע, היה נוצר קילומטר של טיילת שמוביל לכל המוזיאונים והאטרקציות בקריית המוזיאונים המורחבת או אך שאני אוהב לקרוא לה הר או גבעת המוזיאונים.
שינוי חושב לדעתי שיכול כבר היום לתרום לאזור הוא וכתבתי על זה בעבר הוא שינוי קטן בתוואי קו 189 שהוא למעשה המקדים לקו הירוק, שיעבור באיינשטיין ובוייז ויחזור מטיילת המדע לרוקח, הקו ישמש את שכונת "כוכב צפון, קריית המוזיאונים, ברושים והאוניברסיטה ולענייננו יוכל לשמש קו להגעה לקריית המוזיאונים (מזואון ארץ ישראל, בית הפלמ"ח, מרכז רבין, גני הטבע, הזאולוגיים, הבוטניים, מוזיאון האוספים, בית התפצות והגלריה האוניברסיטאית).
תכנון לא נוכח מביא למחיר שהעיר משלמת היום כעיר תיירותית מקומית ובן לאומית, מדהים אותי הבחירות השגויות של פרויקטים גדולים של עיריית תל אביב, מצד אחד השקעה אדירה לפרויקטים מצויינים, אבל פחד ללכת עוד צעד.
 
למעלה