מה דעתכם על שווקי האוכל המקורים בתל אביב?

עלה13

New member
מה דעתכם על שווקי האוכל המקורים בתל אביב?

הראשון נפתח בנמל תל אביב
השני בנמל יפו - נסגר לפני כמה חודשים, במסגרת השיקום הארוך יתכן ויחודש, מתוכנן גם שוק דגים
השלישי בשרונה
הרביעי במתחם ברמת החייל
החמישי שהוא בסדר גודל של שרונה, יש לו כניסה מרחוב אלנבי ויציאה מרחוב יבנה במגדל מאייר בפינת רוטשילד אלנבי.

חמישה שווקים בחמישה רובעים, מתוך תשעה רובעים, אם נחשיב את שוק התיקווה, שוק הכרמל ושוק לווינסקי, אפשר לומר שבכל רובע תל אביבי, 8 רבעים מתוך תשעה, יש שוק אוכל, למעשה מלבד רובע 1 לכל רובע שוק אוכל משלו.
 

iX

New member
ניתוח גאוגרפי מעניין. נדמה לי שהשוק במגדל מאייר בכל

זאת יהיה קטן יותר משרונה. אין לי מסקנות בינתיים לגבי השווקים השונים. אני חושב שגם בדיזנגוף סנטר היה ניסיון להקים שוק אבל לא יודע אם ממשיך ושמעתי שבקרוב ייפתח גם שוק פרחים בנמל תל אביב. מעניין מה יהיה גודלו.
באמת מסקרן מה יהיה עם השוק שנסגר בנמל יפו, לדעתי אין מספיק תנועה במתחם הזה
 

עלה13

New member
הוא אכן יהיה קטן בנפח...

באורך הם זהים, אין לו את הדוכנים באמצע ואין לו יציאות לשד' רוטשילד ועדיין לא ברור המפרט וגודל הדוכנים, בכל זאת נראה ממש לקראת איכלוס.
למעט שוק לוינסקי, הכרמל והתיקווה שהם לא מקורים, השווקים הם יותר לבילוי, לתיירות, לצרכנים בורגניים ולעולם הקולינרי (המסעדות היוקרתיות), הם פחות לקניות ליום יום לעקר/ת הבית.
שוק פרחים בנמל תל אביב, כמו שוק אוכל בנמל תל אביב לא יכול להיות מונומנט עירוני בשל המיקום, מיקום מושלם יכול להיות הגב של דיזינגוף סנטר המערבי בין קינג ג'ורג לשטרניחובסקי, או בשטח המדרשוק בתחנה המרכזית החדשה בקומה השלישית, או להסב את הפסג' באלנבי שלפני מאייר, זה צריך להיות בעיר, ברחוב וגדול מאוד, לישראל יש מגדלים רבים, הרוב לחו"ל, שוק גדול יתרום גם לעיר, למדינה ולכל מי שעוסק/ת בתחום, בכל אופן אם זה יעבוד בנמל, מניח שבעוד כמה שנים נראה שור פרחים בסדר גודל של שרונה בתוך העיר.
 

iX

New member
בוא נראה מה מהשווקים יחזיק לאורך זמן. השוק ביפו הרי נכשל

אבל מסכים איתך לגבי הפוטנציאל של שוק פרחים בישראל, למרות שלא הייתי רוצה לראות את החנויות העצמאיות הקטנות נפגעות ממנו
 

עלה13

New member
אני חושב שזה דווקה יעלה את הביקוש ויתרום...

לחנויות העצמאיות.
 

עלה13

New member
בכל אופן, שוק מאייר באלנבי הוא

בעל פוטנציאל להיות שוק אוכל שישאר שנים ביחס לשווקים כולל שרונה, בגלל שהור ברחוב, ברחוב אלנבי שהיה וכנראה יהיה רחוב שאנשים הולכים בו, ציר תחבורה, קרוב לפלורנטין, לב העיר.
 

iX

New member
רק שהקהל הנוכחי של העוברים ושבים באלנבי הוא לא ממש הקהל שלו

בוא נראה מה יהיה, גם אני מצפה לו
 

עלה13

New member
אלנבי הוא רחוב אקלקטי לא רק מבחינת...

הארכיטקטורה, מבחינת האנשים שעוברים או גרים, החל מהומלסים לאלפיון ומה שבינהם, עתיד השוק כנראה בידי היזמים והבעלים שמן הסתם הרווח וכמה זה כלכלי יהיה אופיו, השוק הוא חלק מטרנד שיווקי אוכל וזה אחת הבעיות איתו, כשהטרנד ישכח החלל ישנה את אופיו.
לדעתי יש לו פוטנציאל להיות שוק אוכל שישאר ככזה כפי ששוק הכרמל, התקווה ולווינסקי הם שווקים שנכנסו ומוטבעים כך, זה לא קרה לשוק נמל תל אביב, אני לא יודע אם זה יקרה, שוק חייב להיות בו מאפינים עממיים ומחירים עממיים בין השאר, לדוגמה, שוק לווינסקי עובר תהליך קולינרי ויש שם חנויות, בתי קפה ומסעדות יקרים, זה יכול לעבוד כמה שנים או ליפול, אבל השוק נמצא ברחוב המשמש שוק עממי כבר כמה עשורים ומתחוללים בו שינויים, או לא נכס של חברה, או קבוצה יזמית כשוק נמל תל אביב, שוק נמל יפו שנסגר, שוק שרונה, שוק הצפון ברמל החייל או השוק ברחוב אלנבי.
לגבי השוק באלנבי במידה והחברה היזמת של השוק מוכרת את הדוכנים ולא משכירה אותם ומעל לשיבעים אחוז מהדוכנים הם של בעלים פרטיים, אז אכן יש מצב והשוק יצטרף לקטגוריית השווקים, התיקווה, הכרמל, לווינסקי, אילו מדובר בהשכרה בלבד אז עתידו כעתיד נמל תל אביב, הצפון ושרונה, הוא ישרוד כל עוד הוא כלכלי, כל עוד הוא טרנד.
 
למעלה