סלילת שביל מצומת אלעל לאיירפרט סיטי

odedidush

New member
סלילת שביל מצומת אלעל לאיירפרט סיטי

הי , אני יודע שזה לא ממש קשור לפורום ת"א אך זה הכי קרוב שמצאתי לשאלתי .
אני עובד באיירפורט סיטי ומגיע לשם מדי יום באמצעות אוטובוס שעוצר בצומת אלעל ונדרשת הליכה של 10 דקות בשביל כורכר על מנת להגיע לעבוד ברחוב ברקת.
בימי החורף השביל מוצף שלוליות ולי לאנשים ההולכים ולרוכבי האפניים בשביל זה לא כל כך נעים ללכת או לרכב בין השלוליות .
לאיזה גורם מוסמך ניתן לפנות על מנת שיסללו במקום דרך אספלט או שיבנו דרך להולכי הרגל .
מצורפות תמונות של השביל



 

danezeq

Member
למה לא קשור לפורום ת"א? הכי קשור לפורום!

אתה מתאר בעיה כ"כ מרגיזה, יש עוד הרבה מקומות כאלה בהם קל להקים שביל / שביל אופניים אך הרשויות בוחרות להפקיר, שכן לא מדובר בתשתית רכב פרטי, הדבר היחיד שמעניין אותן.

אני חושב שצריך לפנות מועצה איזורית חבל מודיעין. ולשתף ולעדכן כשמגיעה תשובה, כאן, בפורומים שונים ובקבצות ברשתות חברתיות.
כמו כן תעשה עותק של הפנייה לאגף תח"צ במשרד התחבורה (הרשות הארצית לתחבורה ציבורית).
תמשיך לעדכן!
 

odedidush

New member
פתחתי פנייה לשתי הרשויות

גם למועצה אזורית חבל מודיעין וגם לאגף תח"צ בתחבורה ציבורית .
מקווה שאצליח לגרום לשנוי המיוחל .
אעדכן בפורום כשאקבל תשובה .
 

odedidush

New member
כן.מצורפות תמונות.

השביל מסומן בעגול אדום בצלום אווירי ובצלום חזותי .



 

dw2322

New member
נסיעה מת"א לאיירפורט סיטי

בתור מי שנוסע לשם באופן קבע, כיצד היית ממליץ לתל אביבים להגיע לשם? זה בכ"ז אזור תעסוקה די גדול, כך שזה יכול לעניין אנשים כאן. המטלה: עלינו להגיע לשם בשעה 8:30-9:00.
&nbsp
יצא לי כמה פעמים לנסוע לכנס שם, באולם avenue, ותמיד נסעתי ברכב הפרטי, אולם הבנתי שאפשר להגיע גם עם רכבת+אוטובוס או אוטובוסים (מאזור האוניברסיטה או נגיד מרכבת סבידור מרכז)
בעקבות הרפורמה אני משער שאיירפורט סיטי נחשב לנתב"ג, כך שנזדקק לכרטיס יומי מורחב (אזור 1+2), אולם בהנחה שזה כולל רכבת זה הופך את העסק לדי מעניין מבחינה כלכלית. 25 שקל הלוך חזור, ולא נתקעים בפקק בבוקר. ניקח רכבת בהלוך ואוטובוס בחזור.
&nbsp
הקישורית השלישית היא ראיון עם אדריכל שעובד שם, וצולב את התח"צ (אך מלפני כמה שנים, כנראה השתפר מאז).
&nbsp
http://www.knasim.com/Conference_Venues/avenue.html
http://www.trans-reform.org.il/met1.html
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000775137
 

odedidush

New member
אכן התחבורה הצבורית לאיירפורט סיטי לא במיטבה

הייתי ממליץ בדרך הכי מהירה ונעימה לדעתי האישית לקחת רכבת מת"א לנתב"ג ומשם קו 5 או 5 א' היוצא מטרמינל 3 ומסיים בתוך אזור התעשייה איירפורט סיטי .
תדירות קו האוטובוס היא אחת לחצי שעה בשעות הבוקר אז צריך לוודא שעת יציאה שלו מטרמינל 3 .
יש גם הרבה עובדים שלוקחים עמם אופניים חשמליות לרכבת ומהרכבת לאיירפורט סיטי זה 10 דקות רכיבה .
 

עלה13

New member
אין בעיה בחזרה מאירפורט סיטי...

להכנס לנתב"ג עם אופניים חשמליים, לא צריך להסדיר אישור כניסה?
 

עלה13

New member
לתל אביביים שעובדים ואמורים...

להגיע ביום יום, כרטיס מורחב 1 2, אומנם תוספת של 35 ש"ח לאזור 1 בחופשי חודשי אך בהחלט אופציה לשילוב, אוטובוס רכבת, (או אופניים רכבת מישהו/י עשו זאת, זה אפשרי?, לדעתי פחות).
טבעות 1 2
חופשי יומי 25 ש"ח יכול להתאים לאירוע באיווניו או פגישה.
חופשי שבועי 110 ש"ח, אופציה חדשה שיכולה להתאים לא רק לפרויקט של שבוע שבועיים, יכול להתאים גם ליוממים שחוזרים מטיול או נסיעת עבודה לחו"ל או חזרה ממילואים
חופשי חודשי 285 ש"ח שזה סכום שמעסיק ישלם, זה יותר נמוך מהשתתפות באחזקת רכב.
כמובן שהיה מושלם אם טבעת 1 היתה כוללת את נתב"ג כל המינויים היו יכולים להיות רלוונטיים לתיירים, אבל זו כבר טרוניה לגבי החולשות של רפורמת התעריפים
 

dw2322

New member
אין הצדקה להכליל את נתב"ג באזור 1

כאשר אנחנו זוכרים שרמת השרון והרצליה פיתוח (על אזור תעסוקה שבה) בחוץ. אלה הלא פרוורים של ת"א, במרחק יריקה.
נסיעה לנתב"ג/איירפורט סיטי זו בכ"ז נסיעה לא קצרה, ו 25 שקל הלוך חזור זה לגמרי תחרותי למול הדלק שיעלה לך נסיעה ברכב (שים לב! דלק בלבד, לא הכנסתי פנימה מרכיבים אחרים באחזקת רכב). הנחתי 2X20 ק"מ ו 10 ק"מ לליטר בנזין.
אם פעם היית צריך לשלם גם על נסיעה באוטובוס וגם על הרכבת, הלוך ושוב, זה יצא בסה"כ הרבה יותר יקר מעכשיו (לא זוכר כמה אבל לא היית יכול לסגור עניין עם 25 שקל, אולי כפול), ולכן הדלק (שוב, רק דלק) יצא לי זול יותר, שלא לדבר על הנוחות.
&nbsp
לנוסעים הללו, מהאזורים הסובבים את גוש דן, רפורמת התעריפים המאחדת רכבת ואוטובוס היא שיפור דרמטי.
ה catch הוא שאנחנו הגוש-דנים מסבסדים אותם (בהעלאה מ 246 ל 250).
 

עלה13

New member
זה נכון לחופשי חודשי, לא לחופשי יומי...

מי שנוסע כל יום ה35 ש"ח לא משמעותיים, החיסכון גדול וסביר להניח שיש החזר מעבודה, זה בעייתי לנוסעים שצריכים את הנסיעה פעמיים שלושה בחודש, כבר נתתי את דוגמת הנסיעה לחול, או קבלת מבקרים מחו"ל וחזרה איתם לשדה התעופה, אבל הפיספוס הגדול הוא התיירים, הם יצטרכו לרכוש כרטיס שבוע מרחבי לשתי הטבעות במקום לטבעת 1.
מעניין אך זה ביחס לערים כלונדון, פריס, ברלין לכרטיס שבועי שכולל אוטובוסים, רכבות ורכבות קלולת, תחתית ביחס למחיר שתי טבעות, כאשר גם מחשבים את זה ביחס למשכורת כאן ושם.
 

dw2322

New member
נכון, זה עולה יותר כסף

אבל התייר שלנו גם נוסע יותר ק"מ, ואם הישראלי רוצה לקבל מבקרים מחו"ל בנתב"ג אז נסיעה באוטו גם כן היתה עולה לו יותר כסף, כי הוא נוסע יותר ק"מ, וזה עוד לפני הכללנו תעריף חניה.
הייתי מאד אופטימי קודם. מסתבר שת"א-נתב"ג זה 22 ק"מ.
http://www.tremp.co.il/distance/all_distances.php?from=תל+אביב
זה אומר 4 ליטר דלק על הנסיעה (לפי 10 ק"מ לליטר). רק דלק, לא כולל שאר האלמנטים.
ומי ישלם? בנון ישלם?

וזה עוד כשהדלק יחסית זול היום. לפני כמה חודשים היה יותר יקר.
&nbsp
כשהייתי בלונדון, לפני הרבה שנים, אני חושב שהנסיעה לשדה התעופה לא נכללה בחופשי יומי שלהם. אדוני רוצה לנסוע קילומטראג'? תפדל, אדוני ישלם. לא מחלקים שם הסעות בחינם.
&nbsp
25 שקל חופשי יומי לנתב"ג או איירפורט סיטי זה אחלה אחלה מחיר, ואתה לא צריך לשבור את הראש היכן תפקיר את האוטו, שלא לדבר על גם לשלם את מחיר האיפסון שלו.
מה שנשאר זה עד כמה הנסיעה ידידותית למשתמש.
&nbsp
אתה קולט איזה צ'ופר מטורף אנחנו מסבסדים פה את לוד ורמלה? רק הדלק להסיע אותם עולה לי יותר, ואיפה משכורת לנהג, עלות האוטובוס, צמיגים, טסט שנתי, ביטוח, מוסך ועוד.
וכאמור רמת השרון והרצליה פיתוח בחוץ. הזוי.
 

עלה13

New member
ציינת את הדבר הכי ח

החוויה, לדעתי היא זו שתכריע למעבר מרכב לתחבורה ציבורית, יותר מהמחיר.
היום נתקלתי בתופעה חדשה לי לגמרי, קו 108, ירדתי מהרכבת בתחנת האוניברסיטה, בחוץ שתי אוטובסים קו 108 מתחנת האוניברסיטה לעתידים, האוטובוס הראשון לא הספיק לקבוצה הראשונה שירדה מהרכבת (מתברר שזה כך יום יום והקו הזה פועל רק בבוקר ואחר הצהריים, זה סוג של סגר להייטקיסטים), למה לא משמשים ברב קיבולת לקו הזה, יותר אוטובוסים, נהגים, זיהום אוויר, נוסעים בעמידה לאורך כל הדרך, קצת בעייתי, היה בעייתי ממש אם היו יורדים בתחנת בני ברק ששם יש שאטל לרמת החייל ולעתידים והאז ההתמתנה היתה ארוכה ובילתי נסבלת, (ומצד שני בקרוב לרוכבי אופניים יש בשורה, גשר הולכי רגל ושביל אופנים בין גדות הנחל ומתחנת בני ברק לרמת החייל שהיהווה פתרון מצויין לרוכבים) מעבר לכך יש את קו 189 שהוא סוג של מקדים ירוק שעובר בסמוך לתחנת האוניברסיטה ומגיע לעתידים, בכל אופן יש בעיה רצינית עם הקישור בין רכבת האוניברסיטה לעתידים, גם הוא לא פתרון כי הקו די בתפוסה ולא יתן פתרון לכמות נוסעים גדולה.
 

עלה13

New member
אגב לגבי עתידים...

אכן יש בעיה מאוד גדולה לנוסעי הרכבת שאולי תפתר עם הפעלת הקו הירוק בשלוחת עתידים וזה עניין של לפחות עשור.
יש פתרון לכך שכרוך בהשקעה ותקציב סביר לדעתי ואמור להתבצע ע"י העיר תל אביב, קו רכבתי על המסילה הכבדה בין וולפסון בני ברק "שלבים עתידים" שיכול גם להיות הקו הראשון שנוסע בשבת.
הקו אמור לנסוע ברכבת זהה לרכבת שנוסעת בין לונדון לקנרי וורף שהיא גם נוסעת עם נהג וגם ללא,
כל התחנות של הקו בתחום העיר תל אביב, שלבים (סמוכה לתחנת וולפסון), פנורמה (מול תחנת צומת חולון אזור שהולך להיות המע"ר החדש של תל אביב), ההגנה, יצחק שדה (לא בנויה, יש תשתית), השלום, מרכז, האוניברסיטה, קריית הספורט (לא קיימת, משותפת לרמת גן), עתידים (הקטע הכי מסובך, מתחנת בני ברק, מנהרה שלתחנה תת קרקעית עתידים)
הקו ינוע במשך כל השבוע עם נהג בתדירות גבוהה ובסופי שבוע עם הפסקת הפעילות המסילתית תסע ללא נהג על מסילה שהיא למעשה ריקה, אין חילול שבת, תהיה כמו סוג של מעלית שבת שעוצרת בתשע תחנות והכל פועל אוטמטית עם כרטיס חכם, התחנות יהיו בלעדיות לקו הזה, אפשר יהיה לעבור אליו מתחנות וולפסון, צומת חולון ובני ברק, זה מעשי, כולל קטע המנהרה קו כזה יכול לפעול כשנתיים להחלטה להקימו, הוא ישתלב בעתיד עם המערך הכולל של הרק"ל.
 
למעלה