"למד אותי לעוף......"

One Echoe

New member
כמה התנשאות בהודעה אחת.

ראשית, אין לי מושג מה הקשר ל"לא תרצח" ביהדות. אתה כנראה ממש לא ירדת לסוף דעתי שכן לא דיברתי בכלל על הדת היהודית, אלא באופן כללי על עקרונות מוסר. האדם לא "הוצב" בשרשרת המזון, למעשה, האדם הוא לא חלק משרשרת המזון. מטרתה של שרשרת המזון היא ליצור איזון בין יצורים כאלה ואחרים. אם כן, מה הקשר של בני האדם לשרשרת המזון? הקשר הוא שלילי בלבד: אנחנו הורסים את הסביבה ומבזבזים המון משאבים טבעיים מכדור הארץ רק בגלל תעשיות המזון מן החי. למעשה, לפי דו"ח האום, "צלו הארוך של משק החי", משקי החי הם אחד הגורמים העיקריים למשבר האקולוגי על פני כדור הארץ. האדם הוא גם לא "טורף על", האדם הוא אוכל-כל, שבוחר, מרצונו, לאכול בעלי-חיים. כל אחד ואחד מאיתנו יכול לבחור שלא לאכול בעלי-חיים, זו היא לא נגזרת משמיים, וכמו שאתה ואחרים אוכלים בשר, יש אחרים שלא אוכלים בשר, וחיים עם זה מצוין. אלא שמבחינה מוסרית, לאף אחד אין זכות לפגוע באף אחד, גם לא בבעלי-חיים. גם בתקופות האפרטהייד והעבדות רוב בני האדם האמינו ששחורים הם נחותים, אז? זה אומר שזה היה בסדר מה שהם עשו? לא. האפליה על רקע מין ביולוגי לא פחות גרועה מאפליה על רקע צבע עור או על רקע מין ("סקסיזם"), ולכן אין שום הצדקה מוסרית לפגיעה בבעלי-חיים.
 

izzys

New member
וסיגריות זה מסרטן, ובקולה יש רק חרא.

זה גורם לחצי עולם להפסיק? ההשוואה של חיות לבני אדם מיותרת כמעט כמו נסיונות השכנוע האלה. בשר זה טעים, אני שמנה ונהנית, ופה נגמר הדיון מבחינתי.
 

One Echoe

New member
אבל זה לא הטיעון שלי - זה הטיעון שלך.

אני לא אומר לך לא לאכול בשר כי זה לא בריא, אלא כי זה לא מוסרי. אבל גם כשזה קשור לבריאות או לפגיעה בטבע - יש סיבה להפסיק לאכול בשר. izzys, אף אחד לא הכריח אותך להדיין - את הגבת לי ואני הגבתי לך בחזרה. חבל לי שאת לא מסוגלת לקבל דיעות שונות משלך ולנסות ולבחון את דרך החיים שלך. בסך הכל לא תקפתי אותך, אז למה את תוקפת אותי?
 

Kinky DeviL1

New member
אחי אני מצטער... אבל אתה קצת פלצן.

באמת שאין לי בעיה עם זה שאתה צמחוני...אבל אל תתחיל לעשות לי מחקרים ולנסות לשכנע אותנו למה לא צריך לאכול בשר. מצטער שאני תוקף..אבל הנושא פשוט מעצבן אותי. אם טוב לך להיות צמחוני..בכיף שלך, אם בא לך להיות דתי מצויין, אל תלך ותכין סרטונים עותכניס שירים עצובים כדי לעשות לנו ריגשי על זה שאנחנו אוכלים בשר. זהו.
 
העקרון הוא לא בתוכן הכפייה אלא בפעולה עצמה

וכאן אין אף הבדל. אתה בא ומציג את האמונות שלך כאילו הן הדרך היחידה בה העולם צריך להתנהל בלי להתחשב בעובדה שיש אנשים שלא רוצים את זה וזה לא מעיין אותם. וכן, תקרא לי רוצחת או וואטאבר אבל זה לא מעניין אותי ואני חושבת שזו זכותי המלאה לחיות את החיים שלי בלי שאנשים יבואו ויגידו לי שאני לא בסדר.
 

One Echoe

New member
ביום שתהיי קצת פחות מתנשאת,

אולי תשימי לב שבכלל לא באתי ואמרתי שזו הדרך היחידה לחיות בעולם הזה, או שאמרתי לך שאת לא בסדר. בסך הכל הצגתי סרטון שמראה עובדות, הן מה עובר על בעלי-חיים, והן מה אפשר לעשות כדי למנוע את זה. את הסקת מזה שאת לא בסדר, כי כנראה שהמצפון מציק לך. זה כמו שמישהו יבוא ויראה סרטון על תאונות דרכים ואת תתקפי אותו. אז תתחילי להרגע לפני שאת תוקפת אנשים, קודם כל תסתכלי במראה.
 

Kinky DeviL1

New member
סתם לפרוטוקול...

גם אם השגת בסרט הזה עוד 100 אנשיןם שילכו להיות צמחונים (אני בסדפק אבל שיהיה...) ילכו ויגדלו להם עוד 10000000 חברים שיאכלו בשר משו אש. אבל עזוב את זה...
 
נו באמת, יש דבר כזה שנקרא "שרשרת המזון"

ואם אתה לא מבין ממש מה זה, לך לראות מלך האריות. בכל מקרה, איש איש באמונתו יחיה, אבל אני כן חושבת שמריך להפסיק את ההתעללות בבעלי החיים.
 
לרגע חשבתי שאני בפורום אביב גפן...

תקשיב בנאדם, זה כבר נהיה סוג של אובססבי. בכל פורום שני אני רואה הודעות כאלה ממך, וכל פעם אתה מעורר אותם שרשורים ואותם ויכחוים. חאלס. איף.
 
או קיי... תקשיב...

נעים מאוד. קוראים לי יוני ואני סוג של הרבנות הראשית של הפורום (נכון שאני לא היחידה כאן אבל כבר זכיתי כאן לכינוי הרבנית)... למרות שאני מאוד מאוד שונה משאר החברים פה בכל צורת החיים שלי אני ב"ה מסתדרת פה נפלא עם אנשים ואפילו כמה מהחברות הכי טובות שלי הן מכאן. אני מאמינה בכל ליבי שהדרך שלי היא דרך החיים הנכונה לכל יהודי באשר הוא. מעולם לא הרגשתי צורך לכפות על אנשים פה, וזה לא משנה כמה הם חשובים לי, את דעותיי. מי ששאל קבל תשובות מפורטות כמה שיכולתי, אבל בחיים לא הייתי מתחילה לשפוך פה הרצאות ולשטוף לאנשים את המח שהקב"ה הוא האלוקים ושכולם פה טועים ושאני חיה נכון וכו וכו וכו. וזה למרות ש, שוב, אני מאמינה שהחיים לפי היהדות הם הבריאים והטובים ביותר. לכל אחד כפרט ולעם ישראל ככלל. וגם למרות שהייתי יכולה לטעון שהכפייה דתית שהייתי מפעילה כאן הייתה מקרבת את ביאת המשיח. אתה חושב שאתה צודק. נפלא. אתה יכול לעניין אנשים בדיעה שלך ואם זה יעניין אותם תסביר להם עוד. אבל מכאן ועד למיסיון שעשית כאן יש דרך ארוכה. עברת כל גבול.
 

Eldarch

New member
איזה טיפשי זה.

מאיפה הבאת את זה שאנשים מתיימרים להיות נאורים ויפי נפש ומצילי העולם? תורידי קצת מההתנשאות, או מה שהזה לא יהיה שליווה את שלושת המשפטים הראשונים שלך. אני לא מבינה מה פה בדיוק כפייה בלשים את הסרטון, ואני גם לא מבינה איך את קובעת שאם מישהו היה שם פה הודעה של "כמה חשוב להיות דתי" כולם היו "עפים עליו". סה"כ זה ה-מקום לעשות בו דיונים, להפתח קצת לדעות של אחרים, לדרך חיים שונה. סבבה, הוא שכח להזהיר [מה לעשות, בן אנוש..]. הוא ישתדל פעם הבאה לזכור. אם נמאס לך מייסורי המצפון(למרות שבתכלס' אם הם מופיעים זה כבר סימן טוב שאת לא מתעלמת מזה..) אז פשוט אל תסתכלי יותר בהודעות. מה יותר פשוט?.. זה לא שהוא בא ותקע לך תמונות זוועה מול העינים בכוח- יש לך יכולת לבחור.
 

One Echoe

New member
צר לי שדי הרבה אנשים הסכימו עם ההודעה

שלה. הכי קל להיצמד לתירוצים. זה לא דורש ממך להתמודד עם המצפון שלך. צר לי, חברים, שראיתם את הסרטון כ"הטפה"; הסרטון בסך הכל מציג עובדות ברורות, אף אחד לא אמר לאף אחד שהוא לא בסדר, אלא בסך הכל הוצג כאן סרטון שבא להראות לכם מה עובר על בעלי-חיים, ומה אתם יכולים לעשות כדי למנוע זאת.
 

One Echoe

New member
האמת שרק 4 אנשים, כשאני חושב על זה.

למזלי רוב האנשים בחר שלא להתעלם
 

Kinky DeviL1

New member
איזה תירוצים?!

אתה קולט מה אתה עושה? אתה פשוט נמצא כאן ומרצה לכולנו ועוד אתה קורא לה מתנשאת.... בשר זה טעים ואין פה מה למנוע...אלפי שנים אוכלים חיות וגם ימשיכו לאכול חיות...לא אתה ולא עוד אלפי אנשים יצליחו לעצור את זה. זה גדול עליכם, פשוט ככה. המצפון שלי נקי לגמרי ואין לך שום זכות להגיד שאני לא מתמודד איתו וזה הכל. את הטיעונים שלי סיימתי..ואני מקווה שגם אתה תסיים כי כל השטויות שיוצאות לך מהפה ממש מרגיזות =\
 

mooshki

New member
אני חושבת שסרטונים מסוג זה

לא ישכנעו אנשים להפוך את הצמחונות לדרך החיים שלהם כי הדברים האלה נשכחים מהר. אף אחד לא רוצה לזכור את הדברים המזעזעים האלה בכל פעם שהוא מבצע פעולה חיונית (אהמ) כמו לאכול, ולכן ההדחקה פועלת מהר מאוד. חוצמזה, שמאוד לא פשוט להיות צמחוני בימינו. זה אורח חיים בררני מאוד ויקר מאוד שקשה ליישם אותו, במיוחד כשהמניע שלך הוא לא אידיאולוגיה שבוערת בעצמותיך. הטקטיקה הזו של הזעזוע נוסתה בעוד הרבה תחומים (ע"ע: קמפיינים למניעת הקטל בכבישים וכו') והיא לא מוצלחת. כמה וכמה מחקרים הראו שמנגנון ההדחקה עובד מעולה בתגובה לזוועות שכאלה ולכן זה לא אפקטיבי. הייתי מציעה לך להלחם במקומות שכבר הוכיחו לפני כן שאפשר לקבל מהם תוצאות משמעותיות. המלחמה נגד פיטום האווזים עבדה בארץ ועכשיו זה לא חוקי. אתה לא יכול לשכנע את כל העולם להיות צמחוני למרות שזה בהחלט הרבה יותר בריא ומרגיש הרבה יותר נקי מבחינה מוסרית, פשוט כי זה לא מציאותי. אבל אתה כן יכול להאבק למען החיות ולשכנע אנשים שהנושא נוגע לליבם באופן כלשהו, להצטרף למאבק, כדי שהחיות האלה, שנשחטות בסופו של דבר, לא יסבלו במשך כל חייהן. בדיוק כמו שלא הוציאו את שחיטת האווזים ומכירת כבד האווז אל מחוץ לחוק, אבל כן הפסיקו את הפיטום המזעזע שהפך את חייהם של האווזים לגיהנום וסבל מתמשך.
 
למעלה