"למד אותי לעוף......"

One Echoe

New member
נכון, שכחתי להזהיר. תודה../images/Emo39.gif

ולכל מי שבוחר לקחת יוזמה, אני ממליץ על אתר הצמחונות הישראלי: http://www.veg.co.il
 

Dug E

New member
........

אני מסתכל על הסירטונים האלה ובוכה כל פעם מחדש. אין לי מושג למה אני עושה את זה לעצמי..הרי אני יודע שאני לא אפסיק לאכול בשר. הדבר היחיד שיכול לגרום לי לבכות ביומיום זה רק החוסר אונים הזה של החיות.. הכבש והפרוחים בכלל שברו אותי.. לא יודע, קשה לי להגיב על זה עכשיו. אני חושב שכמו מהטבע של הטיגריסים לאכול איילים ומהטבע של הנחשים לאכול עכברים.. מהטבע שלנו לאכול עוף ובהמה
. אין מה לעשות.. אבל יש דרך לשחוט אותם..
 

One Echoe

New member
היי דאגי...

אין שום סיבה שבעולם שלא תבכה. מדובר על סרטונים אשר חושפים את תעשיות המוות במלוא "תדהרתם", בלי צנזור, ישר לעיניים. מדובר על התעללות חמורה של מיליוני בעלי-חיים מדי שנה, בעלי-חיים הנתונים לסדם של תעשיינים אשר מבקשים לעשות על גבם כסף. בעלי-חיים אשר עוותו גנטית, נקטעו להם איברים, בעלי-חיים אשר סבלו כל רגע ורגע בחייהם. אתה יכול להפסיק לאכול בשר. זה עניין של בחירה. בניגוד לטיגריס, לבני האדם יש בחירה להפסיק לאכול בשר. דאגי, אני צמחוני כבר שנתיים, זאת כי אני בחרתי לעשות כן. אני נחשפתי לזוועות, ועשיתי מעשה. אסור לנו להישאר אדישים, מדובר כאן על אי-צדק מוחלט שאחינו בעלי-החיים עוברים על גופם, בשרם ונפשם, מדי יום, מדי שעה, מדי דקה. בניגוד לטיגריס, יש לך מערכת מוסר ותרבות. ומה הקשר בין "טבעי" לבין "מוסרי"? קשר מקרי בהחלט: עמדתנו כלפי תופעות טבעיות משתנה בהתאם לערכים שלנו. אם, למשל, "טבעי" משמעו ליהנות מאוויר צח, לחיות חיים ארוכים ולשתף-פעולה עם אחרים - הרי ש"טבעי" הוא טוב, ואנו נשאף לממש נטיות טבעיות. אך אם "טבעי" משמעו לסבול ממחלות, להיאבק תמיד בקרובים לך ולמות בגיל צעיר - הרי ש"טבעי" הוא רע, וכולנו נעדיף לפעול נגד הטבע..
 

Dug E

New member
גיל, ככה אתה שוכח אותי?../images/Emo12.gif

נעלבתי. לא יודע איך להגיב לך על זה. אני רק יודע שלמרות כל הכאב שבמעשים האלה אני לא אפסיק לאכול בשר.
 

One Echoe

New member
למה אתה חושב ששכחתי אותך?../images/Emo13.gif

ברור שאני זוכר אותך. נפגשנו בניצנים 2005... דאגי, האם אתה באמת מסוגל להמשיך ולממן את התעשיות האלה? תחשוב שהיית גורם באופן ישיר למוות וסבל של אלפי בני אדם, לא היית מפסיק לעשות את הדברים שגורמים לזה? למה כשמדובר בבעלי-חיים זה שונה? הם סובלים סבל תופת, אתה חייב לעזור להם! כל אחד ואחד מאיתנו חייבים לעזור להם. חייבים להפסיק לפגוע בהם. הם כ"כ חסרי אונים! אל תשלול את הצמחונות על הסף, לפחות תחשוב על זה, תשקול את זה. אין שום סיבה הגיונית או רגשית שבעולם להמשיך לאכול בשר - זו התעללות ! ה ת ע ל ל ו ת ! למה שלא תפסיק את ההתעללות הזאת? אני יודע שגדלת על זה, גם אני גדלתי על זה. אבל עדיין הפסקתי כי נפתחתי לרעיונות חדשים. כשראיתי התעללות כ"כ קשה שאני גורם לה - ישר הפסקתי אותה. גם אתה יכול.
 

תומע79

New member
../images/Emo34.gifאני חושבת שאתה לא בסדר שאתה מדבר ככה

אל תנסה לגרום לו להיות צמחוני צמחונות זה לא דבר בריא בכלל הגוף שלנו צריך הרבה יותר ממה שאתה חושב את הויטמינים והברזל שיש בבשר,אנשים צמחונים (ויש לי הרבה חברים קרובים צמחונים) הם בעלי בעיות בריאותיות חמורות. אז למרות ההתעללות - שאני מסכימה איתך בקטע הזה,זה נוראי,זה פשוט נוראי..אני בן אדם שאוהב חיות מאוד ורק מלראות ילדים קטנים זורקים משהו על חתול ברחוב אני מתחילה לבכות וצועקת עליהם שיפסיקו. בקיצור,למרות ההתעללות,אנחנו חיים פה ,ואנחנו צריכים את הבשר הזה בשביל לגדול ולהתחזק ולהיות בריאים. אי אפשר לחיות מכדורים של תוספי מזון,זה לא בריא ולא באמת מספק כל מה שבשר מספק. ואגב עשיתי את הפרוייקט שלי באנגלית על הנושא הזה,כך שראיתי המון המון התעללות בבעלי חיים ושמעתי המון סיפורים וגם כתבתי אותם בעבודה.. אבל כך אנחנו חיים ואין מה לעשות-זאת שרשרת המזון.
 

One Echoe

New member
תום, את לחלוטין טועה.

תזונה צמחונית היא תזונה בריאה לכל הגילאים. אם תזונה צמחונית לא הייתה בריאה - לא הייתי מציע לאף אחד צמחונות. אני לא אומר לך "תהיי צמחונית ותמותי או תסבלי ממחלות!", אני אומר לך "אין שום סיבה לאכול בשר, כי אפשר להיות צמחוני בריא". הטזה לפיה צמחונות היא תזונה לא בריאה מקורה במיתוס, ובשקרים שתעשיות הבשר מנסות להלעיט אותנו בהן. האמת היא שונה, ומיליוני צמחונים בעולם מוכיחים זאת. כיום הויכוח המדעי הוא לא על האם צמחונות היא בריאה דיו, אלא על האם צמחונות היא יותר בריאה מאכילת בשר. כך, למשל, קופת חולים כללית ממליצה על צמחונות - אפשר לראות זאת בקישור הבא. כמו כן, התאחדויות התזונאים של ארה"ב וקנדה גם כן מכירים ביתרונותיה של תזונה צמחית, אפשר לקרוא את נייר העמדה שלהן בקישור הזה, שבאתר PubMed. אני יכול להמשיך ולהביא רפרנסים למה שאני אומר - אך הרפרנס הטוב ביותר, כאמור, הוא מיליוני צמחונים בריאים שחיים בעולם. בקשר לשרשרת המזון, ראי הודעה אחרת שלי בשרשור. אין זו נגזרת שמיים - זה עניין של בחירה. את יכולה להפסיק לאכול בשר! הבחירה נמצאת בידיים שלך.
 

תומע79

New member
../images/Emo34.gifאתה,טועה לחלוטין.

צמוחנות זה לא דבר בריא זה שאתה מאמין בזה,זה לא אומר שזה הדבר הכי בריא בעולם,זה פשוט לא וגם אתה צריך לצאת מהסרט הזה שאתה חיי בו שצמחונות זה דבר בריא. אתה לא יודע כמה ויטמינים חיוניים שהגוף חייב אותם אתה מפסיד כשאתה לא אוכל בשר. א זאולי ישר תוספי מזון,אך כמו שאמרתי הם גם לא בריאים,ולחיות על כדורים זה לא בריא. חברים קרובים שלי מראים לי את זה בזה שלאחת מהן חסר המון ברזל בגוף והיא מתעלפת כל שני וחמישי..אתה עדיין יכול להגיד שהצמחונות היא תזונה בריאה? כל פעם שהיא אצל הרופא הוא מטיף לה על עניין הצמחונות. אם הגוף שלנו לא היה צריך בשר אז הרבה לא היו אוכלים אותו להנאתם. למשל b-12 יש רק בבשר אדום,ואני בטוחה שזה לא ויטמין שאפשר לקבל מצמחונות. אין לך שום בסיס להגיד שצמחונות היא תזונה בריאה ברגע שבבשר יש כמה וכמה ויטמינים שאין להשיג אותם באופן טבעי אם לא בבשר.. אתה מנסה להכריח אנשים לראות שצמחונות זה בריא תפסיק למלמל פה שטויות על זה שזה בריא,ולהביא קשורים לכל מיני כתבות.זה לא בריא. אגב,בקישור של כללית-הם לא המליצו על צמחונות,הם פנו להורים שהילדים שלהם החליטו להיות צמחונים,ונותנים להם טבלת תזונה לחיים כמה שיותר בריאים למי שחיי ע"פ צמחונות ולא מוכן לאכול בשר. אני לא אומרת שאתה מדבר שטויות או משהו כי זה מה שאתה מאמין בו אבל אתה לא יכול להסית אנשים נגד אכילת בשר. כמו שאתה רוצה לחיות ע"פ העקרונות שלך,אז אחרים גם הולכים לחיות לפי העקרונות שלהם. אז דיי לנסות לשכנע אנשים שלהיות צמחוני זה טוב,ושלא לאכול בשר זאת בחירה.
 

One Echoe

New member
בואי נצמד לעניין.

אני לא אומר שבגלל שאני מאמין שצמחונות היא דבר בריא היא דבר בריא, אני אומר שצמחונות היא דבר בריא ואני מביא לכך סימוכין והוכחות. לעומת זאת, עדיין לא הבאת שום הוכחה למה שאת אומרת. זה שיש לך חברות לא בריאות לא אומר שצמחונות היא לא דבר בריא, זה אומר שהן לא אוכלות נכון. צמחונות היא הגדרה ע"פ שלילה, בצמחונות אומרים מה לא לאכול, ולא מה כן לאכול. את כל המרכיבים שגוף האדם צריך אפשר למצוא בצומח, וכנראה שחברות שלך לא מקפידות על תזונה נכונה. יש גם המון אוכלי בשר לא בריאים, עם מחסור בברזל (אנמיה), או מחסור ב-B12, זה בסך הכל אומר שהן לא אוכלות נכון - לא שאי-אפשר לאכול נכון. הלאה: אשמח אם תפרטי לי איזה "ויטמינים חיוניים" אני מפסיד בכך שאני לא אוכל בשר. אני מסכים איתך שאם היו בבשר דברים שלא קיימים בצומח, לא היה לי בסיס להגיד שתזונה צמחית היא דבר בריא, אך אין זה המצב: הדבר העיקרי שיש בבשר הוא חלבון - דבר שאפשר להשיג בקלות בשילוב של קטניות ודגנים. למעשה, אכילת בשר נתפסת כדבר לא בריא - ולא צמחונות, שלפי הקונצנזוס המדעי היום (למשל, בקישור שהבאתי), היא דבר בריא ואף יותר בריא מאכילת בשר. לגבי קופת חולים כללית, אם היית קוראת את החוברת היית רואה שהם דווקא כן ממליצים. למשל, הם כותבים בחוברת: "הידע שנצבר על הקשר בין צמחונות ובריאות הוא רב ביותר. מחקרים נעשו על הקשר בין צמחונות למחלות לב, סרטן, השמנה, אוסטאופורוזיס, סוכרת ועוד. בגיל הצעיר נחקר הקשר בין צמחונות לגדילה והתפתחות, הריון והנקה, דרישות תזונה בספורטאים ועוד. סיכום המחקרים, או חשבון ה'עלות-תועלת', מראה שהכף נוטה לטובת הצמחונים, ובגדול." בקיצור, צמחונות היא דבר אפילו יותר בריא מאכילת בשר, וכל אחד שמעוניין להפסיק את הסבל של היצורים התמימים האלו יכול לעשות כן, בניגוד לשטויות שכתבת.
 

תומע79

New member
../images/Emo34.gifיש לי סיכום לכל העניין.

אתה פשוט לא בסדר במוח. זה אשכרה שטיפת מוח כל העניין שלך.. עשה מה שטוב לך ובוא נסיים את הבולשיט הזה כאן. מי שרוצה שיאכל בשר,ומי שלא,שלא יאכל.
 

נשמת

New member
אני אפילו לא אטרח לקרוא

אני רק אומר שהנקודה שלך ברורה (השקעת די מאמצים ע"מ להבהיר אותה) ובעולם חופשי שכזה, כל אחד רשאי לבחור את בחירותיו ולחיות את חייו. עדיין לא יצא חוק שמונע אכילת בשר, ולכן האלטרנטיבה הזו פתוחה לכולם. הצגת את עמדתך בעניין, ואני בטוחה שחבר'ה כאן מכירים אותה מהסביבה שלהם. מי לא מכיר לפחות אדם אחד צימחוני, שיצא לו לשאול אותו על טיב אורח חייו בשל כך? כולנו. ולכן הדיון הזה אין מקומו כאן, או לפחות להתפתחותו. כל צד הבהיר את שלו. [וסתם טיפ, תקרא קצת על שרשרת המזון] שבוע טוב לכולם, שמרו על עצמכם מהחום הכבד
 
../images/Emo85.gifגיל , חמוד

בוא אני אספר לך סיפור קצרצר עד לפני שנה הייתי צמחונית במשך כמעט 8 שנים מסיבות בריאותיות ועל פי המלצת כל הרופאים שהייתי אצלם לביקורת שגרתית חזרתי לאכול בשר. אל תטיף שצמחונות היא דבר בריא כי זה נורא נורא תלוי באדם אני מבחינה בריאותית לא יכולתי להמשיך לקחת רק ברגל וכל מיני ויטמינים כי זה לא הספיק לי לגוף הייתי אנמית נורא וזה כבר גבל בסכנה.. אז לפני זיוני השכל הבאים תחקור טוב טוב מה שאתה מטיף פה לאנשים תודה יומטוב ושבוע טוב
 

שחוררר

New member
יאללה איתך!!!!!!!!!!!!!!!!!

כל פעם, בכל פורום, בכל יום, בכל מצב... משדל אנשים לצימחונות. עם כל הקישורים המוכנים מראש שלו וההדגשות ממש כמו הכתבות ב"לצמחונון" שהוא קורא כל בוקר. מה אתם תגיד לי!? סוג של כת?! איך נפטרים מכם, רק תגיד לי איך!!!!!!!!1 אוי ואיך שחכתי. האטימות, כמה אטימות!! ובהודעה הבאה אתה תמשיך לטחון תשכל. כמה מרגש, "מציל האומה מבשר" בדרך חברס, תיהיו מוכנים ואל תיכנעו. זה לא שווה את זה לא בשביל להיות רזה לא בשביל להתאים לשום מקובלות חברתית ובטוחחח שלא לבריאות טובה. שלא יעבדו עליכם.
 
רק לידע כללי

אני צמחונית כבר 9 שנים והכל בסדר איתי, ועשיתי בדיקות דם.. לא חסר לי כלום.
 
אז לך יש גוף חזק.

הגוף שלי התחיל להתפרק אחרי 5 שנות צמחונות. לא הייתי יכולה לקום ממיטה בלי לחטוף סחרחורת, מכל מכה קטנה נהיו לי שטפי דם ענקיים והשיער שלי התחיל לנשור, בעיה שלא הייתה לי בכלל עד אז, וזה לא הסתדר עד היום. הגוף שלי נהרס באופן בלתי הפיך. מי שמעדיף להרוג את עצמו כדי "להציל" 2 וחצי תרנגולות, שאם הן לא ישכבו בצלחת שלו הן ישכבו בצלחת של השכן מהקומה למטה, פנאן.
 
תודה:)

יש לי נשירת שיער, אבל יש לי מאז שאני זוכרת את עצמי וזה בד"כ נפטר אחרי שאני גוזרת קצוות. ומכל מכה כן יש לי שטף דם.. אבל אני לא יודעת אם זה קשור ובכל מקרה זה לא דבר שמפריע לאורח החיים שלי. חוץ מזה לא חסרים לי ויטמינים, לא ברזל, לא B12 לא כלום..
 
למעלה