לעזאזל! הלך המסלול בכוכב יאיר!

שחרלרט

New member
S12 זה צמיג מוטוקרוס לאדמה חולית

ובוץ,וקצת קשה להשוות אותו לאנדורו קומפטישן כי הם מיועדים לתואי קרקע שונה.
 

enigo

New member
זה שהחברות דופקות את העובדים זו

בעיה אחת, אבל למה שהטבה במס הכנסה תצטרך לממן את זה? במקום שהמעסיק ישלם 15,000 (נגיד) + 1000 ש"ח החזר נסיעות + ~5,000 ש"ח בזכויות סוציאליות, הוא משלם עכשיו 11,500 לעובד + 3,500 לחברת ליסינג/דלק ורק 3,500 ש"ח לזכויות סוציאליות. מי יעזור לעובדי ההיי-טק עם התואר השני במדעים מדויקים לעשות חשבון פשוט ולראות שדופקים אותם? ואז בסוף הם באים בתלונות כשלמדינה נמאס לממן את כל זה...
 

dagant

New member
../images/Emo45.gif אקטיב, עיקר הנהנים מהפרצה זה

חברות הליסינג והחברות המעסיקות. אנחנו נהנים בקטנה
 

פ ו כ י

New member
גם בצבירת זכויות הפנסיה העובד נדפק

מאחר והתוספת הזאת אינהחלק מהיסוד
 

enigo

New member
לא יודע מה איתו, אבל אני בעד...

יש לך בעיה עם זה? או שאתה חושב שזה דווקא הגיוני שפועל נקיון ישלם מס על החזר הנסיעה באוטובוס שהוא נוסע איתו לעבודה, ומי שנוסע במאזדה 3 מהעבודה יקבל פטור על 2/3 מהעלות? ברור לי למה אתה מתנגד שיגעו לך בכיס, אבל אני רוצה לשמוע אותך אומר (לראות אותך כותב גם הולך) שזה הוגן...
 

a c t i v e X

New member
אם כבר אז לבטל את המס על החזר

הנסיעות. לקחתי רכב כי לא היה הגיוני שאני מוציא 1000 שח בחודש על רכבת ומקבל בנטו רק חצי בחזרה. ועוד צריך להחזיק טוסטוס בתור רכב נוסף. עדיף היה לי רכב כדרך להגיע לעבודה וכהטבה. מה הבושה להגיד הטבה? כואב? זה לא רוסיה פה. מעסיק שמציע אופציה כזאת ומשלם גם 3500 שח לליסינג וגם את הדלק, מגיע לו "כל הכבוד". במקום זה היה יכול לשלם לעובד רק את הנסיעות שלו. לי אין יותר מדי פקקים לעבודה. המרחק גדול יחסית והדרך פתוחה. אז לי זה שווה. אם למישהו לא שווה אז שלא ייקח. ב25K ש"ח לשנה אני לא יכול לקנות ולהחזיק רכב מקביל. רק הדלק קרוב לסכום הזה.
 

enigo

New member
כן, כואב להגיד "הטבה"

סליחה, מה שכואב זה "הטבה מפלה" - אם כל עובד יכל להנות מהטבה כזו אזי טוב ויפה, אבל זו הטבה רק ברגע שהשכר עובר תחום מסויים, ורק אם המעביד מוכן לשחק במשחק הזה. שווה לך להחזיק רכב בשביל הנוחות וכי ההוצאות יוצאות נמוכות יותר? מעולה. למה בדיוק מגיע לך זיכוי מס על זה? המעביד רוצה לתת לך הטבה? אין עם זה שום בעיה - אבל תשלם בבקשה מס על המשכורת שלך, ולא משנה אם אתה מקבל אותה בשקלים או בליטרים בנזין, בדיוק כמו כל אחד אחר במדינה וכל שווה-כסף אחר שאתה מקבל מהמעביד (למה על מתנות לחג צריך לשלם מס ועל אוטו לא?). לגבי ביטול תשלום המס על נסיעות לעבודה בכלל - יש בזה משהו, אבל אז נכנסים למדרון שהאוצר לא מוכן להכנס אליו - מה עם בגדים (הרי חליפת השלושה חלקים לא ממש משרתת אותך כשאתה מבשל או רוכב, נכון?), ומה עם הוצאות על הקייטרינג לארוחת צהריים (הרי בבית היית מבשל לבד - יותר זול ויותר בריא)? בקיצור, כדי להמנע מבג"צים כל שני וחמישי על כל הוצאה אפשרית שידרשו שתוכר במס הוחלט באוצר פשוט למסות את הכל. הכי צודק? לא יודע, אבל זה המצב.
 

SOLO TREKKER

New member
המגזר המדובר משלם כל חודש למס הכנסה

סך של משכורת ממוצעת במשק. המגזר המדובר הוא מגזר יצרני, שמביא לכניסת דולרים למדינה (בעיקר אילו שעובדים בחברות אמריקאיות, שכל המשכורת שלהם זה דולרים שזורמים לארץ מארה"ב). לא נותנים לנו מתנות - לוקחים מאיתנו יותר מאשר רוב רובה של האוכלוסיה, ותרומתנו לכלכלת המדינה ולמאזן התשלומים שלה גבוהה מזו של רובה המכריע של האוכלוסיה. =================================================== "אם אי אפשר לעלות עם האופנוע - עלה ברגל. אם אין אחיזה - תנעל קרמפונים" ===================================================
 

enigo

New member
ו...

אף אחד לא אמר שזה מגזר לא יצרני, אף אחד לא טען שהם לא משלמים מס באופן כללי ואף אחד לא מערער על תרומת מקבלי משכורות גבוהות לכלכלת המדינה. כל זה עדיין לא מצדיק הפליה לטובה בתחום המיסים של החלק הנ"ל באוכלוסיה. תהפוך את זה איך שאתה רוצה, אבל העובדה שמשלמים מס רק על שליש מעלות הרכב האמיתית היא הטבה שאינה מוצדקת במקרה של מי שהרכב משמש אותו אך ורק לנסיעות פרטיות (וכן, נסיעה לעבודה היא נסיעה פרטית).
 

AVNER XR

New member
אבל אניגו למה לא?

את מי משרת הליסינג את השכבה הכי דפוקה בארץ (שכבות הביניים) לעשירים תמיד יהיה לעניים יש עמותות לרוב ו/או אין באפשרותם להחזיק רכב . אז צדק אל תחפש גם לא בביית משפט כי הכל נמדד היום בכסף גם שם לצערנו. אז המדינה הרי חולבת מאיתנו 14 מיליארד שקל בשנה רק מהיטלים שונים בתחום הרכב ,אז מה קרה שיתנו הטבה אחת שגם עליה אתה משלם ומבחינת המדינה מה היא מפסידה בדיוק על ההטבה בהנ"ל כלום מכמה סיבות: 1.ירידה בכמות המכוניות החדשות. 2. פגיעה באחוזי האבטלה עם הפלטות אלפי עובדי חברות הליסינג לשוק . 3.המשך לסעיף 1,גם המיסוי וגם רמת הבטיחות במכוניות הישנות (לא מסכים עם לה דיוק )מכוניות ישנות בטוחות פחות 4.חזרה לצי עוד יותר ישן היות והרכבים יוחזרו לליסניג ולא כל העובדים יוכלו לרכוש מכונית חדשה 5.רמת הזיהום תעלה עקב המכוניות הישנות שוב חזרה לתשובה של לה דיוק.
 

enigo

New member
אתה טועה כמעט מכל כיוון אפשרי...

מהבחינה הפילוסופית/עקרונית: אם אתה חושב שצריך לצ'פר את מעמד הביניים, אז בבקשה - למה רק את אלו שבמקרה עובדים במקום שנותן רכב? עידודים, חיזוקים, תמיכה ושאר ירקות צריכים לבוא באופן ישיר - לא דרך השארת עיוותים וחורים בחובות הרגילים שנוגעים רק לחלק מהאוכלוסיה. זה כמו לתקן שלדה עקומה ע"י הכנסת עיוות למזלג... עכשיו לגבי העובדות: 1. תראה לי בבקשה עובדה שתומכת בטענה הזו. עד עכשיו כל העובדות שראיתי (ובדקתי את העניין לעומק) מגלות כי בניגוד לתחושת הבטן, תופעת הליסינג לא הגדילה כהוא זה את כמות כלי הרכב הנרכשים בארץ בשנה. הביקוש, מפתיע לגלות, קשיח למדי בסך הכל. אם אקטיב לא יסע ברכב חדש - יסע מישהו אחר. 2.לא עובדים בתחום הליסינג אלפי אנשים. התופעה לא תעלם לחלוטין וכל מי שמוכן לתת הערכה הגונה ולא הערכה אפוקליפטית-ממניעים-ברורים מדבר על צמצום של כ-25% בממדי ה"רכב צמוד". במקרה הגרוע יפוטרו כמה עשרות אנשים, לא יותר. 3.מכוניות ישנות אולי בטוחות פחות (נכון ככלל אצבע, לאו דווקא ברגע שמשווים למכוניות ליסינג), אבל מכיוון ש-1 לא נכון, גם זה לא רלבנטי. 4.חפש בגוגל מחקר שעשתה חברת דן אנד ברדסטרייט (ובטח טעיתי בשם...) לגבי תופעת הליסינג. החברה האלו, חברה מוכרת ומוערכת מאוד בעולם, טוענים כי תופעת הליסינג גרמה דווקא להזדקנות צי הרכב הישראלי. אתה חושב שלך יש נתונים או יכולת אנליטית טובים יותר מלהם? 5.מכיוון ש-1 לא נכון, גם זה לא נכון. אבל תוסיף לזה שעם הירידה בכמות האנשים שלא משלמים ישירות על הדלק תרד גם הנסועה ותקבל אפילו בונוס של פחות זיהום ופחות צפיפות על הכבישים. מי יודע, אולי אפילו נראה שלטי "פול מכוניות" תלויים במתחם ההיי-טק בהרצליה פיתוח...
 

dagant

New member
חייב להסכים שוב

הטענה של פיטור עובדים זו טענה מגוחכת. לי יש דרך מאד פשוטה להוריד את האבטלה לאפס - בא נעשה עבודות יזומות של דברים שאף אחד לא צריך, וכולם יהיו מועסקים... שורה תחתונה, ברגע שעיוות המס (ממנו נהנות בעיקר החברות המעסיקות ובעלי חברות הליסינג) יבוטל, הכנסות המדינה ממיסים יעלו, וזה ייאפשר (ע"פ התכנית הרב שנתית) להמשיך להוריד את שיעורי מס ההכנסה לכולם, לא רק לעובדי ההי-טק. הגדלת ההכנסה בעקבות זאת, תיצור ביקוש למוצרים אמיתיים ותגדיל את הצמיחה במשק (בניגוד למוצרים שמקורם בעיוות, ולא תורמים לצמיחה) ואת זה אני כותב בתור בעל רכב ליסינג
 

dbug

New member
../images/Emo45.gifenigo לא נותר לי אלא

להסכים עמך.אין לי כח לחזור על הנימוקים אבל מנית פחות או יותר את כולם.הגיע הזמן לסגור את הפירצה של הליסינג ואני אומר זאת בלי שום מניעים של קנאה.
 

ה ט ו ח ן

New member
אקטיב,

לגבי מה שאני בעד ונגד, קרא את תגובתי ל LE_DUKE. אבל אובייקטיבית לצערי האוצר צודק. הנימוק היחידי שאני יכול לחשוב עליו הוא: "מדוע לעצמאיים יש הקלות במס על רכב ולי לא
". זה עדיין לא מנמק מדוע אני צריך לקבל הטבה ששכיר אחר לא מקבל. מי יתן ולחברות הליסינג יש לובי מספיק חזק כדי למנוע את הגזרה. שמאלמרט והירשזון ראוי שידעו שכמה עשרות אלפי עובדים ממורמרים לא יטיבו עימם בבחירות הקרובות.
 
והלש"ביה שבנו שם זה חלק משמירת הנוף

נכון ? גולם שמן. יש שם גם המון מטיילים בשבת על השבילים המסומנים של החברה להגנת הטבע. סתם מפות לא מעודכנות. המסילה רוצה שזו תהיה שמורת טבע כי, כזכור לך, יש לה זכרונות לא נעימים מאחת הגבעות שם והיא רוצה למנוע מצב שבו ובאיזשהי סיטואציה, אם היא פעם תחזור לרכב, היא תזומן לגבעת קולרגולת.
 

ה ט ו ח ן

New member
../images/Emo2.gif מפות לא מעודכנות ../images/Emo35.gif

לא נראה לי. לא יודע מה מניעי המסילה, אני רק טענתי שהוא/היא צודק ואכן זו שמורת טבע.
 

kombizi

New member
וחולות חלוצה זאת לא שמורה?

שמורת טבע מוכרזת לך אם זכרוני אינו מטעה - לא היה אכפת
 
למעלה