לעזאזל! הלך המסלול בכוכב יאיר!

ה ט ו ח ן

New member
ברגע שהעסק יהפוך

לשוק חופשי באופן מלא, כמובן שמה שרלוונטי יהיה מי אשם בגרימת הנזק. בשום מקום לא טענתי אחרת. לעניין השכן הפושע, ברור מאליו שמי שגר באזור שמסוכן יותר לפריצות, צריך לשלם יותר. ואגב, אנו נהנים לנפנף בעובדות שב 70% מהתאונות עם רכבים נגרמים באשמת הרכב. אבל אני בטוח שאם ינתחו את התאונה מעבר למי אשם, יגלו שלעיתים יש לרוכב רשלנות תורמת. כלומר בהרבה מקרים בהם הרכב מוכרז כאשם, יתברר נניח שהדו"ג אשם ב 20%. 20% אלא ילכו כמובן לטור החובה של הדו"ג ..... זה הניתוח שנכון לעשות.
 

enigo

New member
זהו, שכל סיבת ההעלאה היא שיקולי

"שוק חופשי" - האופנוענים גובים X כסף, לכן צריך לגבות מהם X (+עמלות+אגרות+עוד קצת כסף בשביל המשכורות של המנהלים) כסף. הרי אין להם מה לעשות - הם חייבים לשלם...
 

ה ט ו ח ן

New member
זה כמובן מצב אבסורדי,

ולא לזה שואפים (לדעתי). תסכים איתי שכרגע אופנועים לא מכסים את הנזק לו הם אשמים.
 

enigo

New member
לא מסכים

והקטע הוא שאף אחד לא יכול להסכים - כי אין נתונים בדוקים ואמינים. אם אתה רוצה ממש להתפלפל, בא נכניס למשוואה גם זמן אבוד בשל עומס בכבישים וכסף שהולך בשל בעיות בריאות שגורם זיהום האוויר העודף של המכוניות, נראה מה יוצא. ד"א, לא ברור לי מדוע אתה עושה הבדלה בין קטנועים לאופנועים בנפח של עד 400 סמ"ק על בסיס היותם "כלי תחבורה" בלבד. אם אין הבדל בסיכון לא צריך להיות הבדל בביטוח (ובמיסים - ויכול להיות שבתחום הזה יהיה שינוי בקרוב. ששש....)
 

dagant

New member
שוב את עושה קצת סלט

עומס בכבישים וזיהום אויר הם לא דברים שמכוסים ע"י ביטוח ולכן אל תוסיף אותם למשוואה. אם המדינה רוצה לעודד דו"ג, שתעביר את זה בחוק, ותסבסד את הביטוח/מסים/לא יודע מה, אבל זה לא בסמכות המפקח על הביטוח (שד"א כבר קיבל ביקורת ממבקר המדינה על זה שהמכוניות מסבסדות אופנועים)
 

enigo

New member
מי הכניס לביטוח?

הוספתי למשוואה הכללית, זו שהמדינה צריכה לראות, למשל, כשהיא מחליטה אם צריך לתמוך במגזר מסוים.
 

dagant

New member
../images/Emo45.gif כל העניין פה הוא רגשי לחלוטין

וחלק מהאנשים מדברים מתוך בורות: א. קיים הסכם חצייה שלפיו בכל תאונה בין רכב קטן (לדוגמא אופנוע) לבין רכב גדול (לדוגמא מכונית), ישלם הביטוח של הרכב הגדול, חצי מעלויות הביטוח של הקטן. החצי הזה לא נלקח בחשבון עלויות הביטוח, כלומר הטיעון שהרכב הגדול גורם יותר נזק, כבר נלקח בחשבון. ב. האוצר תומך בהחלת השתתפות עצמית מוגדלת לאופנועים, מוטה אין לך ויכוח איתם פה - אבל יכול להיות שהתוצאה תהיה ניפוח של התביעות, מה שיעלה את הפרמיה... ג. מוטה אם לא שמת לב, אחד מהדברים שהרפורמה הכניסה זה דיפרנציאציה, כלומר שזקנים יישלמו פחות. הטיעון שהאוצר דואג לחברות הביטוח הוא מוטעה אמפירית : ביטוח החובה לרכבים ירד בכ 40%! בארבע השנים האחרונות, בעיקר בשל רפורמות שביצע האוצר. מישהו מכם עצר רגע לחשוב מדוע ביטוחי האופנועים נמכרים בפול ולא ישירות ע"י חברות הביטוח? להזכירכם הפול מבטח רק נהגים שאף חברה לא מוכנה לבטח... בקיצור, אמרתי את זה כבר קודם, כולנו יודעים שהסיכון של מי שרוכב רק בשטח הוא קטן יחסית, אולם בשל היקף הרוכבים הקטן, לא שווה לאף חברה להוציא פוליסה מיוחדת לרוכבי שטח. הפתרון הוא בתיקון לחוק הפלת"ד שבו יוגדר כלי רכב, ככלי שעיקר ייעודו הוא לנסיעה על כביש. כך נוכל לעשות ביטוח תאונות אישיות שייכסה אותנו, ולא נהיה עבריינים בלי ביטוח חובה
 

enigo

New member
וחוק החציה הזה, הוא מיושם?

למיטב זכרוני, המידע שנמסר ב-8 אמר שלא...
 

dagant

New member
ד"א האוצר שכר חברה

חיצונית, שתפקידה הוא לנתח את נתוני הפרמיות והתביעות, והמלצתה היא שפרמית אופנוע ממוצעת צריכה לעמוד על כ 10K ש"ח! זה נובע גם מסיכון גבוה, אבל גם מתביעות סרק וכן מכך שהכיסוי של הביטוח הוא אדיר (כמעט בלתי מוגבל) אחד מתפקידי הדיפרנציאציה הוא להקטין את מס' תביעות הסרק (מי שתובע יישלם פרמיה יותר גבוהה)
 

enigo

New member
ומה היתה השאלה ששאלו את אותה חברה?

כי כמו בסקרי דעת קהל - השאלה יכולה לקבוע לפעמים את התשובה.
 

yoavb24

New member
תוכיח

אני קראתי, מפי אנשים אמונים, שהסכם החציה לא מיושם. אם אתה טוען אחרת, אולי תביא הוכחה? אחרת זה סתם דיון סרק בו כל אחד אומר את מה שנראה לו ונדמה לו. וכן, אני נוטה להאמין למי שכתב אחרת בפורום 8 בגלל הכרות עם פועלם בתחום.
 

34TK

New member
כן אך שים לב לגבי...

היחסים באחוזים בין סך כל הרכבים שאינם דו"ג בארץ לעומת הדו"ג כמות התאונות עם הרוגים,פצועים קשה,בינוני וקל. תערוך תחשיב פיצוי קח בחשבון שישנם אנשים שיהיו מאושפזים גם 5 שנים כולל אין ספור ניתוחים ,טיפולים,עזרים תומכים ולבסוף הם יעברו למה שנקרא" אישפוז יום ראש" אמנם הם בבית כל יום אך מה שלא רואים "מהצד" שלנו זה שאנשים אלו צריכים ליווי צמוד של בין 3 שעות ביום לערך עד ל24 שעות רצוף 7 ימים בשבוע 365 ימים בשנה. (זה כולל גם אנשים משותקים מי פחות ומי יותר). רובם של המטופלים שהזכרתי אינן כתוצאה מתאונת אופנוע\קטנוע. רובם הם הולכי רגל ,תאונות עבודה,מכוניות ,משאיות וכל מה שאפשר לבטח ב"ביטוח חובה". וגם אז לאחר ש"ניפינו" את משתמשי הדו"ג אשר נפגעו רק כ 20% (משוער בלבד לפי מה שאני ראיתי ושאלתי) "אשמים בתאונה. זאת אומרת שכל השאר נפגעו כתוצאה של רכב אחר שפגע בהם. וזו השאלה הכי בעייתית ,=למה אני צריך שהביטוח חובה שלי ישלם על טעות של נהג אחר? = אם מישהו פגע בי עם רכב שהביטוח שלו יופעל ,נשמע הגיוני לא? רק שבארץ גם אם סמיטריילר ונהג עם 96 הרשעות קודמות(הרשעות לא קנסות=וואחד עבריין) החליט לקטוף אותי עדיין הביטוח של האופנוען ישלם. אך כאשר ישנן תאונות בין מכונית למכונית אז מי שבוחני המשטרה מוצאים אשם ביטוח החובה שלו ישלם !!! כך שגם הפרמיה לא תעלה עם הפוליסה הבאה. מה שמביא להצעת החוק אשר יזמו חוסמי כביש החוף דלי המוח שכבודם במקומם מונח שאומר שאם נתבע את הביטוח על החלקה בכביש נשלם דמי השתתפות מפוצצים ,מה שאומר שאם לא נפצענו באופן שדורש טיפול רפואי כמו ניתוחים ושיקום ארוך טווח אז אולי לא נטבע סתם את חברות הביטוח. ביטוח דיפרנציאלי זה הפיתרון עד אשר לא יהיה מונופול לחברות הביטוח בארץ.
 

enigo

New member
תיקון טרמינולוגיה - הרשעה= קנס

אם קיבלת דו"ח ושילמת אותו (כולל דו"ח חניה באדום לבן, דו"ח על מאותת שבור וכן הלאה) זה נספר כהרשעה.
 

enigo

New member
מאיפה הבאת את זה?

הרשעה היא, בדיוק כמשמעותה בשפה העברית - עבירה בה נמצאת אשם, בלי קשר לעונש שהושת עליך. ושים לב שעל כל דו"ח כתוב שתשלום הדו"ח כמוהו כהודאה באשמה.
 

enigo

New member
כמו שאומרת ביתי הקטנה...

התלבלבת... אנחנו מדברים על הגדרות המשטרה, כפי שהן מצוטטות מדי פעם בעיתונות, בד"כ כשמשאית מעורבת בתאונה קטלנית ומיד מצטטים בעיתונות בטון מזועזע את מספר ההרשעות שיש לנהג. מה שהפנית אותי אליו הוא, כמו שאמרת, בכלל מחשבון לחישוב תעריפי ביטוח חובה ושם איזה טמבל החליף בין "שלילה" (כפי שמופיע בניסוח הגורמים למעלה) לבין "הרשעה" (כפי במופיע בראשי הטבלה למטה). תסכים איתי שזו לא ממש הגדרה משפטית מחייבת...
 

dagant

New member
מסכים - חשבתי שההקשר הוא של ביטוח

ולכן ההגדרה הנ"ל. ללא ספק הרשעה משפטית היא כפי שציינת
 
למעלה