ביש מזל לערן פעם 2 שהולך מנוע בתחרו

DAN TAL

New member
כלומר המידע שקיבלנו ,על פיו ערן

נפסל בהרשמה בגלל שינוי במנוע שלא דווח, קיבל אישור השתתפות על תנאי לא נכון? מוטה,תגובתך מראה כי אינך מבין את הבעיה. מושגים כמו "לתת בראש" כשאתה יודע ש"לתת בראש "יכול רק מי שסיים,להמשיך לבקש תרומות כמו עלות הקוסמטיקה וכדומה,מצביעים ל ד ע ת י ,על גישה לא בריאה לספורט הזה,גישה שמובילה למצבים לא נעימים. האתרים שהועלו כאן ,איך מכינים אופנועים למרוצים כאלו,הם הדוגמא מהם צריך לשאוב את הידע והמידע. מדוע גם היום ,רוכב ישראלי צריך להופיע אחרת לראלים בין לאומיים. כבר עברנו את השלב הזה. אביב ,נדב ורז עשו את זה אחרת. הלל ורז,עידו כהן ונהגים נוספים,מופיעים בדיוק כמו כל מתחרה מאיטליה,צרפת או ארה"ב. אף אחד לא מבקש הנחות או טובות. כולם כבר יודעים שכדי להתמודד עם הטובים,צריכים להיות כמוהם. מוטה אל תתבלבל,זה לא כיבוש החרמון ב-73 ע"י גולני,זה לא מבצע 'אנטבה' וזו לא חצית התעלה. ומצד שני זה גם לא 'שנור' יהודי למען הקהילה. כאן לא מתרימים את נפשו של הישראלי הפטריוט למען טובת ישראל,כי זה לא מסע הופעות של להקת כרמון ב-62,כדי שהגויים יראו שהישראלים המסכנים יודעים גם לרקוד. זהו ספורט מקצועי מהשורה הראשונה. מי שלא מבין ,מפנים ופועל על-פי הלך רוח זה,שלא יתפלא כשתבוא המציאות ותתפח לו על פניו. ספונסרים מוטה,יעדיפו תמיד להשקיע כספם אצל מקצוענים. כיוון שזה עסק ועסק צריך להרוויח. מלתקוע אופנוע באמצע המדבר,עם שתי תקלות יום אחרי יום,לא מלאת את הצד שלך בעסק.
 

mottacycle

New member
דני יש פה משהו שאתה מסרב לקלוט

השינוי כן דווח הרבה זמן לפני הראלי ולא התקבלה שום תגובה מהמארגנים ערן לא נפסל אלא הועלה קטגוריה למקצוענים עם הנפחים הגדולים והוא עמד בכבוד בקטגוריה זו. הכשל באופנוע החשמל - אני מוכן להתערב איתך (היות ולא בוצע שום שינוי בחשמל על ידינו) שהצמה המחורבנת של קטמ פישלה, או שהסלילים או כל דבר אחר שקשור באופנוע אבל לא קשור בכלל להכנה שלו. המנוע אין לנו מושג כרגע מה אירע באמת, למרות המתח אנחנו נחכה ונראה כשיחזור גם זה לא קשור להכנה של האופנוע בשום דרך אני מוכן לחתום על כך!!! והוא לא היחיד שפרש בגלל בעיות כאלו, כפי שכבר אמרתי היו רבים עם כלים חדשים שפרשו מאותה סיבה (כנראה שהיצרן לא הכין את הכלי כמו שצריך נכון?) כפי שהחברה מדווחים, תקלה זו סטנדרטית לחלוטין בשטח שם וגם בדאקר. ולידיעתך דן טל ידידי היקר המארגנים רוכשים כבוד והערכה רבה לערן על המאמץ השרידות ההשקעה והיכולת. וכשהצוותים יחזרו נדע עד כמה. מעבר לעובדה שהוא מטפל עכשיו בצוות ליוגב ומחזיר להם בריאות בעזרת הדיקור.
 

mottacycle

New member
ודני

מי כמוך יודע שיש הבדל מהותי שבין הרצוי למצוי וכסף אינו גדל על עיצים אם ערן היה מסיים בין העשיריה הראשונה (והיה לו סיכוי מצויין לעשות כן) אז מה היית אומר?
 

enigo

New member
לא כולם פטרהנסל, דנטל

הרבה מאוד מתחרים "פרטיים" מגיעים בעזרת כספי תרומות שונות ומשונות. אם אני זוכר נכון, היה רוכב אוסטרלי שהגיע לדקאר לפני שנתיים שלוש בזכות זה שכל העיירה שלו אספה כסף למסע. אני רע בשמות, אבל נדמה לי שזה היה קולדקוט (ששנה אחרי זה כבר היה חלק מהקבוצה הרשמית, אם אני זוכר נכון). לשים את ערן באותו סיר עם המקצועיים? לא לעניין. פשוט כי הוא לא מקצועי בהגדרה - זה לא העיסוק שלו והוא לא מקבל על זה משכורת. דווקא אתה, שאוהב לעקוב אחרי ה"פרטיים" בטח יודע שהגיעו למרוצי המדבר אופנועים פחות מתאימים, יותר ישנים ופחות מוכנים מהאופנוע של ערן. חלקם שרדו וחלקם לא, בדיוק כמו שקרה לאופנועים חדשים ומוכנים יותר מזה של ערן. האם ההכנה של היציאה של ערן לפרעונים היתה אופטימאלית? כנראה שלא (ורק בגלל שהדברים הללו אף פעם לא אופטימאליים). אבל מכאן ועד ההעלאה למוקד שמתבצעת פה הדרך ארוכה. עידו כהן הוא הדוגמא שלך? מי שיצא לפרעונים בשנה שעברה עם מנוע שעבר את הדקאר ומרוצים בארץ והיה ידוע שהוא "עייף" ובסוף ימיו? המנוע שקרס ביום האחרון (כי עידו לא היה מוכן להוריד את הרגל מהגז), כשעידו היה במקום הראשון? דווקא הוא? עידו שיצא לדקאר עם מכוניות שגמר להכין ימים ספורים לפני ההטסה לצרפת, ואפילו לא הספיק לנסוע עליהן נסיעת מבחן בארץ? אין לי מושג איך היו ההכנות של נדב ורז (אבל כן יש לי בבית חולצת "עזרו לנו לצאת לדקאר" שקניתי מנדב...), אבל כרגע אין בארץ ספורט מוטורי מקצועי. אין כמעט ספונסרים שעובדים על בסיס עסקי טהור, כמעט תמיד קשרי חברות מעורבים בעניין. אז לחלום זה טוב ויפה, אבל לקטול את מי שעושה את מה שהוא יכול כדי להגשים את החלומות שלו זה פשוט לא לעניין.
 
איפה אתה רואה פה קטילה אניגו?

יש פה שיחה ודיון על מה שחלק מהאנשים חושבים על הכנות למירוץ כזה או אחר, הכבוד על ההשתתפות לא נרמס ולא פחת. העובדה שבאמצעות נס כזה או מקרה אחר עידו כהן שרד מירוץ מסויים היא עובדה, אך ניסים לא קורים לכולם וכדאי לצמצם את התלות בהם (לא חושב?) ולשם הדיוק יש לציין כמובן שעידו כהן סיים בעיקר בזכות הצוות של סגל שפרש לפניהם והעביר להם בולמי זעזועים שכשלו (בעיקר בגלל שהמשולשים שנשאו אותם "שופרו"...) גם למרות שמגיע כבוד לרוכב ולתומכים בו על התעוזה, הרוח והיכולת עדיין ניתן לנהל דיון ער ולהביע דעות מבוססות יותר או פחות. ולסיכום אני אומר, לאני עדיין לא זז מדעתי שאופנוע משומש מאד שעבר כשל מנוע והסבה להגדלת נפח הוא לא הכלי האידיאלי ליציאה לראלי כזה. עם העובדה הזו אתה רוצה להתווכח? אדרבא - שטח את טענותיך...
 

enigo

New member
אני? מתווכח? מאיפה בא לך הרעיון הזה

לא חושב שערן או מוטה יטענו שההכנה שלהם היתה אידיאלית, או קרובה לכך. אבל הרושם שאני קיבלתי מהתגובות למוטה כאן הן אולי לא של קטילה, אבל בהחלט רמה מסויימת של זלזול. במיוחד בהודעה של דנטל שאליה הגבתי. קרא את התגובה שלי ושל דנטל ביחד, אני מגיב די בישירות על מה שהוא אומר שם, ולכן גם ההתיחסות לעידו (ונראה לי שדעתנו בנושא עידו זהה, ד"א).
 
אתה יודע בעצמך אניגו

היינו שנינו נוכחים בהשקה של הרכב של סגל, כמה זמן, השקעה והכנות הושקעו ברכב הזה. כנראה שלהכנה ולהשקעה הזו יש תוצאות.
 

enigo

New member
בעסה עם תפוז...

אם נסכם את ההודעה הארוכה ההיא - לא לכולם יש את היכולת הכלכלית של הילל. שנינו יודעים אילו סכומים הילל שם על התחרויות, ושנינו יודעים שאין הרבה שיכולים לשים סכומים כאלו בארץ. אז מה, נשאיר את הספורט המוטורי להילל ודומיו ונלך לשחק דוקים? לדעתי לא.
 
נדב ורז שיחקו אותה

יצאו לצרפת ב-99' כשרק בגדים לעורם וקיבלו שם שני 660 רפליקה מזוודים ומוכנים בשכירות מק.ט.מ. ואפילו לא יצא מאוד יקר - משהו כמו 18K ש"ח לכל אופנוע, כולל הזכות לרכוש חלפים ממשאיות החברה במהלך המירוץ. ואגב, לי בארון יש שש חולצות כאלה (ב-99' עוד האמנתי בפתגמים אידיוטיים כמו שלח לחמך
).
 

mottacycle

New member
ועוד נקודות

הציוד נגנב ממנו, הוא לא "איבד אותו" והציוד שלו הוא משלם עליו בגבנה או לא! וביוקר!! מכונאי קטמ אמורים היו להיות מסוגלים למצוא/לאתר את התקלה בלי בעיות מיוחדות אני בטוח שאם היו דורשים כסף ערן היה משלם. מעבר לכך יש את רוח הספורט שגם מחוץ לישראל ואולי אפילו במיוחד יכולה לעבוד, אני בטוח שכך היה. לערוץ אני רוצה לומר שהתקלה שגרמה למנוע לשווק בחרמון אילת ידועה וברורה ואפילו פשוטה- הבוכנה לא הוחלפה בזמן (אלפי ק"מ אחרי הזמן) והתפרקה. למה זה קרה? כי ערן לא מומחה גדול לתחזוקת ריסינג, והדבר לא היה מוכר לו. אני לא עקבתי אחריו, רוצה להאשים אותי? תאשים. הסיבה לקריסה הנוכחית? כבר נכתב על כך די והותר רק רוצה להזכירכם שה525 וה450 זהים לחלוטין במנוע מלבד הצילנדר והבוכנה. (עד כמה שאני יודע) כך שבירבורים סביב כמות מים/שמן/קרם שיזוף לא רלוונטיים חליק אתם אוסף קשקשנים טובים בדיבורים נסו גם ליישם את מה שאתם בקלות הבלתי נסבלת, פולטים לאוויר.
 
אפרופו קשקשנים ופליטות בקלות

נסה אתה ליישם את טכניקות הרכיבה וההטפות שאתה נותן פה ואולי באמת תרכב פעם כמו שאתה מדבר אתה מלך בקשקושים ואתה מתפלא וזועף על אחרים שגם? רק לך יש זכות לקשקש?
 

mottacycle

New member
מתוק כחומץ שכמוך

א אני בניגוד להרבה פה אומר רק מה שאני באמת ובתמים מיישם ומבצע, ודברים מנסיון אמיתי מעשי. (בדיוק מהמקום שדן טל אומר את דבריו) לא מנסה ולא חושב אפילו על הכשלת או קטילת אדם/רוכב זה או אחר בגין דבר זה או אחר. וכשאני חושב שאני חסר מידע אני לא מגיב, או ממליץ על אחר שכן יודע. ב. אני איני מטיף ואיני מטפטף, אני ממליץ, מעריך או אומר דברים שללא כל ספק לי אני בטוח שהם אמת ונכונים. ג. גם אני טועה לפעמים, דברי אינם חקוקים בשום סלע אבל לראיה, דברי עוזרים לחברים רבים בפורום הזה, לא זוכר שהזקתי פה למישהו. אבל לראיה אני הוצאתי אופנוע לראלי הפרעונים, וחוץ מדן (ידידי הטוב) ומזמן, אף אחד אחר פה לא עשה כן, אפילו לא קרוב. זה לא שאני צריך פה איזה גושפנקה או אישור ממישהו על משהו אבל האמת צריכה להאמר, וכמוה העובדות עמינו מצויין בשיטת הטלפון השבור, וההרים והעכברים. ובנימה אישית חביבי רכיכת אינדורו מצוייה בניגוד אליך חביבי, אני יוצא בדברי כשזהותי ידוע לכל. אני דן בסוגיות עם מי שהם מחברי גם מחוץ לכותלי הביטים וגם שמם אינו נסתר לעיני הצופים. אז אני קשקשן?? בוש לך
 
../images/Emo52.gif התנצלות

לאחר עיון נוסף בדברי ומקריאה של התגובות כאן, אני רואה לנכון להבהיר מספר דברים: ראשית, רוב הויכוחים כאן קצת חסרי טעם בטרם נדע בוודאות מה היתה התקלה ש"תקעה" את ערן. מנסיוני הדל, כפי שציינתי, מוטב להמעיט בשינויים ושיפורים הדורשים הבנה מעמיקה, ידע ונסיון מוכח. המכונאי ששיקם את האופנוע של גלוסקא מהטראומה בה לקה בראלי חרמון אילת, הוא אשר ביצע את ההגדלה. מהכרות אישית ומקצועית של אותו מכונאי דקדקן, אני יודע שיש לו הבנה מעמיקה, ידע ונסיון מוכח. אין לי ספק שהעבודה נעשתה על הצד הטוב ביותר וידוע לי כי שיקולי הגדלת הנפח היו כדי לעזור לכלי, הלא חדש ולא יותר מדי חזק, להתמודד עם הדיונות הט/תובעניות. נכנסתי לתצריפים שגלעד שזר בהודעותיו והבנתי שישנם לא מעט שיפורים מחויבי מציאות, כגון הגדלת כמות הדלק הנישא, שיפור הגורר בעקבותיו גם את הצורך לחזק את השילדה, מערכות חשמל שיתמכו במערכות הניווט ובתאורה, שיפור סינון האוויר לשם עמידות בפני כמויות חול ואבק אדירות וכיו"ב. מהתעסקות עם כל פרטים שהוזכרו, אני מסיק כלפי עצמי, שאם יום אחד אחליט לצאת לדאקר, אעשה זאת על אופנוע יעודי. ואני לא רוצה לשמוע את המשפט: "כן אבל כשאין מספיק כסף, יוצאים עם מה שיש"! כי על בשרי למדתי שיש דברים שאי אפשר לעשות אם אין מספיק כסף. כמו שלא הייתי מעלה על דעתי לצאת למרוץ אנדורו עם רפידות גמורות, גלגל סדוק או ללא מגפיים. אני שב ומדגיש כי לא היתה שום כוונת זדון בדברי, אני יודע שגלוסקא התכונן רבות לתחרות, אני חושב שחבריו עשו רבות למענו ואני יודע שנושא הגדלת הנפח נעשה במוסך מקצועי ואיכותי. אני ממליץ בחום להשאיר את פרק הסקת המסקנות לערן ולצוות המקצועי שסביבו. ראשית בגלל שלנו אין מושג איך הם התכוננו לראלי, שנית, לא ידוע לנו איזו תקלה גרמה לפרישתו ושלישית, הביקורת שלנו (גם כשהיא מכוונה טובה) ממש מצליחה לעצבן את כל המקורבים אליו, אשר מצפים מאיתנו להטות כתף ולפרגן במקום לזרוק רפש ולעצבן. שיהיה לכולם חג סוכות שמח
 
לא כל כך פשוט

ולו רק בגלל שנכון להיום אין דבר כזה "אופנוע יעודי לדאקאר". כלומר - יש אופנוע יעודי לדאקארים הקודמים, קוראים לו 660 רפליקה, מפלצת של 220+ ק"ג עם קיבולת של 45 ליטר דלק ומהירות מירבית באיזור ה-200 קמ"ש, מתאים למירוצים של 1,000 ויותר ק"מ ליום במהירות ממוצעת של 120 קמ"ש בלי אתגרי ניווט ועם טווח בין תידלוקים של 350 ק"מ. הדאקאר היום קצר יותר (עד 900 ק"מ ליום), איטי יותר והרבה יותר מורכב מבחינת ניווט, מגבלת הק"מ ירדה ל-250 ובכלל - הרבה יותר אינדורו ממה שהתרגלנו ולשינוי הזה עדיין לא מייצרים אופנוע מתאים. אז הברירה המתבקשת היא לשפר אופנוע אינדורו ויש כמה סדנאות שעושות את זה לא רע - תבדוק ברשימת המתחרים של 2006 - רובם עשו את זה על אופנוע אינדורו מוסב (וגם אלה שלא - הסיבה העיקרית לכך היא שק.ט.מ. פשוט לא מספקים שרות אלא ל-660 רפליקה)
 
מזלך שלאנשים יש זיכרון קצר, דן

חזי עלון חצה, אמנם, את קו הסיום בפרעונים ב-93' אבל הוא ורונן הרן לא באמת התחרו בראלי ההוא
בלי להמעיט, כמובן, מיכולתו והישגיו של חזי - גם לרבין זה יותר הצליח בסיבוב השני
 

DAN TAL

New member
גלעד,בוא נאמר שחזי לא 'התחרה'

פחות מ ערן גלוסקא,או פחות ממה שהוא התחרה בפריז-'קאר. תחרות ברמות האלו ,היא ענין די יחסי. היראלים היחידים שיצאו ממש להתחרות היו אביב,נדב ורז. כל ישראלי אחר הרי יוצא כדי 'לסיים'. ב-93 חזי זינק עם כולם ועבר את שער הסיום ביום האחרון. מה זה לדעתך?
 

hananlv

New member
תפתח את גיליון מוטו שסיקר את

הראלי הזה - על פי מה שכתוב שם זה הרבה מעבר ללא התחרה וכל המוסיף גורע.
 

45degrees

New member
הכנת אופנוע למירוצי מדבר היא

משימה מסובכת ומורכבת מאוד. מעטים יכולים לבצע משימה כזו באופן מושלם. אחת הבעיות המרכזיות היא קודם כל להבין את כל מה שצריך להכין באופנוע ואז להתחיל לבצע באדיקות כל סעיף. יש אתר אינטרנט של חברה צרפתית שמכינה אופנועים לדאקאר מזה המון שנים. פעם קראתי שם מאמר גדול ושלם על הכנה של XR650 לדאקאר. הכתבה ליוותה את הכנת האופנוע על פני מספר חודשים טרם המירוץ. לא סיפור פשוט בכלל. כפי שהובן מהאתר - הסבירות לסיים עם אופנוע סטנדרטי היא קלושה. למשל - מערכת האוויר באופנוע סטנדרטי אינה מסוגלת להתמודד כראוי עם כמויות החול והאבק שיש במירוצים האלה, ולמרות כל תשומת הלב למערכת היניקה - 90% מהפרישות עקב תקלות מנוע באופנועים בפאריז דאקאר הן בגלל חדירת חול למנוע. מצד שני - איך אפשר לנהל בפורום דיון ראוי על הסיבה לתקלה ככה מרחוק ללא ידיעה שלמה של כל ההכנות שבוצעו באופנוע ושל הסיבות לתקלה? מנחשים ואז מגיבים בניחוש על ניחוש? זה לא רציני
 
למעלה