ביש מזל לערן פעם 2 שהולך מנוע בתחרו

חביבוס

New member
../images/Emo26.gif אכן יש תמונה והדגשה שכזאת

דן, עדיף שלא תפתח פה דיון שכזה.. נראה לי שאם כן, יהיה פה שמח... על מה הוא רכב שחצה את הפריז-דקאר? גם הכנת אותו?
 

DAN TAL

New member
כשמכינים אופנוע ברמה של הKTM450

למשימה שכזו,צריך להבין,להפנים וגם לתלות כרזה גדולה בסדנה כדי להזכיר. "החוליה החלשה בכל הפרויקט,היא הרוכב". מינמום נגיעה באופנוע. רוכבים בודדים יגעיו למעטפת הביצועים של האופנוע. על כן הדגש הוא האמינות. באופנועים האלו,מה שיוצר במפעל,תמיד יהיה טוב יותר לצרכים האלו ,ממה שתוכל להכין. מי שנתל עצות אחרות-הטעה, מי שלקח את העצות האלו ופעל על פי הן ,טעה.
 
וואלה!!! דן טל, אתה מלך!!!

צודק במליון אחוז, מילה במילה. הקונפיגורציה המקורית של אופנוע דוגמת ה 450 תמיד תהיה טובה יותר מכל פתרון אחר. ונכון כל מה שאתה אומר על כל מי שמייעץ אחרת.
 
לא בטוח, דן

אני, למשל, מתחבט עכשיו בעניין מערכת החשמל - התקנתי היום קיט סטטור תלת-פאזי 270W כולל מיישר זרם וחיווט עד למצבר - עד כאן הכל בסדר. עכשיו הבעיה - התאורה 35W המסכנה של ה-525 עפה לטובת זו של האדוונצר (שני פנסים, 55/60W כל אחד) - מה אתה אומר, החיווט של המערכת המקורית יחזיק את העומס הנוסף?
 

mottacycle

New member
לא!!!

גם ככה הצמה עשויה בצורה מצחיקה דקה ומגוחכת, שלא לדבר על עודף טפשי של כבילים אבל זה בגלל תקנים אירופים. ופה אני חולק על היצרן ועל דן טל, לא כל המקורי עדיף הוא!! הצמה בנויה ל4-6 אמפר DC לא נומינלי כאשר 60W הם 5 אמפר בפועל לפעמים קצת יותר (לא תמיד בדיוק 60W) מה שאומר סיכוי רציני להתחממות הכבלים הינמסות הבידוד וקצרים, נתקים ובלגן שלם. לדעתי הקיט הזה אמור לבוא עם צמה תחליפית, ואם לא, שווה להכין צמת משנה בעלת כבילים עבים יותר 1-1.5 קוודרט. לא לוקחים צ'אנסים!!! תזכור שמה ששרד חזק באופנוע של ערן אלו התוספות צמה שהתקנתי לו למכשור ניווט כשמערכות חשמל סטנדרטיות בכלי הפסיקו לעבוד מערכת הניווט המשיכה לתפקד כרגיל.
 
יש צמה תחליפית

מהסטטור החדש דרך המיישר למצבר - זהו. מה שסוכם כרגע זה למשוך כבל נוסף מהמצבר לקופסת פיוזים במסיכה וממנה להוציא כוח לצרכנים בפרונט - תאורה, ICO, ספר דרך, GPS, איריטראק וסנטינל. יתר הצרכנים (מאוורר, צופר, סטרטר) ימשיכו לעבוד על הצמה המקורית.
 

mottacycle

New member
מצויין! החלטה נכונה.

השתמש בכבל לפחות 1-1.5 קוודרט אני לא בטוח שלא כדאי אפילו 2.5 קוודרט כולל כבל ניפרד מינוס שחור (פלוס אדום!) שים בית פיוז אטום (בערך, כזה עם מכסה)פיוז 10A לא יותר. כשאת הזוג חוטים אתה מוביל בתוך שרוול בד קרמי שזור נגד חום. אם אתה רוצה אשלח לך חתיכה אבל מה שיש ברשותי קצת קוטר עבה בשביל שני כבילים בלבד. (לא שזה מזיק
) בהצלחה ודווח
 

חרגול1

New member
לא עדיף להשקיע עוד כמה שקלים,

ולהתקין פיוז חצי אוטומט? בזמן מרוץ להתחיל לחפס, להחליף, כאב ראש, בזבוז זמן וכו'. חצי אוטומט, לחיצה קטנה והכל עובר. ועוד משהו, לאור התקלה של חזי במערכת החשמל, לא כדאי לו להכין צמה ספר לכל מערכת החשמל? (מהסיפור שלך עשה רושם שגם המכונאים של KTM לא מצאו את הבעיה).
 

חרגול1

New member
כל עוד עובר שם חשמל, אז זה יכול

להתאים. צריך להחליף את כל הבית פיוז. (גם ככה עושה רושם שאתה הולך לבצע שינוים במערכת החשמל). כידוע לי ישנם פיוזים כאלה לפחות מ-6 אמפר ומעלה. (סביר להניח שיש גם פחות).
 

enigo

New member
רגע רגע... היסטוריה!

האם אני חולם או שדנטל אמר באותה הודעה את המילים ק.ט.מ ואמינות, בלי יחס שלילה בינהן?
 
בפאריז דאקאר חזי רכב

על רייסינג 525 סטנדרטי לחלוטין - השינויים היחידים באופנוע עצמו היו, למיטב זכרוני, החלפת קפיץ אחורי לקשיח יותר, התקנת מאוורר ורגליות רוכב רחבות, מיכל 30 ליטר ומושב מתאים.
 
../images/Emo127.gif אכן כך צריך לצאת לראלי

מנסיוני הדל, יש למעט ככל האפשר בשינויים ותוספות. אינני מתכוון לשיפורים "קוסמטיים" כגון רגליות רחבות או מדבקות ססגוניות. אינני רואה שום סיבה לקרוא תיגר על מהנדסי היצרן בעלי המשכורות השמנות. כאשר אלו מתכננים את האופנוע הם לוקחים בחשבון כל כך הרבה פרמטרים, שלנו אין אפילו מושג אודותם. רוצה אופנוע חזק יותר? קנה 525. רוצה תאורה חזקה יותר? נסה לעבור למערכות תאורה עצמאיות (על הקסדה). כל נסיון לשנות את ה"חבילה" מפר את האיזון שהמהנדסים תכננו ופוגע בסופו של דבר באופנוע. הרי מי שמגדיל נפח מנוע, לדוגמא, לא חושב על שינוי כמות נוזלי הקרור שתוכננה? או אולי אף כמות השמן? ומה עם המצמד? וה- CDI? ואם כבר האופנוע יותר חזק, האם לא יהיה נכון גם לחזק את מערכות הבלימה שלו? וכך הלאה... השיפורים יכולים להיות מאוד מוצלחים ולפעמים הם אפילו עובדים מצוין עבור רכיבת סופ"ש או תחרות מקומית. הבעיה מתעוררת כאשר הכלי מגיע לתחרות קשה וארוכה ובעומסים שאף אחד לא בחן עם השיפורים. שם, כל הפרה קלה באיזון הכולל באה יותר לידי ביטוי. אני מאוד מעריך ומחבב את גלוסקא. קודם כל כי הוא בן אדם. מעבר לכך אני מעריך מאוד את ההתנהגות הספורטיבית שלו, את כושר הניווט של, את נחישותו... ועכשיו גם את האומץ שלו! אחרי שמהנוע שווק חיים בראלי חרמון אילת, הייתי מתקן את המנוע ומוכר את האופנוע. לא הייתי מעיז לצאת עם אופנוע כזה לפרעונים, בטח ובטח כל עוד לא נודע מקור התקלה המדויק. באופן אישי, לא נראה לי שהייתי אפילו יוצא לראלי בקנ"מ כזה על אופנוע בן יותר מאלפיים ק"מ (רק כדי לוודא שהכל תקין), אבל זו אולי סטייה אישית שלי.
 

DAN TAL

New member
ערוץ צודק ויותר מכך.וכאן מגיעה

בעיית הגישה עליה דיברתי,מגיעה ועוברת כחוט השני בהכנת הפרויקט הנ"ל. האחריות כלפי הספונסרים,קהל הרוכבים הישראלי {אותו רתמת מוטה, כמעט בכוח לפרויקט},דעת הקהל בחו"ל{להגיע עם מנוע לא חוקי לתחרות,לאבד ציוד של המארגנים,תקלות מכניות חוזרות ונשנות . מוטה,בלי משים אתה אפילו באת בטענות למכונאי KTM הרישמיים על 'עצלנותם' והתגאת ב'חוצפה הישראלית' שאיפשרה לכם לפנות למכונאים האלו ועוד. הסיבה שאני מכבס את הכביסה הזו בחוץ,היא שחשוב לדעתי,שהביקורת הזו תישמע בכל מקום רלוונטי ,לטובת ההמשך של כולנו.
 

DAN TAL

New member
את העיקר שכחתי-ובעקבות כל מה

שכתבתי למעלה,צריך להיות יותר מאחראים וספורטיבים,צריך להיות כמעט מושלמים כדי לשאת את כל כובד המשקל של האחריות הזו,אלא אם {וכאן זה חשוב},אלא אם אתה יוצא על חשבונך המלא ובשקט מוחלט. או אז,תעשה מה שאתה רוצה.
 

mottacycle

New member
דני מאיפה אתה מסיק שהמנוע לא חוקי

תגיד ירדת מהפסים??? זהו מנוע 510 תקני לחלוטין של ריסינג 525 המורכב/שודרג מחלקים מקוריים בלבד של KTM ערן הצהיר על השינוי במנוע מראש, מספיק זמן כדי לתת למארגנים לקבוע לו את הקטגוריה את התנאים ואת המסמכים אם צריך שהוא יארגן הכל היה ועדיין חוקי למהדרין טבין ותקילין רד מזה דני, אתה שופך מי ביוב על מבצע שהוכן כדבעי על פי הנהלים החוקים והדרישות של המארגנים ושל הFIM כעובדה, ערן והאופנוע נתנו בראש להרבה רוכבים, ולא רק לאלו שפרשו. אופנועים חדשים ומשופצרים ממנו קרסו התפרקו ופרשו. מה לעזאזל השטויות שאתם מעלים פה, תגידו השתגעתם לגמרי. זה שהאופנוע לא חתיך כמו אלו הבאים מאירופה זה רק עיניין של תקציב (בעיני הוא היה מספיק יפה) אם היית נרתם גם אתה ותורם את עלות הקוסמטיקה היית הרבה יותר מבורך מאשר העשן הסמיך שאתה מפריח כאן בחייך תתעשת ותראה מקצועיות. אתה מדהים אותי
 
למעלה