../images/Emo127.gif אכן כך צריך לצאת לראלי
מנסיוני הדל, יש למעט ככל האפשר בשינויים ותוספות. אינני מתכוון לשיפורים "קוסמטיים" כגון רגליות רחבות או מדבקות ססגוניות. אינני רואה שום סיבה לקרוא תיגר על מהנדסי היצרן בעלי המשכורות השמנות. כאשר אלו מתכננים את האופנוע הם לוקחים בחשבון כל כך הרבה פרמטרים, שלנו אין אפילו מושג אודותם. רוצה אופנוע חזק יותר? קנה 525. רוצה תאורה חזקה יותר? נסה לעבור למערכות תאורה עצמאיות (על הקסדה). כל נסיון לשנות את ה"חבילה" מפר את האיזון שהמהנדסים תכננו ופוגע בסופו של דבר באופנוע. הרי מי שמגדיל נפח מנוע, לדוגמא, לא חושב על שינוי כמות נוזלי הקרור שתוכננה? או אולי אף כמות השמן? ומה עם המצמד? וה- CDI? ואם כבר האופנוע יותר חזק, האם לא יהיה נכון גם לחזק את מערכות הבלימה שלו? וכך הלאה... השיפורים יכולים להיות מאוד מוצלחים ולפעמים הם אפילו עובדים מצוין עבור רכיבת סופ"ש או תחרות מקומית. הבעיה מתעוררת כאשר הכלי מגיע לתחרות קשה וארוכה ובעומסים שאף אחד לא בחן עם השיפורים. שם, כל הפרה קלה באיזון הכולל באה יותר לידי ביטוי. אני מאוד מעריך ומחבב את גלוסקא. קודם כל כי הוא בן אדם. מעבר לכך אני מעריך מאוד את ההתנהגות הספורטיבית שלו, את כושר הניווט של, את נחישותו... ועכשיו גם את האומץ שלו! אחרי שמהנוע שווק חיים בראלי חרמון אילת, הייתי מתקן את המנוע ומוכר את האופנוע. לא הייתי מעיז לצאת עם אופנוע כזה לפרעונים, בטח ובטח כל עוד לא נודע מקור התקלה המדויק. באופן אישי, לא נראה לי שהייתי אפילו יוצא לראלי בקנ"מ כזה על אופנוע בן יותר מאלפיים ק"מ (רק כדי לוודא שהכל תקין), אבל זו אולי סטייה אישית שלי.