ביש מזל לערן פעם 2 שהולך מנוע בתחרו

yaronyz

New member
ביש מזל לערן פעם 2 שהולך מנוע בתחרו

ת.כואב הלב עד לפרישה המאולצת הביא כבוד לישראל בהצלחה בפעם הבאה
 

mottacycle

New member
צריך להבין

ערן מוכשר ספורטיבית (היה אלוף הולנד בג'ודו במשקל בינוני או כבד למשל) בעל כושר מעולה, חזק מאד, נחוש ותחרותי מבין בתזונה, ברפואה סינית, אפילו בנפשו של אדם במידה מסויימת מבין במחנאות, ניווט, הישרדות, ימאות, ועוד דברים רבים אבל בכשרון טכני (מכונה, ואפילו טכניקת רכיבה) הוא קצת חסר, ולכן הוא זקוק לתמיכה ועזרה בכך ולשם כך אנחנו המגבים שלו קיימים לצידו. ערן סטאריק ואני ניסינו לעשות את המיטב שיכולנו כדי להוציאו הכי טוב שניתן וכך גם היה נראה בעת צאתו. בשטח קורים דברים, הכלי והרוכב עובדים קשה בטרוף הריכוז מופנה לדברים אחרים, במיוחד במצבו. ודברים שהוא אינו מודע להם קורים, קורים תהליכים כאלו שאם לא צופים ומגלים אותם בזמן אמת הם הרי אסון, הרי צרות. אולי אני לא אמור לעשות כן, אבל התור מי שליווה את ערן כל הדרך ומי שהכין/שיפצר לו את האופנוע, בכל זאת אני לוקח על עצמי מידת האחריות להלך הדברים ו/או לתוצאה הסופית לדעתי כיום, היתי אמור להיות שם כדי לפתור ו/או למנוע את שכיחות התופעות הללו. מה שהפריד ביננו למעשה, הם 20 אלף ש"ח מחורבנים, וחוסר מוטיבציה אמיתית שלי להשיג אותם. ובזה אני מרגיש אשם מקווה ששנה הבאה תהיה לי הזדמנות לכפר על עוונותי אלו...
 

חביבוס

New member
מוטה, אתה בסדר אתה

משתתף בצערך אני לא כל כך מבין איך זה קורה, האם להגדלת הנפח יש חלק בזה? אני מקווה שערן בסדר, אני בטוח שהוא מאוד מאוכזב אני עכבתי כל הזמן אחרי הדיווחים וממש הופתעתי לשמוע את זה, בכלל לא חשבתי שמנוע פשוט יכול ללכת ככה.... מקווה שבפעם הבאה תהיה שם, הוא גם צריך להיות שמח שזה קרה לו עכשיו ולא בפריס דקאר כי אז הוא היה ממש אבל ממש מתבעס ( ואני לא מדבר כלכלית ).... אני מקווה ששנה הבאה תהיו יותר מנוסים ותוכלו לבדוק את המנוע לפני... בהצלחה בשנה הבאה... אני אהיה כאן לעקוב...
 

mottacycle

New member
בנוגע ל"הלך מנוע"

כרגע לא ברור לנו לגמרי מה זה אומר!! יש סברה שבמגרת המאמצים האקסטראודינרים שעמד בהם האופנוע בטח בחולות הוא רתח ומן הסתם יצאו מים ערן ודאי מילא נוזל מחדש, אבל אולי לא ניקז אוויר כפי הנידרש (אולי, זו רק סברה) מה שמשאיר בועת אוויר סביב הצלינדר /ראש איזור זה רתח מחדש ופרץ את אטם הראש, כך שמים משפריצים החוצה דרכו. אין מים בשמן לא חסר שמן מהוראות שנתנו לו, הוא לא ממשיך לרכב ו/או לנסות להתניע אם יש משהו שמסתמן כקריטי מכיוון המנוע וזאת כדי למנוע נזק נוסף (יש לו כבר נסיון עם זה לצערו) זהו זו רק סברה, ואנחנו ממש לא יודעים במדוייק מה קרה נשמע ונדע זאת לכשיצאו בני ישראל השוהים, ממצרים.
 
ניקוז אויר שממלאים מים ? ?

איך בדיוק נעשית הפעולה של ניקוז אויר שממלאים מים ? אני בכל אופן חשבתי שממלאים מים וזהו הקטע של ניקוז אויר בפעם הראשונה שאני שומע... אז איך בדיוק עושים את זה ? (מדובר על מילוי מים כאשר האופנוע מונע ? ועם תוספת טיפה גז ?.. )
 
במצב רגיל, כאשר מוסיפים מים

אחרי רתיחה למשל, אין שום צורך לעשות ניקוז אויר, ניקוז אויר עושים כאשר ממלאים מערכת קירור ריקה.
 

DAN TAL

New member
מעודי לא נתקלתי במצב בו המערכת

נדרשה לניקוז אוויר. לאחר ריקון מוחלט של מערכת הקירור מנוזל,כל שיש לעשות הוא להקפיד על ביצוע בשני שלבים. אחד הכנסת נוזל עד לגובה פית המקרן,התנעת האופנוע,{סיבוב קצר עוזר להברחת המים ממקום כילאם,מילוי מים נוסף במקום האויר שהיה במערכת וסיבוב בדיקה ,כשלאר מכן בודקים אם המקרנים חמים באותה מידה. במידה ויש טרמוסטט במערכת,צריך להמתין להתחממות המים עד לטמפ' פתיחת הטרמו'. יש מערכות בהן מד חום המים נמצא במקום בו עלולה להכלא בועת אויר גדולה ואז לא תהיה קריאה נכונה של חום המים. לישה ביד של צנרת הגומי,משחררת כל בועה שנשארה. סיפור "בועת המים סביב הצילינדר", כסיבה אפשרית לחימום האופנוע,היא השערה חסרת ידע ונסיון במערכות הלא. כמו גם התלת האשמה ברוכב.
 

hananlv

New member
ב KTM זה מאד פשוט

על הרדיאטור הימני ישנו בורג קטן - פותחים אותו וממלאים מים עד שהם מתחילים לנזול החוצה מהפתח הקטן.
 
מוזר מאוד... לי לפחות..

אני פעם ראשונה שומע על זה... ועוד על הבורג בצד ימין של הרדיאטור ב ק.ט.מ..... נו טוב...
 
לצערי... ולצער רובנו..

רוב הישראלים אוהבים להשאיר לעצמם מזכרות וכל מה שקשור לספר רכב או לכל דבר שמגיע ואתה מקבל עם הקנייה מהחברה אנחנו דואגים להשאיר אצלנו ולא להעביר לקונה הבא...
 

kombizi

New member
לדעתי יש גם בורג על

מכסה הצילינדר המנקז את האויר
 

D u k a s

New member
קובי צודק.

יש בורג על הצילנד ליד פתחי הפליטה לניקוז אויר
 

mottacycle

New member
אכן כן שני ברגים

אחד תחתון ואחד עליון והניקוז הוא תהליך לא ארוך ו/או מסובך אבל צריך לעשותו נכון זה באופן כללי לגבי ניקוז אוויר במערכת של ריסינג
 
זה רק ספורט...

בפורמולה 1 קבוצות שמשקיעות מיליונים עם המכונאים הכי מנוסים נתקלות בבעיות טכניות..ראה אלונסו במרוץ הלפני האחרון
 

DAN TAL

New member
מוטה.הבעיה היא עקרונית.

תקלת פאטלית במנוע{בפעם השניה בזמן קצר,}וקריסת מערכת החשמל,הן סימפוטומים של הבעיה העיקרית והיא בעיית גישה. גישה לכל הנושא. אם תרצה לפתח את הנושא בפומבי,אמשיך.{זה עלול להיות נוקב} . גילוי נאות-בראלי הפרעונים של שנת-93,{בדיוק לפני-13 שנים},חצה XR650L,רכוב ע"י חזי עלון{שלימים גם סיים את ראלי פריז-דקאר},את קו הסיום עם -0 תקלות. ללא בעיה מכנית אחת. האופנוע הוכן על-ידי{במימון של חזי} ותודתו של חזי עדיין מתנוססת במשרדי כתמונה גדולה וממוסגרת של יזי על הXR חוצים את קו הסיום ,כשחזי {בכתב ידו} הוסיף "ראלי הפרעונים-1993 XR650 - אפס תקלות".
 

a c t i v e X

New member
רז הימן עשה לא מעט ראלים אפריקאים

בתוצאות והישגים יפים, ע"ג 620EGSE KTM ללא שום הכנות מלבד מיגונים ומיתקוני מים וניווט. כשהוא היה חוזר איתו הוא היה רוכב עליו לעבודה וחזרה -120 ק"מ ביום. ובסופ"שים היה משתתף איתו במרוצי האנדורו של העמותה/ראלים ישראלים. ככה במשך 5 שנים. יותר מ100 אלף ק"מ. רק פעם אחת הוא נתקע בכביש עם פיקאפ שנשרף. יש כאלה שהם פשוט טובים מראש. היה לי התענוג להיות עם כלי כזה במשך 6 שנים. מה תגיד על זה?
 
למעלה