האגזוז הכפול של CR250F

TShavit

New member
בלי להכנס לעצם הדיון...

(הנושא "מי חידש יותר" מצריך כתבה ארוכה מאד), עצם העובדה שיצרן מסויים גדול במיוחד ובעל יכולת כלכלית לא הופכת אותו אוטומטית לחדשני, מתקדם או אחראי לפריצת דרך. כדוגמה עכשווית ראה איפה יונדאי בעולם כיום. שלושת יצרני הרכב הגדולים בעולם הם ג'נרל מוטורס, פורד וטויוטה, שלושתם בזכות דגמים עממיים ועם מעט מאד חדשנות וקדמה טכנולוגית ברזומה. טל
 

DAN TAL

New member
טל,ודאי שלא.אבל אם ליצרן היצרן

הלכאורה 'גדול ' יותר,יש ברזומה כמה וכמה יצירות מוטוריות שמזמן נכנסו ל'הול אוף פיים',{בכל קטגוריה} ואותו יצרן 'גדול',יכול לרשום על שמו כמה וכמה רבי מכר ספורטיבים ,כנראה שכספו ויכולתו המוגדלים,מגיעים בזכות היותו מצטיין ולאו דווקא,או לא רק בגלל כמויות. עכשיו,אם אותו יצרן הנ"ל,משקיע בחזרה את כספו כדי להמשיך להצטיין,אני מסיר בפניו את הכובע ופותח עבורו את דלתות ליבי.{מה שקשה מאוד לעשות עבור בני אדם}.
 

MexMex

New member
הפוך דן, הפוך...

אם יש יצרן קטן (וכמה כאלו עולים בראשי), שיצירותיהם נכנסים לאותו היכל קדוש של יצירות מופת, זה הרבה יותר מרשים, לא? M.
 

lucca227

New member
מאחר ואנחנו בפורום שטח

אז אומר לך את דעתי בתחום השטח: המונושוק האחורי של ימאהה (84' אם אינני טועה) מהווה לדעתי את קפיצת המדרגה המשמעותית ביותר עד כה ביכולת אופנועי השטח. נושא מעניין, ושווה דיון בפני עצמו.
 

TShavit

New member
פספסת בעשור...

המונושוק הראשון הופיע ביצור סדרתי בדגם 1975 של ה-YZ250, לאחר שלפני כן הופיע בגרסאות המירוץ הרשמיות של המפעל החל מעונת 1973. הקטע המעניין הוא שזה בכלל לא היה פיתוח של ימאהה, אלא של איזה בלגי שאף אחד לא זוכר אותו היום. הוא הציע את המיתלה האחורי שפיתח לסוזוקי והונדה, שלא התלהבו, ורק אז הגיע לימאהה, ב-1972. עוד פרט פיקנטי: האיש שקיבל עבור ימאהה את ההחלטה ללכת על המונושוק היה טורסטן הולמן, אקס-אלוף העולם, שהיה אז משהו כמו מנהל תחום המוטוקרוס בימאהה ולימים מי שהקים את חברת Thor המוכרת לכולנו - ראשי תיבות של Torsten Hallman Original Racewear. טל
 

ikelner

New member
ד"א

מה ההבדל שם בהספק הסופי בין השניים? זה נראה ממש כמו איזה חצי סוסון סה"כ, ובשביל יצרן אגזוזי אפטר מרקט לעומת אגזוז מקורי זה בטל בשישים. קח את כל יצרניות האגזוזים האמריקאיות ותראה שכל האגזוזים שלהם ל CRF (כפול או בודד) מוציאים משמעותית הספק גבוהה יותר. לקוח פוטנציאלי שמשקיע מאות דולרים רוצה לראות את ההבדל, ואכן אני חושב שאקרפוביץ' לא נחשבת לפופולרית בקרב ה MXים.
 

kramberg

New member
סאונד, הסאונד הוא מה שחשוב

במיוחד בעקבות התקנות המחמירות של ארה"ב, סף רעש נמוך ו-SPARK ARRESTOR נהיו חובה במרוצי שטח (לא במוטוקרוס)
 

ikelner

New member
אז מה...

אם המקורי עומד בתקנות הרעש, צריך להיות יותר צדיקים מהאפיפיור? ומי ישלם, בנון?
 

45degrees

New member
סתם כדי להיות קטנוני

האקרא מוציא טיפה יותר כוח עם פחות רעש לא? זאת אומרת שאם הוא היה מגיע לאותה כמות רעש הוא היה מאפשר יותר כוח. עם זאת, ניתן לראות שהסעפת של הונדה קצת יותר טובה בסל"ד הבינוני מהאקרא. ה TRADE OFF ברור לא?
 

TShavit

New member
ברור? בכלל לא.

תלוי למה אתה קורא סל"ד בינוני. האקראפוביץ' מפגין יתרונות - קלים אמנם - באזורים מסוימים מ-6,000 ומעלה. אנחנו מדברים על אופנוע מוטוקרוס 250 ארבע פעימות, כן? כזה שבכלל לא מכיר סל"ד מתחת ל-6,000... טל
 
למעלה