האגזוז הכפול של CR250F

amitexc

New member
ישנה שמועה שאומרת

שהונדה עשתה את הצעד הזה ע"מ להוציא פטנט על שני האגזוזים. כמו עם צינור הבלם הקידמי... וכשבאמת הAMA (מסיבות לא ממש ברורות
) יגבילו את הרעש או WHAT EVER אז להונדה יהיה יתרון עד שיותר להשתמש "בפטנט" הזה. בכלל הונדה טענו שבעקבות שני האגזוזים מאחור נוצר איזון אופטימלי... ונכון שכל רוכבי המבחן שרכבו על הכלי לא הבינו על איזה איזון הונדה מדברת...
 

TShavit

New member
פטנט על שני אגזוזים??

ומה יגידו הוסקוורנה? שלא לדבר על החבר 45? נו באמת. טל
 

DAN TAL

New member
KTM620.לא פניתי אליך אישית בשום

שלב בשרשור. אם בחרת לקבל תגובה שלי באופן אישי,עשית זאת על אחריותך בלבד. 2-רוב המגיבים- קחו נשימה נוספת. אם תקראו טוב את השרשור,תשימו לב שמי שלוקח את הענין באופן אישי ומגיב מהרגש,זה אתם. התשובות שאני משיב,הן טכניות לחלוטין. אנסה לנסח תגובה מסודרת. האופנוע הנ"ל,רגיש למפלס שמן הגיר.זה כשלעצמו,לא מוגדר תחת ההגדרה 'תקלה' ובטח לא סיבה ל'ריקול'. הענין דורש מבעל האופנוע,תשומת לב נוספת. רכיבה עם מפלס שמן נכון{גובה בורג המדידה},לא גורמת לתקלה. הבעיה מתחילה בכך שאין 'רזרוות' שמן. כך שרוכב שלא מקפיד על מפלס נכון במשך זמן רב,גורם לבלאי המדובר. לרוכבים 'מזניחים' או ה'לא מקפידים',מומלץ למלאות כמות שמן נוספת וע"י כך לצלוח את פרק הזמן שבין ההחלפות ללא צורך במילוי נוסף. ההמלצה הזו הומלצה ע"י 'פרסישן קונספט',שהם החברה המריצה את אופנועי 'הונדה' במרוצי המדבר בארה"ב. כלומר. מי שנכנס רגע לראש היפני יבין ,שמבחינת היצרן{הונדה},אין מצב בו רוכב מפעיל את אופנועו עם מפלס שמן נמוך מהמומלץ על-ידו{היצרן}.לכן התקלה ,מבחינתו{היצרן},אינה קיימת. אם בנוסף לכך,כמות האופנועים התקולים,אינה מגיעה למספר מסוים{אותו היצרן החליט על סמך נתונים שאינם בידי,או בידכם},אזי אין סיבה להכריז על 'ריקול'. הנושא נדון בעבר באחד מהמגזינים וצוין באופן מפורש{ע"י העיתונאי שחקר בנושא},שעל פי הידוע להם מהתמצאותם בשוק, התופעה המדוברת,אינה בגדר 'בעיה גורפת'. בנוסף. הונדה לא יצרה מעולם אופנועים לנישה הזו. זה הליין הראשון והנסיון כולל ה'פיד בק' מהקהל,מצטבר ויצטבר. זאת לעומת יצרן כמו KTM או הסקוורנה שיש להם נסיון של עשרות שנים בנישה הזו. ואפילו מול יצרן כמו ימהה שמתמצא בשוק הנ"ל כבר כ-20 שנה. לדעתי וגם לדעת עיתונאים רבים בכל המגזינים,סדרת ה-X של הונדה מוצלחת מאוד ואפילו מרשימה ביותר ביכולת לפגוע 'בול' במרכז המטרה ,בנסיון ראשון. ניתן לראות בברור 'לקיחה אישית' של אנשים מסוימים את ההצלחה הזו של הונדה בנישה החדשה לה. כרגע,גם ה-250 וגם ה-450 -X נוגשים חזק במכירות של שאר היצרנים וכובשים לעצמם שם ומקום. עיתונאים מסוימים ציינו אפילו,ש"הם לא היו מצפים לפחות מהונדה".
 

KTM 620

New member
נניח לרגע בצד את עניין האישי או לא

אישי למרות ששרשרת ישירות לתגובה שלי. מהיכן הבטחון שבעלי האופנועים רכבו עם מפלס שמן נמוך מהנדרש אם היצרן לא טרח לבדוק את האופנוע המדובר ופשוט בחר שלא להגיב. האם יתכן שאין מרווח בטחון כלשהו של מינימום,מקסימום בגובה מפלס השמן? עם כל הכבוד ל-"פרסישן קונספט" הם עדיין לא גוף רשמי שווה ערך ליצרן שצריכים להיצמד להמלצותיו. המלצה/דרישה מסוג זה צריכה להגיע ישירות מהיצרן במידה וידוע על רגישות כזו או אחרת באחת ממערכות האופנוע. ונניח לרגע שעניין ה-60cc נכון והיצרן מודע לכך ,הרי הוא לא יצהיר ויפרסם זאת עכשיו, אחרי שהדגם כבר קיים בכמויות לא מבוטלות מפני שיגיעו כל בעלי האופנועים שסבלו מכשל זה בעבר טרם הפרסום וידרשו את כספם עבור הוצאות התיקון בעקבות הכשל, ובצדק. הוצאה כספית לא מבוטלת לחברה ופגיעה קשה באמון הלקוחות. האם רכיבה לאורך זמן בשיפועי צד או במעלה ההר צריכה להרתיע בעלי CRF ? הטענה היא שפשוט לא מגיע שמן לאזור העליון של הגיר גם כאשר המפלס "נכון", אז הנכון הופך בעצם ללא נכון. אי המצאות חלקים נדרשים במלאי לתיקון אותו הכשל מצביעה על ביקוש רב לאותם החלקים, שזה לכשעצמו צריך להדליק נורה אדומה אצל היצרן. מחסור בחלקים=דרישה. דרישה לאותם החלקים=כשל ואפשרות לקריאת ריקול. משוואה מאוד פשוטה. מדוע בדופי"ם של KTM גם אחרי רכיבה ממושכת עם כמות של 350cc שמן גיר ואף פחות, במקום 700-800cc מכיוון שמחזיר השמן של הקראנק נפרץ ובעל האופנוע שם לב לחוסר השמן רק בזמן החלפת השמן, ועדיין הגיר לא מחזיר את נשמתו לבורא עולם? אולי איכות חומרים זו התשובה? כנראה שבמקרה המדובר הונדה פשוט הגיעו לנקודת האל חזור מבחינתם ומעדיפים להתעלם או לתרץ ללקוחותיהם על פני לקיחת אחריות מלאה בעניין. בעניין הסטטיסטיקה אתה צודק לגמרי. אך אל תשכח פרט מאוד חשוב בעניין. כדי להיות חלק מסטטיסטיקה למטרת ריקול או כל דבר אחר אתה צריך להיות קודם כל חלק ממנה. ואם אתה לא רשום ולא מדווח ,או שהחליטו שהכשל באשמתך אז אתה פשוט לא חלק ממנה,ומכאן הדרך מאוד נוחה וקלה להתנער ולהמשיך הלאה ע"י הצגת רישומים כוזבים שאצלינו העסקים כרגיל. הייה בטוח שהמקרה כפי שתואר ב-DR לא נכנס לסטטיסטיקה ועוד רבים כדוגמתו. אופנועי הונדה טובים,נוחים,אמינים,ובהחלט ניתן לומר שגם נראים טוב, אך לא מושלמים.
 

MexMex

New member
אתה יודע מה אני לא מבין?

2 נקודות... הראשונה - כולה מדובר במכסה, אותו המכסה בו נמצא הבורג הסורר במיקום נמוך מדי. מה הבעייה היתה להוציא מכסה חדש (בטח שבטח אחרי שנת הדגם הראשונה בה התעוררה הבעייה) עם מיקום בורג "נכון" יותר? השנייה - על איזה איבוד שמן דן מדבר לא הבנתי...הרי מדובר בשמן גיר בכלל, שבמנועים האלו הוא בנפרד משמן המנוע.
M.
 

KTM 620

New member
אתה צודק לגמרי אך עדיין זה מהווה

בעיה עבור החברה. מכסה חדש (כלומר כמות שמן גדולה יותר) עם אותו המנוע ללא שינויים משמעותיים שווה ערך להודאה חד משמעית בכשל תכנוני של היצרן בשנת דגם קודמת. התוצאה לכך היא נהירה רבתית של לקוחות מודל 2005 בכל העולם אשר חוו כבר את הסימפטום על בשרם, ליצרן/מפיץ להחזר כספי ופיצוי עבור התיקון. שלא נדבר כבר על מקרים, באם קרו בזמן רכיבה בכביש הציבורי וחיי אדם קופחו כתוצאה מכך. מדובר כאן על לא מעט כסף ובעיקר פגיעה בתדמית ויוקרת החברה. לגבי שמן הגיר אולי התכוון דרך הנשם או מחזירי שמן שנפרצו, אך על כך אני חושב שמוטב כי דן יענה.
 

MexMex

New member
פעם שנייה שלהם...

אם אני לא טועה, זה היה בדגמים המאוחרים של שנות התשעים או המוקדמים של שנות האלפיים. הכלוב שעליו יושב פילטר האויר כמו גם פילטר האויר עצמו, היו מתוכננים בצורה לקויה, מה שגרם מצד אחד להריסת מנועים עקב חדירת אבק וחול, ומצש שני לPC לעשות ים כסף על כלובים מיוחדים שפתרו את הבעייה. גם אז לקח להם שנתיים שלוש להיפטר מהבעייה בדמות כלוב מתוכנן מחדש...ללא שום הודאה בכלל כי היתה תקלה. M.
 
פעם שלישית שלהם :

ב XR600 היתה תופעה של יניקת פרפר המשנק (צ'וק) אל תןך תא השריפה, דרך שסתום היניקה, כמובן,לאחר שהלה, שהיה עשוי יציקת אלומיניום, היה נשבר.הכשל היה בתכנון הפרפר והנזק שנגרם כתוצאה מכך היה גדול. גם אני חוויתי את התופעה הזו עם ה XR שלי כהוא היה בן פחות משנה. פניתי למנהל השרות של היבואן והוא התנער מן הענין בגסות רוח:"עברו שלושת חודשי האחריות.שלום" גם מיסבי ההיגוי באותו דגם היו הולכים תוך זמן קצר, מכיוון שהאופנוע היה מגיע (חדש) עם שכבת גריז כ"כ דקה על המיסבים, שהם היו מתיבשים ונהרסים. כזכור, שמן המנוע נמצא שם בתוך השלדה וגורם לחימום ראש ההיגוי וגו'. מיותר לציין שלא היתה כל הודאה מטעם היצרן בעניין הכשלים האלה. המשותף לשתי הדוגמאות הנ"ל הוא שניתן היה למנוע בקלות את התקלות הללו, עם היצרן היה מגלה מעט רצון לעשות זאת. אגב, את שתיהן פתרתי בעצמי בהשקעה של שעתיים עבודה: בניתי פרפר משנק מפחית נחושת, ואת מיסבי ההיגוי החדשים שהתקנתי גירזתי בנדיבות. זהו. כאילו....דה?.. אונדה?... חוצמזה, אכן יוצא להם מידי פעם אופנוע מוצלח.
 

MexMex

New member
דווקא יש אמת בדבר...

(כמה שאני יודע, בעירבון מוגבל). הונדה הוציאו איזשהו פטנט, טפשי לא פחות מהפטנט שהם הוציאו על הולכת צינור הבלם הקדמי. הפטנט הוא על אורך ועובי צינורות משתנה, או משהו כזה.. שוב, בעירבון מוגבל. M.
 

45degrees

New member
החבר 45 מעולם לא השתמש בשני

משתיקים, אלא בשני "דברים אחרים" שאופן פעולתם שונה.
 
הצחקתם את המריצה!!!!!

המריצות זה כל העולם רואה אותן ,זה משהו המריצות. אופנוע חחחחיייייייייייייייייייייייייייייייייייהההההההההההההההההה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
טוב נו, אני רואה שצריך להשתלט פה

על כל ילדי הדיטי, האבשלומים, הדנטלשביטים, זבי החוטם, המקסיקנים וצובעי האגזוזנים (שלא לדבר על און שכבר שלושה ימים ברצף לא תקע איזו אמרה גסה שהרגיזה חצי פורום והפילה מצחוק את החצי השני מלווה בתמונה מתאימה למי שאין לו כח לקרוא) אז תיזהרו! מעכשיו אני פה
 

DAN TAL

New member
מזייפים ולא יורים לכיוונים נכונים.

אני יכול להוסיף ולספר לכם על מותחן טימינג כושל בCX500 בשנים 79\80. או גלגשי"ם טימינג בסדרות הראשונות של מנועי הVF. אלו ועוד זכו ל'ריקול ' רישמי ועוד איך מ'הונדה'. זה לא הפריע לCX,ל VF שהפך לVFR,לXR600 ועכשיו לCRF,להיות לאופנועים בעלי משמעות בהיסטוריה ובעתיד של האופנוענות,תוך כדי רכישת קהל מעריצים,רוכשים ולהפוך את הונדה למה שהיא. כנראה שאתם מפספסים דבר או שניים.
 

amitexc

New member
איזה משמעות בהסטוריה

בדיוק? אם נהיה כנים אז דווקא לימאהה היו את רוב הפיתוחים בעלי המשמעות הגדולה... שילדת אלומניום ממש לא בעלת משמעות גדולה,כי אם כן אשמח לדעת על יתרונתיה. ולא אני לא גרופי של ימאהה...
 

DAN TAL

New member
עמיתקס.אינך יודע מספיק הסטוריה.

ולא רק זאת,אתה מסתכל על הענין הזה דרך עדשה מקומית מאוד. ישראלי שהתפתח מוטורית בישראל של שנות ה-80,מבחינתו DR600 זה אופנוע השטח הטוב ביותר והX250 המקצועי ביותר. וכן הלאה והלאה. מי שחי את ההויה הכלל עולמית,בעיקר האמריקאית,יודע שסדרת ה'אינטרספטור' {אופנועי ספורט של הונדה ,מבוססי מנוע V4},היו נותני הטון אצל רוכשי האופנועים. את האימפקט של הCX500,קשה יהיה להסביר למי שגדל על TSX50. אפשר רק לתת חריץ צר להצצה. תבדוק בבקשה,כמה CX500 יובאו לארץ בימי טרום איסור היבוא האישי{79 עד 82\3} תבדוק לעומתם,כמה 500ים אחרים יובאו בשנים ההם. הXR600'להרחיב לגביו. והVFR750 זה אופנוע חלום של כל יצרן שהרבה נכתב עליו כבר כ"אופנוע שרק הונדה יודעת ליצר". אבל זה לא הענין ולא הכיוון. לצערי אני נמשך בלשוני. על פי הכרותי השטחית את דמויות הפורום,נראה לי שרק טל שביט יכול לתת פרספקטיבה לכיוון הזה. עמיתקס,אתה פשוט צעיר מדי. אבל לא נורא. בטח תחיה אחרי.
 

amitexc

New member
אוקי זכותך לחשוב כרצונך

אבל רק לשם הבהרה איני מבסס את דבריי על שנעשה פה בארץ,אני וכל אחד יכול לקרוא על הסטוריית אופנועי השטח והאופנועים בכלל בדיוק כמו שאתה עשית כשהיית ילד\נער(אומנם אז זה היה החדשות אבל אין הבדל מבחינתי),אז אם לא חייתי ופנטזתי על CX 500 זה לא אומר שאיני יכול להחליט מי הוא שנתן את הטון. מצטער אני לא מרחיב את אופקיי לאופנועיי הכביש ואני מתמקד בעיקר בתחום השטח. מה שאותי מעניין הוא כייצד הושפע עיצוב וטכנולוגיית אופנועי השטח ומי גרם לכך. בכל אופן אני מעריך את כל יצרני האופנועיים על כל הישג והשיג אך הונדה לא עשתה זאת לבד(אוקי הם שיחקו אותה עם מעבר צינורית ברקס קצרצר וכולם נשארו המומים כייצד לא חשבו על כך קודם) וישנם יצרנים נוספים שמבחנתי בעלי משמעות גדולה יותר מהונדה. אגב מספרי מכירה ודברים בסגנון(+מספר רוכבי הונדה שסיימו מירוץ לדוג')לא ישנו דבר זאת כי פה נכנס כבר אפקט הגודל פרסום ומימון,ואת זה להונדה יש ללא ספק.
 

DAN TAL

New member
עמית "הגודל,הפרסום והמימון" ממה?

אולי כן כדאי לך קצת להרחיב אופקים אפילו למרוצי הפורמולה של המכוניות בשנות ה-60 כדי להבין למה הונדה ואיך הם התחילו. תקרא קצת על יצור האופנועים שלהם בשנות ה-60.איזה מטרות הציבו לעצמם ואיזה עולם פעלו. הCX500 לא נקבע על ידי כאופנוע נותן טון באספקטים הרלוונטים. קהל הרוכשים והרוכבים של אותן שנים קבע. זה לא ענין של דעה. שוב עמית,צר לי.אך אופקך זקוקים להרחבה כדי להמשיך דיון בענין. יש קשר ישיר בין שטח ,כביש ומכוניות. בעיקר בהונדה.אולי אפילו רק בהונדה. דרך אגב,את עני פקח בחור ישראלי שהיה בעל מוסך אופנועים בלוס-אנג'לס במהלך שנות ה-80. אני הייתי אז בעליו הגאה של GSX1100. וחייתי בישראל שכל הווית העולם הדו-גלגלי בה הסתכם ברחוב הסדנה ובדינמית. כלומר סוזוקי וקצת קג'יבה אלאזורה. ואז חוזר מישהו מארה"ב ומספר לך,שיש הונדה וכל השאר. ושה'אינטרספטור' על כל דגמיו,זה האופנוע הכי מדהים שאפשר לרכב עליו וכל האמרקאים קונים אותו. או שאם תרצה דוגמה ישנה יותר . בתקופת היבוא האישי,{ימי טרום סוזוקי}הרוב הגדול של הישראלים {וכל חברי המבוגרים},חזרו מחו"ל עם האופנועים שנחשבו לטובים ביותר. לרוב זה היה הונדה וקצת קוואסאקי. אבל שוב אני נמשך בשלוני וזה לא תורם מאום לשרשור.
 
למעלה