אופנוע בתקציב מוגבל

gregovihs

New member
אופנוע בתקציב מוגבל

רוצה להתקדם מהWRR (הנהדר אך כבד טיפה) לאנדורו שאוכל להינות ולגדול איתו.
מאחר והאופנוע שלי שנקנה חדש, ספג ירידת ערך מטורפת, ויש לי להוציא רק את מה שאוכל לקבל עליו, יוצא שהתקציב שלי בסביבות 23K.
(כל עובד בטרייד שדיברתי איתו מבאס ואומר שאין כלום בתקציב הזה)

זה משאיר לי בעיקר גאס גאסים, SWM אולי אולי איזו בטא 2016 (הלוואי).
לא בא לי אוסטרי או יפני בני 10 שנים או סתם ליפול על כלי נבלה.

אשמח לקבל המלצה על 300 דו"פ או 250 ארבע פעימות (פתוח לרעיונות אחרים גם)
אוהב לרכוב בסינגלים מאתגרים, לדלג קצת בין סלעים ועוד
רוכב בכביש עד השטח.
עם הממליצים הברכה
 

המחשמל 64

New member
מנהל
אחלק את התשובה למספר חלקים.

לגבי הגסגס- אפשרי בהחלט . היה ברשותי כלי 4 פעימות שנתון 12 . הוא כלי נהדר בהיבט ביצועים מנוע יפני של ימהה שמתוח קצת יותר אופנוע עם פרונט קל . מאידך גסגס בתצורתו הקודמת מכלולים טובים אבל גימור לא הכי אידיליה ורדיאטורים פריכים מאד.
ה-SWM הוא אופנוע טוב יש עליו חוות דעת טובות אבל גם כאן השוק של קונה בזול ומוכר בזול. בהחלט אופציה טובה לאופנוע אינדורו . המילה האחרונה בהיבט קידמה לא מאמין שתשפיע עלייך כרוכב הובי. הרי הכל ביד הרוכב ולא ביד המכונה.
צריך לזכור שכלי זה הוא 300 סמ"ק כלומר ביטוח יקר יותר.
התניידות כביש תמיד עם כלי אינדורו זו משימה לא אידיאלית ומשום שהפרונט בדרך כלל קל ואז הוא קצת מרקד ולא יציב במהירות והגיר קצר מה שלא מוסיף נעימות לאוזן והצמיגים ובכלל לקטעים קצרים זה סביר אבל לא לטובת גמיעת ק"מ לנקודת שטח ובחזרה ממנה.
זה נכון גם אם תקנה כל 4 פעימות אחר שאינו דו"ש כמו קטמ או ימהה WRF.
אני היום עם ימהה WRF הדגם החדש ועם 6 הילוכים תענוג ממש לא אידיליה בקטעי קישור בכביש. אמנם יש לו אויר למהירות אבל ב75 קמ"ש הוא נשמע היטב בשישי והפרונט קצת מרקד בגלל משקלו.
קח את כל הדברים שלי ובדופ' תרגיש עוד יותר קושי ברכיבת קטעי קישור. זה אופנוע שונה מ-4 פעימות בכל היבט מסה מסתובבת בלימת מנוע משקל ותגובות.
לו אני בסיטואציה הזו הייתי שוקל ללכת לכיון ה SWM. מתנסה עליו מבחן מול גבי בוחניק באשל מוטורס. לא הייתי פוסל גסגס 2014 לדוגמא 4 פעימות אם כי מברר מול מטרו זמינות חלפים עבורו בעיקר במכלולי הסביב למנוע שהוא מנוע WRF כאמור בדגמו הקודם. כמובן ממגן רדיאטורים ולוקח בחשבון אופנוע בן 5 שנים ויד כך וכך. אופציה נוספת אולי להמתין כמעה ולהגדיל במידת האפשר תקציב.
בנוסף ניתן לשפר את WRR בהורדת משקל של סביב 7 ק"ג לפחות אם לא יותר על ידי הורדת המערכת הירוקה שלו ולשדרג מחשב מנוע ומפלט והכלי יהיה חזק יותר וקל יותר.
 

doutsh

New member
אם הרכיבה בכביש היא יותר מקילומטרים בודדים,

ובעיקר בהתחשב בתקציב, עם כל הצער כנראה שהאופציה הטובה ביותר שלך היא להשאר עם WRR, עד שתמצא דרך אחרת להתנייד לשטח.
אין אופנוע אחר (חוץ מDRZ) שיידע לעשות כמו קטעי כביש משמעותיים וגם לתת תפוקה בשטח. גם אלה שיטענו שיש כאלה, ההפרש כנראה קטן מאד ולא שווה את ההשקעה הכלכלית שתמיד באה עם מכירה-קנייה.
 
אני בספק אם מיצית את ה WRR

אני רוכב איתו בחברת דופי"ם מקצועיים ומצליח לשמור על קצב. מצד שני, אמינות מדהימה, לוקח בקלות קטעי כביש אפילו ארוכים.
תחליף לו גג"ש אחורי (אם עדיין לא החלפת) ויש לך אופנוע מצויין
 

gregovihs

New member
יש מצב ששכנעתם אותי

גם אני רוכב עם דו"פים ושומר על קצב בד"כ רק שכולם אומרים לי שאם אחליף לשטח מקצועי תהיה לי קפיצת משמעותית ברמה.
המשקל הכבד שלו קצת מוריד לי מהבטחון לפעמים, למרות שאני עדיין מרגיש שאני משתפר ברכיבה.
&nbsp
מה שמפריע לי בו בעיקר זה המשקל
עד עכשיו נמנעתי מלהחליף מערכת פליטה משיקולי עלות וחשבתי שעדיף כבר יהיה להחליף אופנוע.
גלג"ש טרם החלפתי כי עוד לא הגיע הזמן.
&nbsp
מוזר לי שאתם אומרים שזה בעייתי לרכוב אל השטח על הכביש, אני רואה שהרוב עושים את זה.
&nbsp
אז מה, להתחיל להוציא אלפי שקלים על שידרוגים, מע' פליטה, סט שרשרת וגלג"ש ומחשב ניהול מנוע ?
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

המחשמל 64

New member
מנהל
אני מסכים עם מה שכתבו עמית + doutsh שכן זה גם

מה שכתבתי לך כאופציה. לטעמי הכי טובה. זה שכולם אומרים זה לא אומר דבר וחצי דבר אז אומרים SO כמו שנאמר...
ל WRR המון שיפורים. הורדת האגזוסט והמערכת הירוקה והחלפת המחשב היא בעלות של 2500-3000 ש"ח להערכתי נכון להיום. האופנוע יגיב לך אחרת (יאכל קצת יותר דלק). אבל תשאר עם האמינות שלו ויהיו לך סביב 6-7 ק"ג פחות.
בהיבט מכלולים הוא מצוין ורב משימתי ואמין . שחזרתי לעולם הרכיבה בשנת 08 זה היה עם WRR והחבר שקנה עימי בזמנו שידרג את המערכת הנ"ל על ידי בחור אדום שגולש כאן (DAN TAL) והכלי היה מצוין חזק יותר וקל יותר. אז תחשוב מה כדאי לך בהיבט השקעה. בהחלט שינוי גג"ש משפיע אך מאידך גורם לטעות בקריאת ק"מ ומהירות שכן קריאה זו ישירה מהגיר. לאור זאת כדאי להרכיב רכיב אלקטורני שמפצה על השגיאה. ניתן לרכישה באיביי.
 

doutsh

New member
וואלה, לא מכיר אחד שרוכב על הכביש עם אופנוע מקצועי עד השטח

אולי חבר'ה שגרים במודיעין ורוכבים למצפה מודיעין, או משהו בסגנון, קילומטרים בודדים.
&nbsp
 
למעלה