גלגש אחורי משוחרר

asus8

New member
גלגש אחורי משוחרר

כבר כמה פעמים שאני מסיים רכיבה והגלגל שיניים האחורי משוחרר לחלוטין. כל הברגים השתחררו מהאומים והגלגש כולו רוקד.
מדובר בSXF250...לא שזה נראה לי קשור. כבר היו לי כמה קטומים בעבר, ואופנועים אחרים בכלל, ואף פעם לא נתקלתי בדבר כזה.
הברגים נראים במצב טוב.
לוקטייט? כחול, אדום?
ואם כבר לוקטייט, איפה עוד כדאי להשתמש בו?
תודה
 

doutsh

New member
בוודאי שלוקטייט...

זה ה-מקום לשים לוקטייט. לדעתי כחול או אדום פחות משנה, לי יש רק כחול.
&nbsp
בגדול בכל בורג שאתה פותח אחת ל- או אף פעם.
אני ראיתי שחשוב מאד לשים במגבילי כידון (לא אמורים לפתוח אותם אף פעם, והם נוטים להפתח לבד).
כמו בגלגש גם בדיסקים מומלץ.
יש ששמים בקיק אם יש לך כי הוא גם נוטה לרעוד וליפול.
&nbsp
 

asus8

New member
מה ההבדל? ולמה עדיף?

האומים נראים בסדר גמור, ועדיין אחרי כל רכיבה משתחררים, הזיה.
 

dougie

New member
כן, אבל צריך לזכור שהאומים האלו הן חד פעמיות

 

dougie

New member
זאת לגמרי לא הזיה

הם משתחררים בגלל כיוון הסיבוב של הגג"ש
אם היצרן היה משקיע ברגים עם הברגה שמאלית האומים היו מתהדקות ולא משתחררות, אבל יקר לו ולא כדאי לו.
אתה יכול לחילופין לנסוע רק לאחור מילה שלי - לא ישתחררו!
סתם... אל תיקח ללב :)
 

המחשמל 64

New member
מנהל
מסכים עם הגישה לגבי הלוקטייט על כל מה שכתבת

אשמח להסבר על כיון ההברגה בברגים.
האם ההפרש כה משמעותי בעלות בין הברגה שמאלית או לאוו?
מדוע לי כדוגמא ולעוד המון אחרים זה לא קורה?
אגב עד היום לא זוכ ששמעתי בסביבתי או ברשת על פתיחת ברגים תדירה כזו. מדוע דווקא אצלו מה הסיבה כוונתי?
 

dougie

New member
אנסה להסביר

כיוון הברגים - האום תשאף תמיד להסתובב כנגד כיוון הסיבוב של החלק איתו היא נעה. אם תעמוד מצידו הימני של האופנוע
עם הפנים אל גלגל השיניים, כלומר תסתכל עליו מחלקו הפנימי, גלגל האופנוע עם הגג"ש יסתובבו עם כיוון השעון, האום תשאף להסתובב נגד כיוון השעון כלומר להפתח. הדבר נובע מהפרשי אנרציה בין האום לבורג עליו היא מורכבת.
יצא לך לפרק פעם גלגל של משאית כבדה? שים לב בפעם הבאה שכל הגלגלים הימניים מאובטחים עם אומים בהברגה שמאלית.
ההפרש בין מחירי הברגים שמאל/ימין קיים, אולי ברמת הבורג היחיד הוא מתבטל בשישים, אבל כהנדסאי אני יכול להגיד לך
שבחישובי עלות מוצר, במיוחד בייצור המוני ההפרשים האלו במחיר נלקחים בחשבון, מה גם שהזמינות לצרכן של ברגים בהברגה שמאלית היא נמוכה - גם זה בשיקול.
מה בדיוק קורה אצל הבחור הזה ולמה הברגים משתחררים כל הזמן אני לא יכול להגיד לך בלי לראות את הבעיה מקרוב.
בוא נתחיל בזה שהאומים לא מאובטחות אצלו, דרך אופי הרכיבה שלו משמע - הרבה האצות פתאומיות, פחות רכיבה זורמת, אולי הוחלפו שם הברגים או האומים ואפיצות האום/בורג היא רופפת מידי, או שחיקה של ההברגות שהוא לא מזהה בעין לא מקצועית וגם מורידה את רמת האפיצות. אולי קיים חופש (שפיל) היקפי בין הנבה לגג"ש, ואז נוצר אפקט כמו זה שקורה בעבודה עם פטיש אויר... אולי מישהו שימן את האומים שלא לצורך...אלו הכיוונים בכללי
 

המחשמל 64

New member
מנהל
תודה להסבר! אחלה הנדסאי
. הגיוני לי מה שאתה כותב

בהחלט. לדעתי ,נכון שיש שם האצה וכו' אבל זו לא סיבה שזה יקרה. יש שם משהו "שמאפשר זאת"- קרי חופש /אותו שפיל (מזכיר לי את שרותי הצבאי בח"א) או גדילת האפיצות בין הנאבה לגג"ש בקדחים גם יכול להיות. כלומר, אין מספיק התנגדות לאנרגיה החזקה של הסיבוב שכוללת את כלל המרכיבים שציינת כך שאם היא תקינה אזי המקרה לא קורה.
מעניין בהחלט!!!!
 

dougie

New member
מאמין שאבטחת האומים והידוק עם ידית מומנט

לפי הוראות יצרן יפתור את הבעיה
 

asus8

New member
תודה על התגובות

מה שהיה לי מוזר הוא שלעולם לא נזקקתי לחזק את האומים באופן כלכך תכוף.
וכמו שאמרת, יכול להיות מאוד שזה בגלל שלאחר שנים של אנדורו התחלתי לרכוב רק מוטוקרוס (עברתי לאירופה ופה קשה יותר לרכוב אנדורו..הכל שטחים פרטיים או אסורים לנסיעה, וצריך לנסוע רחוק לפארק הקרוב. מסלולי מוטוקרוס יש בכל מקום)
המסלול הקרוב אליי הוא חול 100%...
אז בהחלט יכול להיות שזה בגלל השינוי באופי של פתיחות הגז..
תודה, החכמתי
 

המחשמל 64

New member
מנהל
תהנה מהרכיבה. זה בהחלט שינוי מקום משמעותי ובכלל סוג של תרבות

מוטורית. אם יתאפשר,נשמח לתמונה אחת או שניים ממקומות הרכיבה.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
יש משמעות לצבע הלוקטייט חד משמעית כחול

לא ירוק ולא אדום! תסתכל בסרטון כאן החל מדקה 2:11
 

dougie

New member
אגב

לא הייתי קובע על פי סירטון ביוטיוב חד משמעיות של שום דבר, הוא במקרה צודק, אבל יש הרבה בטיוב שמקשקשים שם שטויות. הכי נכון להצמד להוראות יצרן, יש מקום גם לשימוש בשאר הצבעים תלוי בהקשר.
 

dougie

New member
כלל האצבע לגבי אומים-

יש אבטחה עצמית לא צריך לוקטייט (תמיד אפשר להוסיף משנה אבטחה אם רוצים)
אין אבטחה עצמית לאום יש צורך בלוקטייט
הלוקטייט בא בארבעה צבעים - אדום כחול ירוק סגול, כולם בבקבוק אדום.
אדום הכי חזק - אפשר לשחרר רק עם חימום
הירוק בינוני -חזק, ניתן לשחרר או בחום או עם היד
הכחול חוזק בינוני
הסגול מיועד לאלומיניום
כשאני מפרק ברגים שנסגרו על ידי היצרן מוצא שם כמעט תמיד שאריות של הלוקטייט הכחול
מקווה שעזרתי במשהו.
 
למעלה