מה אומרים? קטמ 500 או 350 ?

  • פותח הנושא begk
  • פורסם בתאריך

begk

New member
מה אומרים? קטמ 500 או 350 ?

שלום חברים, אחרי עשור בחו"ל (והעדרות מהפורום..) אני חזרה בארץ וכמובן שדבר ראשון שמעניין אותי זה לחפש אופנוע


אני מחפש משהו שיאפשר לי בעיקר לטייל טיולים ארוכים אני אוהב לכסות מרחק יותר מאשר להזדחל באיזה נקיק צר או לעלות שלוחות ללא שביל עליהן , אבל אולי גם פה ושם אמצא את עצמי עושה סיבובים קצרים עם חברים באזור יער להב.

דו"ש כבד לא בא לי, אני לא הולך להשתמש באופנוע ביום יום, אלא רק לטיולים. היה לי בעבר XR650L והוסאברג 450, אז אני מבין את השלכות התחזוקה וחוסר נוחות על הכביש.

בקיצור, אחרי כל הבילבול מוח הזה אני אשמח לשמוע דעות. חשבתי על ה500 בגלל המרחקים, ואני גם מאוד אוהב את בלימת המנוע, והיכולות "טרקטור" שלו בעליות. מצד שני, אולי ה350 יאפשר וורסאטיליות גדולה יותר? או אולי שניהם יעשו את העבודה והכי כדאי ללכת על העיסקה הכי משתלמת? התקציב הוא עד 30 אלף, לא מחפש לקנות חדש..

התכווננתי על קטמ כי אחרי עשור עם הוסאברג לא כל כך בא לי כלי אקזוטי שלמצוא לו חלפים (בעיקר תוספות) זה תמיד סיפור. אבל אם יש כלים אחרים בשוק שמומלצים אשמח לשמוע גם.

מוסיף קצת תמונות של ההוסאברג בשביל הקישוט, לא לכעוס.





 

המחשמל 64

New member
מנהל
לדעתי ה-500 הוא האופטימלי לנושא אם צריך לבחור

כין שניהם. מנוע גדול יותר פער משקל קטן ואורך נשימה רחב יותר. כוח לא חסר בשום ואריציה . זה לא שה-350 לא חזק אבל עם עסקינן בטקטוריות ובנשימה ברור שה-500 טוב יותר. זו דעתי בכל אופן. יש גולש בשם XDR שבאמתחתו כזה בדיוק למשימות שתארת.
 

hananlv

New member
רק קח בחשבון דבר אחד

ב 10 שנים שנעדרת מלאה הארץ במספר עצום ורב של כלי שטח מכל הסוגים
והמינים החל באופניים דרך אופנועים צהובים ואפורים ,טרקטורונים וכלה
ברייזרים ובגיפים למינהם..
כתוצאה מכך הרכיבה המהירה בשבילים כמו שהכרת מפעם הפכה למסוכנת
בהרבה..כך שהייתי ממליץ לך לשקול שינוי סגנון הרכיבה.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
חולק על דעתך! יש מקום ממש יש מקום, ל-כ-ו-ל-ם!

אנו רוכבים בכל הסגנונות ובכל המקומות בכל רחבי הארץ עם אפליקציות יעודיות לכך ויש ממש מקום לכולם. מהעמק ועד הגיא ומהרמה ועד החולה יש ממש מקום לכולם.שאלות מתבקשות מהמלצתך:
מה הסיבה שאדם ישנה סגנון כי יש עליה במספר הרוכבים- אופניים אופנועים?
מה הסיבה שאדם יעשה כך למי מאיתנו שתר את הארץ ברגליו? שיפסיק ללכת בשבילי הארץ?
אני חורש את השטח ולא רואה שום בעיה. ערנות ושימת לב חיונית בכל מקרה ובכל מצב בשימוש בכל תוואי.
 

hananlv

New member
נכון...רק שזה הרבה יותר מסוכן מפעם גם על זה אתה חולק?

 

המחשמל 64

New member
מנהל
מסוכן היה תמיד וכן יותר מסוכן. אבל גם יותר מסוכן בכבישים.

מה היית אומר ,לו חבר קרוב שלך לדוגמא ,היה אומר לך:" תשקול לשנות סגנון התניידות כי הכבישים עלו בכמות עצומה בכמות הרכבים הפוקדים אותם יום יום בעשור האחרון"?
 

a c t i v e X

New member
האמת, כן...

גם בכבישים נהייה מסוכן, אבל בשטח הסיכון עלה פי כמה ביחס לעליה בסיכון בכביש.
היכרות אישית עם רוכבים שנפגעו מתנועה בשטח, גם כשהם היו הזהירים שבאדם, לא מעודדים לרכב בשבילים אלא כדרך בין סינגל לדוך
 

a c t i v e X

New member
האמת, כן...

גם בכבישים נהייה מסוכן, אבל בשטח הסיכון עלה פי כמה ביחס לעליה בסיכון בכביש.
היכרות אישית עם רוכבים שנפגעו מתנועה בשטח, גם כשהם היו הזהירים שבאדם, לא מעודדים לרכב בשבילים אלא כדרך בין סינגל לדוך
 

begk

New member
אל דאגה, כשאני אומר "רכיבה מהירה"

אני בד"כ מתכוון ל15 קמ"ש... אני ידוע ביכולות שלי לרכב במהירויות חד ספרתיות
. ועכשיו ברצינות - אני רק נותן גז כשאני יודע מה קורה. כולל קוליסים וטלטליות שהלכו לאיבוד באמצע השביל. בכל אופן תודה על הדאגה
 
למעלה