האם זה הרוכב או הרכב?

  • פותח הנושא yoe66
  • פורסם בתאריך

המחשמל 64

New member
מנהל
הנאמר בסקירה מעניין בהחלט וידוע שרוב רובו של האקסטרים

בתוואי כזה או אחר תלוי ברוכב. כפי שציין בסרט שDRZ עושה את התוואי כמו האופנוע הקל וזה מה שמאלץ את הרוכב להיות טוב יותר כלומר טכניקה ופיתוח יכולות להיות טוב יותר כרוכב שזה העיקר ורק אחכ המכונה וכל מה שסביבה.
אחלה סקירה /סרטון. בנוסף הקישור לכתבה על הבחור עם הונדה XL185
 

tavic

New member
ברור לחלוטין שהרוכב יותר משמעותי

אבל ברור גם שעל אופנוע מודרני (לא בהכרך חייבים את המילה האחרונה)כנראה רובנו נהיה מהירים יותר, רכיבה קלה יותר וכנראה יותר מוצלח ברוב הפרמטרים מאשר על הXL המדובר.
ניתן לעשות הרבה בשטח גם עם הרלי אבל זאת לא תהיה הבחירה הראשונה שלי .
לצערי גם נוכחתי פעם אחר פעם שיותר קל להחליף ולשפר אופנוע מאשר להחליף גיזרה ומצב גופני.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
מה הסיבה ששיפור "גיזרה אישית ומצב גופני " קשורה לאופנוע?

טבי לא הכי הבנתי את המשפט. נאמר שאני לא בעל אותה "גיזרה אישית ומצב גופני " במה יעזור לי החלפת אופנוע מDRZ400 לדוגמא ל קטמ 250 מרובע? אני מנסה לרדת לעו מק הדבר ולהבין מה הBENEFIT שאני מקבל כרוכב ממצב זה מעצם שיפור האופנוע? אני כל הזמן חושב שהמצב נוטה לדהפוך דווקא. אם רוכב הוא בעל יכולת פיזית גופנית כמצב -טובה אזי הדבר יטיב עמו בכל קשת שימוש הכלים לבטח בכלי משופר וגם יקנה לו מינוף בכלי פחות משופר. מעבר לזה אין כאן לדעתי סוג של נוסחת פלא. יש קשר לטעמי בין יכולת פיזית ובין הכלי המשמש את הרוכב.
 

tavic

New member
מצטער אם לא ברור:

הכוונה היא שיותר קל להחליף אופנוע/לשפר אותו מאשר להוריד 15 ק"ג ולהפוך לאירון מן.
כשאתה מחליף פעם בשנה אופנוע-לא בטוח שתרגיש שינוי מהותי, אבל כשמחליף פעם ב6-8 שנים כמוני -בוודאות תרגיש את ההתקדמות בשילדה,מיתלים ומנוע.לפני כשנה החלפתי קטמ 300 2010 בהאסקי 300 2016-לכאורה אותו אופנוע,לשימחתי גיליתי שהאופנוע טוב יותר בהתנהגות ובמיתלים וגם חזק יותר(לא בהכרח טוב).
"החלפת אופנוע מDRZ400 לדוגמא ל קטמ 250 מרובע"-תעזור רק אם זה האופנוע שנכון לך
מה עוזר שיפור אופנוע?- תלוי מה עושים אבל לדוגמה שיפור מיתלים (לדעתי הדבר הכי משמעותי) או החלפתם בטובים יותר בוודאות יאפשר לך יותר ברכיבה.
מדגיש שוב-שיפור כושר ויכולת רכיבה בוודאות יקדמו כל רוכב מאוד- רק זה דורש דברים שלא לכולנו יש כמו כח רצון,זמן ועוד...
 

המחשמל 64

New member
מנהל
יש מי מאיתנו ששבויים בקונספציה שאופנוע טוב יעשה אותנו

רוכבים טובים יותר. אתה צודק שאופנוע משופר עוזר בהחלט אם הבולמים משקל וכו' ויחד עם זאת רוכב טוב יסתדר עם פחות משופר לא פחות טוב לדעתי. אני גורס שבכל מקרה שיפור כושר ויכולות בהיבט זה יסייעו בהחלט אך הדבר קשור גם לצורך באימון רכיבה תדיר ,סיכונים שלא תמיד מתאימים לגיל הרוכב ובכלל מצבו הבריאותי ויכולותיו הפיזיים שלא תמיד באים ליידי ביטוי רק בכושר גרידא.
אני יכול לומר לך בודאות לדוגמא מעולם שאני מכיר היטב סביבו אני רוכב שגם בכושר טוב מאד ובתוואים שאני רוכב, הדוש' שהשותף שלי רוכב עמו לא עושה פחות טוב מהF שאני רוכב איתו. אז כן אולי אני קל יותר ומתמודד אחרת בתוואי בסיוע הבולמים אבל ואבל גדול הדוש' הקרבי שלו מתאים לתוואי לא פחות מהגרזן שלי שלפעמים גם כן לא בהכרח טוב יותר בגלל חוזקו ,משפט מאד נכון שלך.
יש לי חבר שהיה ברשותו דו"ש קרבי 250 ועבר להסקי 250 דופ' TPI על אותם תוואי רכיבה וסגנון, לא שינה דבר. עשה לו טוב כן כך הוא אומר וזה שלו כן... עשה נכון אני חושב שלא. לדעתי צריך להתאים אופנוע לצרכים ולא רק, גם ליכולות אישות כי אחרת מתמודדים עם מכונה חזקה לנו שמעייפת ומתגלה כלא מתאימה.
 

a c t i v e X

New member
בסופו של דבר, הרכעבה על אופנוע זה כמו בחורה בשביל הגבר

אפשר לקבל את האפקט הפיזיולוגי גם עם מגעולה, אבל עדיף וכיף יותר (לרובנו) עם צ'וצייה
&nbsp
הווה אומר, מתקדמים בשביל הכיף, לא כי זה ייתן משהו מוחשי יותר לרובנו
&nbsp
 
למעלה