נכנסתי לשלולית הלא נכונה... עזרה ויעוץ מים בפילטר אויר

נכנסתי לשלולית הלא נכונה... עזרה ויעוץ מים בפילטר אויר

הי,
שבועיים ברצף..
למדתי כעת משהו על שלוליות בחיי....

שבוע שעבר נכנסתי לשלולית רצינית. מסתבר שנכנסו מים דרך הפילטר אויר.
האופנוע לא הניע כלל.
החלטתי שזו הזדמנות טובה לעשות ניקוי וטיפול.
שטפתי ייבשתי ניקיתי שימנתי את הפיטלר אויר
החלפתי מסנן שמן
רוקנתי והחלפתי שמן כללי בכל המערכת
קניתי פלאג חדש והחלפתי לא לפני שפימפמתי עם הקיק עד שכל שאריות המים יצאו...
על הדרך קניתי גם מצבר חדש לאחר שנתיים..

ו... נסיון ראשון שני והניע בגדול!!

השבוע נסעתי לנסיעה קצרה.. שלוללית בוץ קטנה ותמימה.. הסתבר שהיא עמוקה.. בשילוב המהירות שנכנסתי אליה התמלאתי מים מכף רגל ועד ראש.. ושוב כניראה נכנסו מים דרך הפילטר אויר.

1. באמת ככה זה אמור להיות?? מכל מים שמגיעים נכנסים מים? הפילטר אויר לא חוסם אותם?
2. הפעם רק פתחתי פלאג(אותו אחד חדש) ניקיתי חיממתי קצת ספריי קרבורטור. נתתי קיקים בכדי להוציא את כל שאריות המים.
ייבשתי וניקיתי היטב את הפילטר אויר.
בדקתי את השמן והוא זך ונקי עוד מההחלפה לפני שבועואין סימני מים.

ו.... ניסיון ראשון שני עשירי בקושי מניע רוצה ולא מצליח.
כנירה התרוקן המצבר לגמרי כבר לא נותן סטרטר בכלל גם לא עם כבלים.
הצלחתי בסוף להניע בקיק.
נסעתי 5 דק בכדי לחמם ולייבש שאריות מים אם יש.
הוא נחנק בסוף הנסיעה כשירדתי בטורים ואני בקושי מצליח להניע אותו עכשיו...
לסיכום:
אשמח ליעוץ והכוונה...
יש פיצוצים מהאגזוז, במכת גז הוא נחנק, קשה מאוד להניע אותו אם בכלל. וזה שאין סטרטר אלא מעין תיקים כאלה זה אומר שהמצבר התרוקן או שמרוב סטרטרים הרסתי את הסטרטר??
 

המחשמל 64

New member
מנהל
בדרך כלל כניסה לשלוליות מטעה ביותר כי אתה אף פעם לא יודע

מה מסתתר שם בהיבט עומק ובורות פנימיים וכו'. כן תצלח לעבור לא תצלח וכו'.
מה הסיבה שהגעת למסקנה שנכנסו מים דרך פילטר האויר?
אגב, בדרך כלל פילטר אויר יושב במקומו שהוא מובדד במגע עם ביתו על ידי גריז לאטימה. בדוק אם אתה עושה כן אם לאוו.
שוב גם במקרה 2 מהיכן קבעת שחדרו מים דרך הפילטר?
ראית מים בתוך בית הפילטר הפלסטי בפנים כאשר הפילטר בחוץ?
אם יש באמתחתך גסגס לכלי הנ"ל יש נשם בקרבורטור. כאשר צינור הנישמה הזה נוגע במים האופנוע נחנק ומשתנק. על מנת למנוע זאת יש להרים את הצינורות של הקרבורטור מעלה מעבר לגחון הכלי. לגבי התיקים כנראה המצבר התרוקן כי נראה שאין לו כוח. מזכיר קצת רכב...
 

hananlv

New member
אז מאיפה לדעתך נכנסו המים?

ומה הקשר בין האטימה של הפילטר אוויר לכניסת מים?(וממש ממש לא שמים גריז )
 

המחשמל 64

New member
מנהל
שאלה כמה מים חטף והאם כל האופנוע נכנס בתוך המים

אולי נכנסו דרך המפלט ? לא הייתי בסיטוטציה ולכן שואל.
לגבי הגריז אולי לא הבנת כוונתי אחדד שוב. בשפתי הפילטר כוונתי במקום ההצמדה שלו לביתו. אם גם כאן יש לך ספק אז אצלם תמונה .ואם אתה לא עושה את זה אז זה גם בסדר כי אני עושה...
 

המחשמל 64

New member
מנהל
אופנוע נפל במים,שוכב על צידו ,סוג של טביעונת קרה אפילו

לגולש כאן באחת התחרויות שהתחרה בעבר די רחוק, אאל"ט וזכרוני אינו מטעני. השאלה שלי: יש סיכוי/אפשרות לחדירת מים למנוע-ראש מנוע-צילינדר, או לאוו(בודאות כוונתי , לא בהנחה של כן או לא)?
 

המחשמל 64

New member
מנהל
הבנתי אם כך התכוונתי שמנוע כבוי שכן הכניסה למים

כטביעה כבר סימן לכבוי ואותה צינורית במפגש של נגיעה במים שמונעת אויר אטמוספרי מכבה אותו מיידית. לכן המחשבה שלי היתה עצם השכיבה במים. ברור שכאשר המנוע עובד השחרור גזים מהמפלט ימנע כניסת מים . לא יודע לומר אם לחלוטין כי זה לדעתי קשור לעוד פרמטרים לדוגמא לחץ המים בפתח ביחס ללחץ של יציאת הגזים.
 
כן היו מים בפילטר וגם בצינורית כשפירקתי אותה

יש אטם מסביב לא שמתי גריז. רק שמן פילטר על הפילטר עצמו
 
עדכון מצב.. ותודה למגיבים

לאחר טיפול מקיף.
פילטר אויר,פילטר שמן, שמן חדש.
הוצאת הפלאג שוב ייבוש חימום יבוש בעדינות דרך חור הפלאג בפנים...
הטענת המצבר..

האופנוע הניע בהצלחה רבה!
ועמד בסטנדרטים הגבוהים של טיול ביום שישי...


לקח משמעותי!
1. להיזהר משלוליות כפי שאמר המחשמל אתה לא עודע מה צפוי לך...
2. כשמחליטים לתקן.. אז בנחת לא למהר. לתת לאופנוע את הזמן שלו.
לייבש טוב לטפל ולהחליף הכל כפי שצריך.. אין סיבה שהוא יאכזב.

נ.ב הרסתי לחינם את הסטרטר ועכשיו אני מניע רק בקיק עד שאסדר זאת..
בגלל שניסיתי שוב ושוב ושוב.... אז בנחת.

שבוע טוב!
 

מיכהWR

New member
יופי. תהיה קשוב למנוע בשבועות הקרובים, לפעמים יש נזקיי מים

שבאים לידי ביטוי לאחר זמן מה (מיסבים במנוע תחתון וכאלה).
 

המחשמל 64

New member
מנהל
. שמח שעזר. לגבי הסטרטר, תשפץ . גם אני שוכח שיש לי

קיק לפעמים
. זה בסדר לומדים ומיישמים. הכל טוב
 
למעלה