גרירה ובולמים לחוצים. אני תוהה על הנושא שהאמת

המחשמל 64

New member
מנהל
גרירה ובולמים לחוצים. אני תוהה על הנושא שהאמת

לא הכי ותיק אצלי בשכונה כנאמר.
לפני קצת למעלה מחצי שנה, רכשנו נגרר מס' חברים.
נגרר ל-3 כלים. כאשר יוצא לנו להשתמש בו נאמר ,שימוש סביר
בהיבט תדירות ,פעמיים בערך בחודש ,עד 3. כל פעם שימוש בסדר גודל של
כ- 3 שעות לפחות שהכלים עליו "לחוצים בבולמים".
אני שואל ומנסה ללמוד ולהבין:
1. עד כמה אני צריך ללחוץ את הפרונט בהליך הקשירה? אני אף פעם לא בטוח שזה לא יותר מידי.כלומר כל פעם יש לי חשש שזה יותר מידי מחד ומיאדך אם לא אז יצא כבר מקרה שכלי נטה על הצד קלות במהלך הגרירה כמובן עקב הטלטלות שבדרך.נאלצנו לעצור ולמתוח.
2. האם יכול להגרם נזק במצתבר לבולמים הקדמיים לאור הלחץ המופעל ולמשך הזמן של הגרירה? מדובר על משכים של כ-3 שעות ליום רכיבה שהכלים על הנגרר. אני באמת לא הכי יודע כמה עד ללחוץ /להדק אותם. כמה מספיק? . אני יכול לתאר שהכיווץ הוא סביב 35-40% אחוז מהמהלך של הבולם הקדמי כך אני מתרשם בכחול שלי.
3. האם נדרש ניקוז אויר לאחר מכאן מהבולמים (WRF/WRR)?
אשמח מאד לקבל קצת הכוונה ותובנות בנושא .
תודה!!
 

hananlv

New member
,תקנה מגביל כיווץ שים אותו ותמתח עד הסוף וחסל דאגות

 

המחשמל 64

New member
מנהל
אוקיי
. היכן ניתן להשיג בארץ? ראיתי במוטו-דיפו אך

איני יודע ,אם החנות המקוונת הזו-האתר, פעילה עדין.
אם נצא מנקודת הנחה ,שזו אכן אופציה טובה כפי הצעתך, האם יכול להגרם נזק לבולמים אם לא נשתמש במוצר ?
 

wrr

New member
אחרי שמתחת את הרצועות על העגלה תנקז את האוויר מהבולמים וזהו

אין לך צורך בשום דבר אחר.
כמובן עדיף להרכיב פורקי לחץ במקום הברגים לצורך הנוחות.
 

doutsh

New member
ממש לא לנקז אוויר!

אלא אם כן אתה מקפיד אחרי הפריקה להרים את האופנוע על סטנד ולנקז שוב.
ניקוז אוויר מהבולמים עושים כשהאופנוע באוויר והבולמים הקדמיים פתוחים לגמרי.
 

wrr

New member
ככה בכל אופן לימדו אותי לעשות ולא נפגע אצלי אף בולם

 

doutsh

New member
זה לא פוגע במובן של נזק, זה פוגע בתפקוד הבולם

פתחי הניקוז נועדו בדיוק כדי למנוע מצב של תת לחץ או לחץ גבוה מדי בתוך הבולם.
כשפותחים אותם בזמן שהבולם משוחרר, לחץ האוויר משתווה לסביבה.
כשאתה "מנקז" כשהמתלים דחוסים עם הרצועות, אחר כך שתשחרר את הדחיסה תקבל תת לחץ ופעולה פחות טובה של הבולם.
 

hananlv

New member
זו חתיכת פלסטיק שעולה גרוש ...אתה יכול גם להשתמש

בקרש בעובי ובאורך המתאימים זה יעשה את אותה עבודה.
נזק למתלים בלי זה? ...נדיר מאוד.במקרים של מתיחה חזקה במיוחד
ונסיעה מאוד ארוכה...
 

המחשמל 64

New member
מנהל
תודה לכם hananlv ו- wrr!! אני אנסה להשיג

את המגביל בארץ. לדעתי בחול' באמזון המחיר די קרוב לארץ סהכ כמה גרושים. תודה לכם על ההכוונה!!
 

yoe66

New member
נסיוני לא מוצלח עם המגביל תנועה

מאחר והוא קשיח המתיחה פחות חזקה
כבר קרה לי שהשתחררו רצועות בגלל זה
 

wrr

New member
צודק YOE66 זה קרה גם לי בשימוש במגביל תנועה הזה

האופנוע לא יושב חזק כמו שצריך על העגלה
 

a c t i v e X

New member
חרא של דבר. לא נותן לבולמים להילחץ, נופל ועף ואז הרצועות

משתחררות. לא לקנות, תן כסף לקבצן בצומת עדיף מאשר לזרוק כסף על זה
 

המחשמל 64

New member
מנהל
זה אכן הרושם שאני מקבל. בנוסף שאני מהדק על הנגרר הם לא

זזים ימינה שמאלה= אין נדנוד מעבר למתיחות של הרצעות עצמן. כלומר ,הם יושבים היטב על הנגרר והרצועות באמת מתוחות סבבה .אז כן, נכון, קצת לחוצים הבולמים. אבצע ניקוז תדיר מעכשיו על ידי הברגים.
 

shayph

New member
מלבד העלאת הלחץ בתא האוויר בבולם ודחיסת הקפיץ

אין רכיב שמופעל עליו עומס \ לחץ שהוא אינו אמור מיועד לעמוד בו מדחיסת הבולמים.

בנוגע להאם זה פוגע? מחזירי השמן והאטמים בחלקו העליון של הבולם בנויים לעמוד בלחץ גבוה יותר מאשר שאתה מעמיס את האופנוע (לדוגמא סגירת מהלך ל 90% בזמן רכיבה), אם לזמן הלחץ \ עומס יש משמעות בנושא הזה אני לא יודע לענות אך מעמיס שנים ללא המכשיר ולא חוויתי או מכיר מישהו שחווה בעיה עקב כך.

אני קושר באופן אישי עד שהאופנוע יציב על העגלה ובניסיון להזיז אותו לאחר הקשירה אותו הוא יושב די טוב. לא צריך יותר מזה.

ולאחר העמסה אין צורך לנקז אוויר מהבולם , תמיד טוב לנקז לפני רכיבה בשביל לשמור על ההתנהגות של הבולם אך לא מסיבה מכאנית. אני לרוב לא מנקז עד שאני מרגיש שהמתלה מעט קשה וגם להגיע למצב הזה לוקח לא מעט רכיבות
 

shayph

New member
בהערכה גסה כל 10-15 רכיבות

אבל זה לא המצב האידאיל, האידיאיל הוא לנקז אוויר לפני כל רכיבה שהבולמים פתוחים לגמרי (גלגל קדמי לא נוגע בקרקע).
ככה אתה שומר על התנהגות עקבית של המתלה בכל רכיבה כמה שאפשר.
תא האוויר בבולם למעשה הינו חלק מהשיכוך של הבולם יחד עם הקפיץ והשמן,
ככל שהלחץ בתא האוויר גבוה יותר תהיה יותר התנגדות בדחיסה , בעיקר מחצי מהלך של המתלה עד סופו (היכן שהשמן מתחיל לדחוס את האוויר).
 

a c t i v e X

New member
זה רק בTC ככה

בOC ממש ממש כדאי לשחרר אוויר כל רכיבה...
בTC למעשה אין צורך אמיתי בזה, אין שום אוויר שנדחס לשם והנקז זה זה סתם, לתא של השימון המכאני, לא השסתום
 

shayph

New member
לא כל כך מבין למה אתה מתכוון

אך גם ב OC לא הייתי מנקז אוויר כל רכיבה אלא כל 15 שעות אלא אם הרגשתי צורך.

ב OC וגם ב TC של יש תא אוויר שמשמש כשיכוך יחד עם השמן והקפיץ.
ב TC של KYB יש חור ב CARTRIDGE שמוביל לפקק ומשם לניקוז האוויר על ידי פתיחת הבורג.

גם ב OC וגם TC הם עובדים לגמרי זהה מבחינת תא האוויר
 

shayph

New member
אולי התכוונת ל TC סטייל אוהלינס

ששם תא האוויר נמצא בתא סגור כמו בבולם האחורי,
אך ב KYB , SHOWA ובאופנוע של המחשמל בפרט זה תא פתוח עם FREE PISTON
 
למעלה