אחיזה בשטח

raz1211

New member
אחיזה בשטח

היי חברים שמתי לא מזמן מוסים בצמיגים.
אחרי זמן לא ארוך המוסים מתחממים והצמיג נמעך, מזכיר קצת פנצ'ר או חוסר אוויר.
הצמיג שלי די גמור, אולי זה משפיע על האחיזה? כלומר איזה מהפקטורים האלה (צמיג גמור/מוס מעוך משפיע?)
מצורפת תמונה של הצמיג.



 

wrr

New member
הצמיג בתמונה ממש לא נראה גמור

יש מצב שאתה רוכב גם על הכביש?
 

המחשמל 64

New member
מנהל
מסכים עם wrr לא נראה גמור זו לא הסיבה

קח בחשבון מספר פרמטרים: 1. סוף הקיץ הכל טחון דק דק בחלק ניכר מהשטח אזי האחיזה לא משהו בעדינות כנאמר. 2. מאד תלוי ותמיד באיזה תוואי שטח אתה רוכב וסוג הצמיג.כלומר התחושה של האחיזה משתנה מאד בין סוגי השטח השונים. יתכן ולאחאונה רכבת בשטח x יותר שהצמיג במבנהו פחות מתאים. 3. לגבי המוס אם כמו שכתב wrr יש כביש בקטעים מסויימים ובמהירות אתה תשחוק אותו מהר יותר להבנתי ותביא לחימומו. השתדל להמנע מזה. 4. גם למוס יש אורח חיים מוגבל. תנסה לחשוב ולדייק עד כמה שניתן ממתי זה כך, כמה שעות עשה המוס, צה היה בהתחלה עם הצמיג הזה או עם אחר.
 

raz1211

New member
אני חושב שאם

היית רואה את הצמיג במציאות היית מדבר אחרת... מצלר 6 days extreme חרא בקופסא..
וכן לצערי יש קצת כביש (מתוך 1200 קמ 300 400 על כביש ) אבל לא מגיע ל100 כדי לא לגרום לבלאי מהיר יותר של המוס.
קטע מסלעי קצרצר, והתחת רוקד לו...
 

המחשמל 64

New member
מנהל
היממה שלי מגיע עם המצלר במידה

בעייתית קצת(130/90-18), לי הצמיג הזה מצוין השלישי הרכבתי לפני 350 קמ'.לי מחזיק סביב 40-50 שעות להערכתי סביב 35-40% חיים יתרה. עושה עבודה סבירה בהחלט קצת צמיג עם נוכחות בגלל גודלו לי זה בסדר גמור.יש הגיון בהחלט במה שאקטיב ציין.סביב 300-400 קמ' מהסך הכולל, עם מוס ,מהווים אחוז לא הכי נמוך לדעתי ,של שימוש שמקצר חיי מוצר זה.
 

a c t i v e X

New member
הצמיג גמור במרכז, נראה כמו שחיקה של כביש

הצדדים יפים כמו חדשים, אין שום סימני קרעים
אין ספק ששימוש כביש מחמם וגומר את המוס. בשימוש אנדורו הוא מחזיק יותר ויותר מיועד למה שהוא נוצר
דווקא מוס כמו מתיישן נותן יותר אחיזה בשטח דרדרתי, לחץ נמוך. מתאים טוב לצמיג שחוק...
&nbsp
 

wrr

New member
וגם דרך ההרכבה של המוס חשובה מאוד

אם לא מרחו אותו ואת החלק הפנימי של הצמיג כמו שצריך בגריז המיוחד הוא יגמר מהר מאוד.
 

shayph

New member
כפי שרשמו , תבדוק שיש מספיק גריז

בכדי למנוע חיכוך.

לצערי אם כ 30% מהרכיבה שלך הינה על הכביש לדעתי אתה עם מוצר לא מתאים לצרכים שלך.
אני גם רוכב בכביש כל רכיבה (עד היום הייתי ללא עגלה להעמיס את האופנוע)
אך זמן הרכיבה על הכביש נע בין 5-15 דקות במקרה החמור.
בפועל זה לא עושה כלום למוס, בדקתי (אומנם רק עם היד) את הטמפרטורה של הצמיג בכביש לעומת שביל שאני פותח גז ודווקא בשביל נראה שהוא מתחמם יותר.

קח בחשבון שעם ניסיוני הדל במוסים (כ-70 שעות מנוע והחלפת צמיג אחת) אני חושב שיש משמעות גם להתאמה בין המוס לצמיג, נראה לי מהסתכלות על אחרים שצמיג רחב (איזו מידה המצלר?) גורם למוס להישחק מהר יותר מאשר צמיד דק יותר על אותו מידת מוס.
אני רוכב עם מישלין סטאר קרוס 110 על מוס מצלר 140 ואני לא ממש מרחם עליו מלבד בכביש ויש לי אותו כ 70 שעות ויחזיק לדעתי עד 100 שעות.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
מספר פעמים שגיליתי עניין במוס ומתוצרת טובה

הסדרי גודל שדברו עליהם היו 200 שעות. אני מעריך אותם אצלי סביב 7000 ק"מ. פה אתה מדבר על חצי משך. מה הסיבה? בהנחה שהמוצר מגורז והשימושיות היא כפי שאתה מתאר מה יגרום לו לחצי חיים או אדייק למשך של רק 100 שעות? מדוע שצמיג גדול יותר לדומא 120/90 ישחוק יותר מצמיג 110/100? לדעתי הקריטי זו התחזוקה בהיבט הגירוש ומניעת אפקט החום.
 

shayph

New member
אני מניח שגם למוס נקודה שבה הוא שמיש

אבל כבר לא "בלחץ" הנכון.
צריך להפריד בין ה -2.
אני באופן אישי אוהב לשמור על "לחץ" מסויים שיהיה טוב בסלעים אך גם בספיישלים.
אני מעריך שיחזיק עד 100 שעות בטווח שבשבילי עובד, יכול להיות יותר או פחות.. אני מאמין שאין חכם כבעל ניסיון ואני עוד לא שם.

לדעתי צמיג רחב מדמה לחץ נמוך יותר , מה שאומר יותר שטח מגע של הצמיג עם הקרקע ויותר חיכוך = יותר חום.
גם מרגישים שדוחפים את האופנוע שיש יותר התנגדות בדחיפה של האופנוע עם צמיגים רחבים על אותו המוס.

שקניתי את המוס החלפתי בשבוע מספר צמיגים (למזלי משומשים שהיו לי) בכדי להגיע "ללחץ" הנכון, בהתחלה הייתי מאוד לא מרוצה.
 
למעלה