האם קיים בשוק אופנוע שטח-כביש ברמה של אופנוע שטח מקצועי

Bree901

New member
האם קיים בשוק אופנוע שטח-כביש ברמה של אופנוע שטח מקצועי

ממה שהבנתי אופנוע שטח-כביש (אופנוע שטח עם אפשרות לנסוע בכביש רגיל) מתאים למתחילים ברכיבה על אופנוע בשטחים. אבל לרוכבים מקצועיים אופנוע שטח (שמיועד נטו לשטח) עדיף בהרבה בגלל הביצועים שלו.
אני רוצה להתחיל לרכב על אופנוע בשטח. לכן אני שוקלת לקנות אופנוע שטח-כביש שאוכל לנסוע איתו גם בכבישים רגילים. (במקום לקנות שני אופנועים נפרדים, כי אופנוע זה הוצאה כספית יקרה יחסית). אבל בגלל שאני מתכננת לרכב בשטח לטווח הארוך, במקום שאצטרך לקנות בעתיד אופנוע נוסף מקצועי יותר. אני רוצה מלכתחילה לקנות אופנוע מקצועי. אז רציתי לברר אם קיים בשוק אופנוע שטח-כביש ברמה של אופנוע שטח מקצועי?

(יש לציין שיש לי 0 ניסיון באופנועים וברכיבה בשטח)

תודה.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
ברוכה הבאה! אופנוע שטח כביש או בקיצור

דו"ש=דו שימושי הוא כלי שקיים בשוק בנפחים שונים. מ 125 סמ"ק ועד 400 סמ"ק ויותר. אופנוע דו"ש הוא בעל יכולות שטח בטווח כתלות בפרמטרים רבים והיות וכך נגזרות יכולות הכביש. זו לעולם תניה משוואה שלפיה יתרון בכביש ישפיע על השטח וההיפך. צריכה לקחת בחשבון שכלי הכביש כבדים יותר זה מה שמקנה להם יתרון בכביש מחד ומאידך סוג של חסרון בשטח למי שרוכב באופן כזה שזה עלול להפריע. כלומר יש מי שירכב על דו"ש 250 ויאמר בפה מלא מצוין לי לשטח ולקטעי השימוש שלי בכביש ויש מי שיגרוס אחרת. אם בכוונתך לרכב גם וגם בהסתכלות קדימה טוב לך דו"ש ולקיחה בחשבון שרבע ליטר עד 400 סמ"ק יהיה מצוין. יש בחורה מעמק יזרעאל (אחינועם הראל) שרוכבת על דו"ש 400 האמיני לי לכל מקום הגיעה עמו. אם כוונתך לרכב שטח כשטח וכביש רק כקטעי קישור לטווחים קצרים אופנוע מקצועי - אינדורו יתאים יותר. גם בתחום זה יש מגוון גדול מאד של כלים מכלי 125 סמ"ק בעלי מנועי 2 ו-4 פעימות ועד נפחים גבוהים של 500 סמ"ק (קטמ 500). לדעתי נסי לאפיין קצת קדימה בתמונה מה אני מבקשת לעצמי בתחום וכן עם מי ארכב ומה השימוש ביחס כביש שטח. נמשיך מכאן, בשמחה.
 

enigo

New member
לא מסכים שהמשקל הגבוה של הדו"ש הוא מה שמקנה לו את היתרון

בכביש. הרי גם באופנועי כביש ספורטיביים יש מרדף אחרי משקל קל. יתכן בהחלט שדברים שנותנים לדו"ש יתרון בכביש מעלים את המשקל (למשל גלי איזון וגלגל תנופה כבדים יותר לפעולת מנוע חלקה יותר), אבל יכול להיות שזה גם פשוט חסכון בכסף שגורר שימוש בחלקים פשוטים וכבדים יותר.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
בו נדבר על עובדת "הפרונט הקל "משקל בכל 4 פעימות רבע

ליטר אינדורו כדוגמא, או דופ' רבע מקביל או 125 . ביחס לWRR -DRZ -KLX או הונדה CRF-L .הפרונט "מתבדר" בציר העלרוד בגלל הקלות שלו מה שלא קיים בשום דו"ש. ולמה כל זה? על מנת להקנות את אותה התנהגות בשטח של אותו פרונט לצורך התמודדות עם מכשולים , הנפת קדמי ותוכל לבחור כמובן עוד כל מיני פרמטרים.
 

enigo

New member
ה"פרונט הקל" לא קשור בהכרח למשקל של הכלי, אלא לגאומטריה

וחלוקת משקל. עובדה שבאופנוע נתון אפשר לקבל פרונט עצבני או פרונט יציב בהינף שינוי גובה הבקבוקים במשולשים.
קח WR250F, תן לו עוד שתי מעלות בזווית המזלג ועוד קצת מפסע - ותקבל יופי של יציבות בכביש המהיר. אל תשכח גם צמיגי דו"ש במקום צמיגי קוביות, גם זה משפיע מאוד.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
בהחלט ניתן לקרוא לזה גיאומטריה אך בהחלט

כזו שמייצרת קלות משקל שתוצאותיה ידועות. אני לא נכנס לעולם הדופים' ששם המצב של קלות הפרונט לוקח אותך עוד מרחק של דרך נוספת בחוסר יציבותו ובהתבדרותו בכביש.
 

enigo

New member
נראה לי שאתה מערבב בין תחושות לבין משקל אמיתי, מהסוג שרואים

על מאזניים.
ל-XR650L, למשל, היה היגוי מאוד קל, שהיה מתחיל להיות לא נעים במהירות גבוהה או בנסיעה על זיף-זיף, למרות שהוא היה רחוק מלהיות קליל. מצד שני להאסקי 360 של ראשית שנות התשעים היה היגוי "רכבת" למרות משקל נוצה.
 

a c t i v e X

New member
אין דבר כזה בעקרון

מבחינת ההגדרה, אופנוע דו שימושי הוא פשרה, אחד על חשבון השני, ביחסים שונים.
יש אופנועי דו"ש שטובים יותר בשטח, לעולם יהיו פחות מאופנוע "מקצועי"
&nbsp
אם השימוש בכביש הוא הכרחי, אז דו"ש קטן נפח עם נטיה חזקה לשטח הוא עדיף לך
ימאהה WR250R כנראה העדיף ביותר
אם זה לשימושי כביש ארוכים (ת"א ירושלים, חיפה וכו') אז נפח 400 סמק כבר יהיה רצוי, אבל המשקל כבד יותר ומורגש בשטח
 

רוכבון

New member
קחי בחשבון שלוקח זמן ללמוד לרכב בשטח

בהתחלה, זה ממש ממש לא ישנה איזה אופנוע יש לך בדיוק, כל זמן שהוא קל [בין השאר כדי להרים אותו בקלות אחרי נפילות], עם מנוע נשלט [כדי שלא יפחיד אותך ויאט אותך], ושרידותי [כלומר שלא יתפרק לחתיכות אחרי נפילה].
מומלץ מאד שתגיעי בקלות עם שתי רגלים לרצפה וייתכן שתצטרכי להנמיך את האופנוע בשביל זה.
הכי חשוב זה להיות ממוגנת היטב (קודם כל את ואחר כך האופנוע) ולרכב עם אנשים מנוסים כדי ללמוד בקלות ובמהירות.
בהצלחה!
גם AJP יעשה עבודה טובה, גם WR250R, גם DRZ400.
 

enigo

New member
לנסות לקנות אופנוע ראשון כאופנוע לזמן ארוך זו טעות לדעתי

אין לך עדיין ניסיון, כמו שאת אומרת בעצמך, ולכן את גם לא יכולה לדעת מה הטעם שלך. אני אומר: קני אופנוע דו"ש בסיסי - ה-WR שהציעו לך כאן למשל - רכבי שנה, למדי מה ההעדפות שלך והסגנון שלך, ותמשיכי משם.
צריך להבין שגם אין דבר כזה "רכיבת שטח" - יש המון סגנונות, שלכל אחד מהם מתאים יותר אופנוע שונה. אם מבחינתך "רכיבה בשטחים" זה טיולים של מאה קילומטרים, אז זה משהו שונה לגמרי מרכיבות דו"כים בשטחי האש של מתקן אדם, שזה שונה לגמרי מרכיבות בספיישלים זורמים.
 

מיכהWR

New member


 
עשיתי קורס רכיבה בפרוריידינג על WRR

והופתעתי לטובה מהיכולות שלו. אין לי יותר מידי ניסיון ברכיבה - שנתיים על קטמ 125 אבל הוא לוקח יפה הרבה מהמכשולים.
 
למעלה