תודה למוסך מוטוריקה- דני ואמיר, על היום הדגמות KTM המוצלח

a c t i v e X

New member
תודה למוסך מוטוריקה- דני ואמיר, על היום הדגמות KTM המוצלח

היה מאורגן טוב עם רשימות מסודרות יחסית לכל כלי, מפנק עם כיבוד קל (לא אכלתי, שומר
) ושתייה רבה (שתיתי, כולל בירה, גרסיאס) ותיקונים קלים שהצטרכו (פנצ'ר ב350)
רכבתי על 4 דגמים, רכיבה מייצגת של 20 דקות בערך כל אחד, בהחלט נהניתי
 

המחשמל 64

New member
מנהל
אקטיב על אילו דגמים רכבת? תובנות

מה מספרת ההתרשמות שלך אשמח אם תוכל לתת כיון+תובנות שלך על דגמי ה- 4 פעימות בהיבטי התנהגות כוח אולי גם כהשוואה לדגמים אחרים שהתנסת בהם לדוגמא רבע הליטר הכחול. איך המוזרקים ב-2 טקט בהיבט תגובה ולינאריות? תודה!!
 

a c t i v e X

New member
רכבתי על הליין עד 350 סמק

250 מרובע , 350 מרובע, 250 ו300 דו"פ מוזרקים
כלים מוצלחים כולם עם אופי מאוד שונה אחד מהשני למרות בסיס המשותף של שלדה, מתלים אבזור
תיכף אפרט מעט
&nbsp
 

a c t i v e X

New member
250F

התחלתי על ה250F, כדי להתחמם, הכי דומה למה שיש לי להיות לכאורה אז החיבור אמור להיות אינטואיטיבי
הכלי של 2018 מאוד נעים לרכיבה, המתלים סופגים מצויין כולל פינות חדות ואבנים חופשיות,משהו שלא הרגשתי שבום KTM עד עכשיו. אין יותר דפיקות של בולמים לא פרוגרסיביים מספיק, הכל חלק חלק.
אפילו הייתי אומר על גבול הרכים מדי, מעט שוקעים מדי בירידות של מדרגות גדולות בלי גישה לקפיצה אבל זה משהו שלא קורה הרבה, ב99% מהזמן ההרגשה מצווינת לקצב הובי
בירידות מבולגנות כשיורדים עם מנוע לא בהאצה, המתלים הרכים והמשקל שהולך קדימה גורם לפחות ספיגה ולאיבוד כיוון, מרגיש שהגאומטריה משתנה, בכל מצב אפילו בזרימה איטית בסינגלים זה לא מורגש, רק כשהקדמי מועמס קבוע בירידה. יש מצב ש2 קליקים להקשיח ישנו את זה לטובה
מנוע מאוד מוצלח לסינגלים וגזים, קל לשליטה, לא מאיים אבל מספק מספיק כח בגז פתוח וב"הפתעות" אפשר נגיעה בקלאץ'.
מה שכן, הוא הרגיש לי חופר מהר בעליות. אבל צריך לזכור שזה אקזמפלר בלי בורר מפות וTC, אולי גם לחץ אוויר בצמיג?
אצל חבר עם כזה ההרגשה אחרת, המנוע שם מאוד חתלתול ורכיבה עליו היום הזכירה לי כמו קטנוע עדין שאי אפשר לפרפר איתו...
 

a c t i v e X

New member
300TPI דופ

עברתי ל300 המוזרק.
אין מה לומר, זאת חיית כח ואטרף ברמות אחרות, לא קל לעיכול
כבר ביציאה מהמקום לשביל מרגישים את המנוע כמו קפיץ מתוח שמחכה להשתחרר ולירות אותך קדימה.
למרות הדעה הרווחת של "דו"פ גמיש ועדין" בעיני הרכיבה עליו דורשת רגש של מנתח לב ועיבוד נתונים של טייס קרב. הכח הרב והמשקל הקל עם בלמים חזקים ונושכים דורשים דיוק בתנועה לסיבובים, בלימות והאצות, עבודת גוף יותר מדוייקת כדי לא לאבד אחיזה.
לטימי הוא מהיר מאוד, מאיץ חזק מאוד ומכניס לצרות כשלא מדייקים איתו
לא ממש כלי לג'עג'ע איתו בהילוך גבוה , אלא לרכב מדויק בהילוך הנכון לרוכבים חזקים ומיומנים
המנוע חלק ו"חשמלי", הסטרטר עובד טוב ונשמע שונה מפעם, הקלאץ' רך ומדוייק אבל מעט "ארוך" לטעמי, כלומר נקודת ההפרדה שלו נמשכת יותר מדי זמן ודורשת לחיצה עמוקה כדי להרגיש הפרדה חלקית מה שמעט מעייף את היד. זה ד"א לגבי כל הדגמים, אולי זה אני שרגיל להפרדה בקצה המהלך
המתלים מרגישים שונים לגמרי מאשר ב250F, פה הם מרגישים קשיחים וספורטיביים יותר, הרבה פחות מפנקים ויותר נוקשים אבל לא בסגנון של פעם אלא באיכות גבוהה
&nbsp
אישית, הכלי גדול עלי, לא התחברתי אבל נהניתי מהאטרף
 

a c t i v e X

New member
250TPI דופ

פשוט וואו!!
הבדל קטן של 50 סמק מאחיו הגדול אבל איזה הבדל!
התיישב לי טוב, המנוע הרגיש לי מצויין, מדוייק, חד אבל לא נושך, דורש גז ומגיב לינארית. לא מכניס לצרות שקשה לצאת מהם . מזכיר את ה250 דו"פ שהיו לי אבל חלק ולא מווברץ, עם תוספת תגובה מיידת, כנראה ההזרקה עושה את זלה. זה פשוט עובד טוב
מספיק כח (בשבילי) לכל דבר עם צליל דופ מגניב ש"עובד" ולא מג'עג'ע. ממש כיף. עושה חשק לרדת מהסינגלים ולכוון למסלעות בצדי קו 400, ואכן לא מאכזב שם
כמו ה300, גם כאן המשקל הקל והבלמים המאוד רגישים דורשים תשומת לב, ההרגשה היא שהוא מעט פחות "יושב" מה250F והTPI 300. אלא יותר "צף". אולי כיוון בולמים ישפר אבל ההרגשה מצויינת גם מהבולמים ברמת הספיגה.
בשבילי זה הדופ המנצח ועם יוסיפו לו את הTC שנה הבאה זה יהיה עוד יותר מדהים וינצל את יכולות ההזרקה והאלקטרוניקה עד הסוף
הייתי שמח למעט פחות גובה, ההרגשה בו (ובכולם) זה של גובה מעט מוגזם, בדו"פ בגלל הקריצה לאנדורו הטכני הגובה משחק תפקיד יותר גדול
 

a c t i v e X

New member
350F

סיימתי עם ה350 המרובע, כ"אולארונדר" של הסדרה
באמת כלי מרשים עם מנוע גמיש וחזק בלי להיות מאיים או אגרסיבי.
הכלי זה היה עם בורר מפות וTC והרגשתי את ההבדל בטיפוסים מחוץ לסינגל כשעל שיםוע עם אבנים משוחררות הפעלה של הTC פשוט מונעת את הפרפור ואפשר לטפס בגז נשלט בלי להתפזר
המתלים ממש מוצלחים ובזכות המשקל יש הרגשת יציבות וגיהוץ טובים
לי אישית הוא היה מעט חזק מדי, מעט גדול מדי (אותה שלדה ומתלים, אותו משקל כמו ה250F בעצם, אבל הרגשה יותר מאסיבית).
השילוב הזה עם ההיגוי הKTMי הזריז היה לי אישית מעט מלחיץ. יותר קל לי עם משקל נמוך והיגוי יציב (הוסקוורנות דופ הישנים) מאשר משקל "כבד" והיגוי זריז
רוכב טוב יותר וחזק יותר ממני (כמו כמה חברים לרכיבה) יהנה מה350 מאוד, זה כלי מצויין גם לגזים וגם למסלעות, אבל צריך כתפיים חזקות. זה לא 450 אמנם, גם המנוע עדין, אבל מורגש שזה לא 250
&nbsp
 

enigo

New member
איך אתה מסביר את ההרגשה היותר מאסיבית?

האם היתה אפשרות לכוונן מתלים או שהזמן היה מוגבל מדי?
מניסיוני, לא תמיד מקפידים על זה באירועים כאלו. בהשקת ה-WR למשל זה בלט מאוד, עם כיוונים שונים לשני אופנועים שהיו בהשקה, מה שיצר הבדל גדול בהתנהגות.
 

a c t i v e X

New member
ההרגשה כנראה מהמנוע בעיקר

לכאורה זה רק בוכנה גדולה יותר, שגם לה לבד יש אינרציה שנובעת מתנועה קווית
אולי זה דורש גם גל"זים אחרים? כבדים יותר עם יותר אינרציה?
אני זוכר שהבלוק משותף ל250F אז זה לא קראנק אחר
אבל ההרגשה השונה ברורה
&nbsp
לא היה זמן לכוון מתלים, אבל ההרגשה בשניהם היתה דומה, ושניהם הרגישו שונים מאוד מה2T, וטובים לכשעצמם, ככה שלא הרגשתי צורך לחפש אפילו לגעת
&nbsp
בWR היו הבדלים באיבזור "מנוע" כמו אגזוז אקרפוביץ' לעומת אגזוז מקורי ועוד חנוק, זה באמת הבדל גדול בתחושת מנוע, פה המערכות הנעה היו סטוק, גם המתלים.
&nbsp
 

yoe66

New member
חמישים סמ״ק בבוכנה עושים הבדל גדול בהתנהגות

ראו את זה יפה בהבדלים בין הקטמ 400-450-500
 

a c t i v e X

New member
כן. ולא

ה400 הקודם וה500 הנוכחי די דומים בהתנהגות ובהרגשה, בתוספת הכח
ה450 תמיד היה רייסרי יותר ועדיין ככה
זה לא בגלל הסמק בלבד אלא הבדלים בגל"ז ובטיימינג ששינו את אופי המנוע
כאן המנוע דווקא מרגיש די דומה בתחושות, גם ה250 וגם ה350 לא עצבניים במנוע, ההבדל הוא בתחושת הכובד
&nbsp
 

enigo

New member
לא דיברתי על תחושת המנוע, כמו שהבנת - גם לא ב-WR

שם ההבדל בסטאפ של המתלים יצר הבדל משמעותי בהתנהגות.
אם הבוכנה גדולה יותר והקרנק באותו קוטר ומשקל, לא אמור להיות הבדל באפקט הג'ירוסקופי המייצב. לתנועה הקווית אין אפקט מייצב עד כמה שאני זוכר את שיעורי הפיזיקה.
מעניין מאיפה מגיע ההבדל שהרגשת. אולי אפילו משהו קטן כמו גובה הבקבוקים במזלג.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
זה נכון כעקרון ודווקא בקטמ' תמיד גרסו שה- 450 הרבה יותר

אגרסיבי מה- 500 שנאמר עליו שהוא מתון יותר.ה-500 : זה עם משקולת הקרנק הכבדה יותר שמייצרת ריסון. שנכון יש לו כוח בלתי נגמר מחד אבל פחות מתפרץ ויותר נשלט מאידך.
 

shayph

New member
נסיעות המבחן בסגנון שרכבת

די כלליות ולא תמיד "איכותיות"
אין דגש על סטאפ של האופנוע וכפי שרשמו השוני עושה לפעמיים הבדל שקרי.

בנוגע לרכות המתלים לא ציינת מה משקלך,
ביצעתי גם רכיבת מבחן לנפחים שציינת כולל 450 (חבר גרר אותי) ואני יכול לומר לך בוודאות שהרכות במתלים אצלי ואצל חבר שלי נובעת מאי התאמה של הקפיצים למשקל
זה היה מורגש מאוד ב 300 שפתחתי גז ובלימה חזקה על הכביש ששתלה את הבולם הקדמי פנימה, השקיעה הזאת לא קשורה לשיסתום אלא לקפיצים וזה היה מורגש גם ברכיבה.

מכל האופנועים שרכבתי עליהם ה300 הרגיש לי הכי טוב, אבל שוב אין מה להשוות את המתלים ל WRF שיש לי כרגע, דווקא ההתנהגות הכללית הייתה מאוד דומה ל WRF ואולי בגלל זה התחברתי, המנוע חזק ומגניב.
אבל בסעיף המתלים לדעתי האישית יש פער ענקי מKYB ואני בחור של מתלים.

ה 250F ו ה 350F מרגישים מאוד עצבניים בהיגוי , גם הכידון מאוד משוחרר מה שלא מעודד אצלי ביטחון ומנוע חלש יחסית אבל מתון יותר למתחרים (היה לי את KTM 15 שנתיים)
מה שכן אומר שוב באופן מפתיע ה 300 הזכיר לי מאוד את ההתנהגות של WRF שאני מרגיש מאוד מחובר ולכן התחברתי ל 300\250 אבל מעדיף את ה300 בגלל המנוע
 

a c t i v e X

New member
צודק שאין פה "התאמה אישית", אבל איפה יש?

למה, כשמגזין לוקח אופנועי מבחן ליום רכיבה זה כולל החלפת קפיצים? ברור שלא.
בנוסף צמיגים...
אז בעצם אין שום תועלת ברכיבות מבחן? לא של הקונה הפוטנציאלי ולא של מגזינים? קנות "על הנייר" מתוך קטלוג והבטחות?
&nbsp
אני עדיין חושב שהתחשב בזה שכל הכלים היו מאותו שנתון, המתלים סטוק בכולם, ההרגשה והמעבר המהיר מאחד לשני באותו תוואי ונתיבים כן אומר הרבה. לא רק במנוע כמובן, גם במתלים.
לא בטוח, אבל יש מצב שכל דגם מגיע עם קפיצים שונים בהתאם למשקל הכלי עצמו לפני רוכב, ואז לפחות זו נקודת מוצא להרגשת ה"פוטנציאל"
במיוחד לרוכבים "סטנדרטיים" (אני 75 קילו אחרי ברית מילה)
אני מאמין שKYB החדשים הTC הוא הבולם הסדרתי הטוב ביותר היום, אבל גם לכתומים החדשים יש משהו סביר יותר מאשר בעבר. לי פחות זה הרגיש טוב, והתוואי היה מאתגר למתלים, לא לקחו אותנו לאיזה פיסת חמרה בניר אליהו או כזה....
&nbsp
&nbsp
 

shayph

New member
הקטע שגם אנחנו הרגשנו שהבולמים בכלי אחד היו טובים יותר מהשני

הכוונה בין ה250F ל350F , אני לא בטוח מי היה טוב ואם זה הפוך ממה שהרגשתם אבל היה הבדל מורגש בניהם. לזה התכוונתי בתחושה "שקרית".

שאלתי את החבר וענה שהוא חושב שבדקנו וחשבו שה 250F עבד יותר טוב במתלים.

קח דוגמא נוספת חבר רכב באירוע רכיבת מבחן של יצרן נוסף (הוא מחפש לקנות אופנוע אחרי שמכר את ה WRF מהסיבות שציינו
) רכב על אופנוע X ו Y שהם די דומים (סטייל 250F ו 350F) ה X הרגיש לו לא טוב במתלים וה Y הרגיש יותר טוב.. חשב שהאופנוע Y פשוט בא יותר טוב , מי פה לשם תוך כדי שיחה הוא הבין ממישהו אחר שעובד בחברה שנגעו במתלים של ה-Y.

בכוונה לא מציין שמות של מותגים או חברות כי זה לא העיקר.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
תודה על כל הסיקור אקטיב אכן בדיוק כמי שמשדר מהשטח

בטח מרוכב בעל נסיון כמוך
. שאתה משווה את הקטמ 250F לימהה 250F, היכן אתה חש את ההבדלים ובמה? עד כמה המוזרק הקטום שונה /דומה, בתגובה בסל"ד תחתון בסינגל זורם יחסי לדוגמא? אני שואל זאת, היות וכאשר רוכבים לאט בסינגל בכחול, תוך הורדת גז ולחיצת גז בהילוך שני למשל, הכלי נותן לך "נגיעות" בידיים. נכון ,זה משהו שניתן להתרגל אליו ,מחייב עבודת קלאצי' אך זה קיים . מעניין, איך זה בקטום רבע הליטר כוונתי. ובכלל, אך היית מגדיר כל אחד מהם את הקטום ביחס לכחול רבע הליטר, בהיבט נוחות/התאמת שימוש ,כניסוח מדויק יותר לאולאראונדר כרוכב הטיפוסי .
 

a c t i v e X

New member
לדעתי, הכתום 250F רך ונעים יותר מהימאהה המוזרק

המתלים רכים יותר, המנוע רך יותר בתגובה, יש TC שעובד סה"כ טוב
יתרון שיש לימאהה זה שאפשר לשחק עד אינסוף במפות הזרקה שלו, בכתום יש רק 2 מפות (לא יודע אם הזרקה או רק הצתה) וב250F ההבדל בינהם לא ממש מורגש בתנאי רכיבה רגילים, כלומר לא יום רטוב על סלעים, למרות שבספר רכב מתואר שהם עושות שינוי עד 4000 סל"ד
לימאהה מתלים איכותיים יותר, קאייבה TC , אבל הסטאפ שלהם קשיח יותר ומיועד לעומס רציני יותר מאשר רכיבת הובי רגילה
אחרי הרבה שנים, הגיע המצב שהימאהה הוא כלי למרוצים, והKTM הוא כלי הובי...
נכון שמומחים גדולים כמו גיא רדר חושבים ההיפך ("אירופאי מושחז"
) אבל זה מה שזה
 

המחשמל 64

New member
מנהל
תודה אריק על הסקירה ובכלל על התשובות המלאות ידע


אני זוכר שרכבתי פעם אחת בחיי על קטמ 250 זה היה ב 2009. מאז לא נגעתי בכלי הזה. שעליתי על הימהה איי שם ב 2009 זה היה עולם אחר לחלוטין לא היה בכלל מה להשוות. כיום על דגם ה-16 שנמצא כשנה וחצי ברשותי אני יכול לומר רק דברים טובים.אני רוכב אולארואונדר הכל מהכל רחוק מאד מעולם הטכני הארד ממש הכל מהכל. הנוכחי הוא כלי מצוין. שומר קו , לא חד מידי בהיגוי, אמין מאד מאד. לא מזיע לא מתלונן ולא מתקלקל. לא סטרטר ופחמים פשוט כלום. דלק סע ואפילו דיי חסכן.
מה שכן הוא חד מאד למטה הרבה יותר מהקודם. כל נגיעה קטנה מזיזה קדימה. אכן כמו שכתבת המון מפות הצתה תכלס לא נגעתי לא רציתי להסתבך עם זה פשוט התרגלתי לעבוד קצת יותר עם הקלאץ מבעבר. בנוסף בהחלט נכון גם תאור הבולמים . גם שם לא רציתי לנגוע. הם הגיעו מכוונים במצב קיים נכון שהיו לי קצת קשיחים בהתחלה אבל התרגלתי . האבק מראה ניצול סביב 55-60% מהמהלך שאני חוזר בדרך כלל. כמובן תלוי עד כמה התוואי היה קופצני בגלל סלעיאדה כזו או אחרת ועד כמה היה טכני(בכל מקרה לא יותר מידי).
הדבר שתמיד מכריע אצלי זו הידיעה הברורה לי שהיפני אמין ביותר. הנוכחי הוא באמת אופנוע שמגיב בהחלט ללחיצה ויותר מהדור הקודם בהחלט אופנוע מצוין.
תודה שוב על הסקירה אריק !
 

shayph

New member
ה WRF פשוט כלי מעולה!

אני חושב שמפספסים קצת את הייעוד של הכלים מרובעי הפעימות,
לדעתי הם לא בנויים ל"הארד אנדורו" הישראלי הממוצע ... הם מתחממים ולא מרגישים טוב אחרי קצת התעללות וכבדים יותר ביחס ל-2 פעימות בהרגשה.
בתוואי הזה באמת ל WRF יש חיסרון (אני מאמין שככל שהרמה גבוהה יותר אפשר לפצות על כך) בגלל תגובות מנוע מעט יותר אלימות ותלונות של רוכבים על גובה המושב ו"משקל" האופנוע, אני רושם "משקל" כי מבדיקה שעשיתי לפני שקניתי רכבתי 40 דקות על הימאהה וישר על ה 250F שהיה לי שנת 15 באותו המקום והיה קשה לשפוט מי יותר כבד בהרגשה.

בכל מקום לדעתי מלבד מקומות "טכניים" ולרוכבים מתחילים ל WRF יש יתרון ברור. אבל כבר נעשה הבז שלילי \ מדיה תקשורתי על האופנוע הזה וזה עשה את שלו, מי שרוכב "הארד" לא מתקרב לאופנוע הזה.. אבל בתאחלס לא ה WRF ולא ה EXCF צריכים להירכב בתוואי "הארד".

מצרף סרטון שלי עם הWRF שצילמתי לפני כמה שבועות, אני מרגיש שזה האופנוע הכי טוב שהיה לי..

סרטון 1 כאן : https://www.youtube.com/watch?v=P2--AM4A180
וסרטון 2 (ללא סלו-מושיין) כאן : https://www.youtube.com/watch?v=gPF08NDkD4w
 
למעלה